אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אל.די.אס תעשיות מיחזור בע"מ ואח' נ' שחף אבטחה 1989 בע"מ ואח'

אל.די.אס תעשיות מיחזור בע"מ ואח' נ' שחף אבטחה 1989 בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 10/02/2010 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חיפה
7939-06-08
25/01/2010
בפני השופט:
טובי אמיר

- נגד -
התובע:
שחף אבטחה 1989 בע"מ
הנתבע:
1. אל.די.אס תעשיות מיחזור בע"מ
2. בטחון הקריות בע"מ

החלטה

בפני שתי בקשות שהגישו הנתבעות: האחת, ליתן צו המורה לתובעת – המשיבה מס' 1 (להלן: "המשיבה") להשלים הליך גילוי מסמכים ספציפי ועיון בהם, לרבות עיון בחוות דעת חוקר השריפות מטעם המשיבה. עוד נתבקש מתן צו המורה למשיבה להשלים מתן תשובות לשאלון, לאחר שפניות קודמות בענין לא הועילו.

השניה, ליתן צו המורה לצדדי ג' 1 ו- 2 (להלן: "המשיבים 2 ו- 3"), להשלים הליכי גילוי מסמכים, כללי וספציפי, וכן ליתן צו המורה על מתן תשובות לשאלון, לאחר שפניה בנדון מיום 25/8/09 לא הועילה.

1.הבקשה המופנית כנגד המשיבה:

1.1המשיבה כלל לא התייחסה בתגובתה לדרישה להשלמת תשובות לשאלות 14 ו- 15 לשאלון. משכך, ולאחר שבחנתי את השאלות והתשובות שניתנו לגביהן (כפי שהוצגו במסגרת הבקשה), ניתן בזאת צו המורה למשיבה להשלים את התשובות לשאלות 14 ו- 15 לשאלון, תוך 10 ימים מהיום.

1.2במסגרת בקשה זו ביקשו המבקשות גילוי ועיון ספציפי ברשימה של מסמכים חשבונאיים. לשיטת המבקשות, מסמכים אלה חיוניים להגנתן שכן ניתן לבדוק באמצעותן את נכונות טענת המשיבה בדבר אובדן לקוחות והכנסות בעקבות אירוע ההצתה נשוא התביעה. לפיכך יש לשיטתן להורות על גילוי המסמכים. המשיבה מתנגדת לבקשה לגילוי הספציפי, זאת לטענתה בשל אי הרלוונטיות של המסמכים שגילויים מבוקש. עם זאת, המשיבה לא נימקה טענתה זו.

1.3ככלל, הזכות לגילוי ועיון במסמכים הנמצאים ברשות הצד השני הינה רחבה מתוך מטרה להגיע לחקר האמת. עם זאת, זכות זו מוגבלת למידת הרלוונטיות של המסמכים לתביעה ולמידה בה יש בהם כדי לחשוף את האמת ולסייע בהכרעה בסכסוך הספציפי. ה"דייג" אינו מעשה פסול כשלעצמו אלא אם כוונת המבקש היא למצוא חומר שלא לצורך המשפט התלוי ועומד (רע"א 6546/94 בנק איגוד נ. אזולאי, פ"ד מט (4) 54; רע"א 8290/01 איזוטופ בע"מ נ. דן רנט א-קאר בע"מ, דינים סג 338; רע"א 7606/01 ג'ולי הראל ואח' נ. בנק איגוד לישראל בע"מ, דינים סב 93) וכל עוד מדובר בדיג במימי התביעה ולא בימו של התובע. (כך נאמר בהמ' (ב"ש) 1238/92 ק.ד. תכשיטי דורינה אילת בע"מ נ. בנק המזרחי פ"מ תשנ"ד(3) 102).

1.4בעניינינו, אין בידי לקבל את טענת המשיבה לגבי חוסר הרלוונטיות של המסמכים. די בכך שיתכן ויש במסמכים המבוקשים כדי לסייע למבקשות בהוכחת חלק מטענותיה כדי להצדיק גילויים והצגתם. יחד עם זאת, נדרש איזון נאות בין הצורך לשפוך אור על הסוגיה העומדת להכרעה לבין הימנעות ממתן צווים גורפים וכלליים שיש בהם כדי להכביד הכבדה מיותרת על הצד שכנגד. (ראו: רע"א 6715/05 מחסני ערובה נעמן בע"מ נ' זאב איזנברג, תק-על 2005(4), 662)

1.5לפיכך, ניתן בזה צו גילוי מסמכים ספציפי, אך כדי לא להכביד על המשיבה יתר על המידה, ובשים לב לכך שהאירוע נשוא התביעה ארע בסוף שנת 2007, הצו יצטמצם לגבי המסמכים המבוקשים בסעיף 4 א' – לשנים 2006 ו- 2007 בלבד; בסעיף 4 ב' ו-ג'– לגבי השנים 2006 – 2008 בלבד; ובסעיף 4 ד', ה' ו- ו' - לגבי השנים 2007 ו- 2008 בלבד.צו הגילוי יחול גם על פוליסת הביטוח כמבוקש בסעיף 4 ז' לבקשה.ככל שברשות המשיבה חוות דעת חוקר שריפות מטעמה, תדאג להמציאה לידי המבקשות תוך 10 ימים מהיום.

1.6סיכומו של דבר, אני מורה למשיבה להמציא בתוך 30 יום מהיום תצהיר גילוי מסמכים לגבי המסמכים הספציפיים דלעיל, ולאפשר עיון בהם.

2.הבקשה המופנית כנגד המשיבים 2 ו- 3:

2.1הבקשה הועברה לתגובת המשיבים 2 ו- 3, ואולם חרף חלוף המועד לכך, לא הוגשה כל תגובה מטעמן.

2.2בנסיבות, ובהעדר כל תגובה מטעמם, אני מורה למשיבים 2 ו- 3 להמציא תוך 30 יום לידי ב"כ המבקשות גילוי מסמכים ספציפי לגבי המסמכים שנדרשו מהם במכתב המבקשות מיום 25.8.09 (על אף שמכתב זה לא צורף בפועל לבקשה), ככל שהם מצויים או היו מצויים בידם, וכן לאפשר לב"כ המבקשות לעיין בהם. כן ניתן בזאת צו המורה למשיבים 2 ו- 3 להשיב לשאלון, תוך 30 יום מהיום.

2.3צו גילוי מסמכים כללי ניתן למעשה עוד בהחלטתי מיום 5/11/08 ועל הצדדים למלא אחריו בלא צורך בכל צו נוסף.

3.צד אשר לא יקיים את החלטתי במועד יימחק כתב טענותיו, בהתאם לתקנה 122 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984.

4.בנסיבות, המועד להגשת תצהירי המבקשות מוארך כמבוקש.בנסיבות, על-מנת לאפשר לכל הצדדים להגיש תצהירי עדות ראשית קודם לישיבת קדם המשפט, אין מנוס מדחיית ישיבת קדם המשפט שנועדה ליום 1.2.09.

קדם משפט נדחה על כן ליום 21.6.10 שעה 8:30.

ניתנה היום, י' שבט תש"ע, 25 ינואר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ