ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
|
16628-05-11
01/07/2013
|
בפני השופט:
משה סובל-שלום ת"א
|
- נגד - |
התובע:
א.י.מ. סוכנויות לשרותי משרד בע"מ
|
הנתבע:
קופת חולים מאוחדת
|
|
פסק-דין
מהות התובענה
בפני תביעה כספית לתשלום סך של 2,237,872 ₪ בגין עבודה שבוצעה מטעם התובעת, בתפקידה כקבלן מוקד שירות טלפוני ושירותים נוספים לנתבעת.
בגלגול הראשון הוגשה התובענה בדרך של סדר דין מקוצר לתשלום של 1,431,886 ₪.
בהסדר הדיוני מיום 8.11.2011 הסכימו הצדדים כי התובעת תהיה רשאית להגיש כתב תביעה מתוקן, בסדר דין רגיל, במסגרתו תכלול את מלוא סעדיה נגד הנתבעת.
הנתבעת הגישה תביעה שכנגד במסגרתה תבעה סך של 2,520,000 ₪ בגין תשלומים ששילמה, לטענתה, לתובעת ביתר.
והכל כמפורט להלן –
עיקרי העובדות הרלבנטיות
התובעת היא חברה בע"מ, אשר סיפקה לנתבעת שירותי מוקד טלפוני ושימשה כנציגת שירות מטעמה בכנסים.
הנתבעת היא תאגיד שהוקם מכוח חוק בריאות ממלכתי, תשנ"ד -1994.
ביום 15.06.2009 התקשרו הצדדים בהסכם חדש למתן שירותים לפיו התובעת תספק לנתבעת שירותי מוקד טלפוני ותשמש נציגת שרות מטעמה בכנסים שונים (ההסכם צורף לתצהיר מנהל התובעת כנספח א').
יש לציין שלהסכם שלעיל קדם הסכם משנת 2003, וההתקשרות בין הצדדים החלה עוד אז.
בהתאם להסכם הנוכחי נקבע בין הצדדים שהתובעת תציג פירוט חודשי בדבר הוצאות התפעול ובכלל זה פירוט בדבר עלות שכר המוקדנים ונציגי השירות, והנתבעת תשלם על-פי גובה העלות בתוספת של 20%. כמו כן, סוכם כי ינתן החזר בגין ההוצאות שיאושרו על ידי הנתבעת מראש ובכתב בגין פרסום מודעות דרושים לגיוס עובדים כנגד הצגת קבלה (ר' סעיף 11 להסכם).
כן הוסכם כי במידה והנתבעת תבקש לסיים את ההתקשרות עליה להודיע מראש על כך 60 ימים לפני (ר' סעיף 13 להסכם).
עוד נקבע בהסכם כי הנתבעת תהיה רשאית לבטל את החוזה לאלתר, חרף האמור בסעיף 13 להסכם, בהתקיימם של תנאים מסוימים (ר' סעיף 14 להסכם).
נוכח ביקרות מבקר המדינה וטרם פרסום הדו"ח מטעמו ביום 15.11.2010, נפתחה חקירה משטרתית בעניין פעילות הנתבעת.
מנהל השיווק של הנתבעת נעצר וגורמים שונים באגף השיווק נעצרו אף הם וחלקם נחקרו במשטרה.
ביום 10.12.2010 התקבלה במשרדי התובעת שיחת טלפון מאת מזכירתו של מר משה מאירי, מנהל אגף הפרסום והשיווק בקופת החולים, במסגרתה נתבקשה התובעת להקפיא את ההתקשרות בין הצדדים.
ביום 12.12.2010 פנה מנכ"ל התובעת למר מאירי במכתב במסגרתו פורטה שיחת הטלפון עם מזכירתו, במהלכה היא ביקשה להשעות את פעילות התובעת.
במכתב נאמר כי החברה (התובעת) מעסיקה 50 עובדים והובהר כי בהתאם להסכם הודעות מסוג זה אמורות להישלח בכתב 60 ימים מראש.