אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלג'מל נ' כונס נכסים רשמי תל אביב ואח'

אלג'מל נ' כונס נכסים רשמי תל אביב ואח'

תאריך פרסום : 01/05/2014 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
17163-09-12
27/04/2014
בפני השופט:
אבי פורג

- נגד -
התובע:
רון סמוראי (מנהל מיוחד)
הנתבע:
1. אחמד אלג'מל
2. כונס הנכסים הרשמי

פסק-דין

פסק דין

1. צו כינוס נכסים בעניינו של החייב ניתן ביום 7.11.12.

2. מתסקיר שהוגש על ידי המנהל המיוחד ביום 21.5.13 עלה כי החייב צבר מחדלים: החייב שילם 4 מתוך 6 תשלומים וצבר חוב פיגורים בסך של 1,000 ש"ח; לא הגיש דו"חות חודשיים; לא המציא אישורי מסירה לנושים ולא מיצה את כושר השתכרותו. יחד עם זאת, הומלץ לקצוב לחייב פרק זמן לתיקון מחדליו.

3. בדיון שהתקיים בעניינו של החייב ביום 23.5.13 נקבע כי החייב צבר מחדלים לא מעטים. יחד עם זאת, לאור הסכמת הצדדים, ניתנה לחייב ארכה בת 30 יום להסרת מחדליו.

4. ביום 16.10.13 הגיש המנהל המיוחד דו"ח משלים, ממנו עלה כי החייב לא סילק מחדליו ואף צבר מחדלים נוספים: החייב צבר חוב פיגורים של 4 תשלומים; הגיש רק חלק מהדו"חות החודשיים, ואף הדו"חות שהוגשו, הוגשו ללא אסמכתאות; לא המציא אישורי מסירה לנושים ולא פעל למיצוי כושר השתכרותו. לפיכך הומלץ על ביטול ההליכים.

5. בתגובה לדו"ח המשלים שהוגשה מטעם החייב ביום 3.12.13, לאחר אישור בקשתו למתן ארכה להגשת התגובה, טען החייב כי המציא אישורי מסירה לנושים, שילם את חוב הפיגורים וכן הגיש דו"חות חודשיים.

6. בתשובה לתגובה מיום 24.12.13 טען המנהל המיוחד כי קיים פיגור בשני תשלומים וכן כי החייב לא פעל למיצוי כושר השתכרותו. יחד עם זאת, לאור תיקון חלק מהמחדלים, הומלץ ליתן לחייב ארכה בת 60 יום להסרת יתר המחדלים.

7. ביום 6.1.14 נקבע כי תינתן לחייב ארכה בת 60 יום להסרת המחדלים כולם.

8. מדו"ח המנהל המיוחד שהוגש ביום 12.3.14 עלה כי החייב לא הסיר את מחדליו על אף הארכה שניתנה לו וכי הוא צבר חוב פיגורים של 5 תשלומים, לא הגיש דו"ח עבור חודשים דצמבר 2013-ינואר 2014 וכן לא מסר התייחסותו לגבי הגדלת כושר השתכרותו. יחד עם זאת, נוכח בקשת ב"כ החייב מהמנהל המיוחד וטענתו כי החייב לא היה בקו הבריאות וגם העדר איחוד משפחות עם אשתו תושבת השטחים הותיר אותו בודד ומטופל בילדים, וכי מצב זה מנע ממנו לתקן את מחדליו, הותיר המנהל המיוחד לשיקול דעת בית המשפט את ההחלטה האם לבטל את ההליכים או ליתן לחייב ארכה נוספת בת 90 יום.

9. בהחלטה מיום 14.3.14 ניתנה לחייב אפשרות להגיב תוך 14 יום לדו"ח המנהל המיוחד. מועד זה חלף זה מכבר, אך לא הוגשה כל הודעה על ידי החייב. אציין כי אילו היה מגיש החייב תגובה ומצרף אסמכתאות לגבי מצבו הבריאותי וטענותיו הנוספות, סביר כי הייתה ניתנת לו ארכה נוספת, חרף התקופה הארוכה בה לא הוסרו המחדלים. עם זאת, משהחייב אינו טורח להגיש תגובה חרף החלטת בית המשפט, ואינו מביא את טענותיו באופן שיאפשר לשקול אותן, יש בכך משום זלזול בהליך המצטרף לשרשרת המחדלים שלא הוסרו.

10. לפיכך, אני קובע כי החייב נהג שלא בתום לב וניצל את ההליך לרעה. אני מבטל את צו הכינוס ודוחה את הבקשה להכרזת פשיטת רגל. צו עיכוב היציאה מהארץ יישאר בתוקפו עד ליום 27.7.14 ואז יבוטל.

ניתן היום, כ"ז ניסן תשע"ד, 27 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ