אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור הסדר נושים של חברה וערביה המקדם את הותרתה כעסק חי

אישור הסדר נושים של חברה וערביה המקדם את הותרתה כעסק חי

תאריך פרסום : 18/01/2009 | גרסת הדפסה

בש"א, פש"ר
בית המשפט המחוזי נצרת
2267-08,103-08
14/01/2009
בפני השופט:
עאטף עיילבוני

- נגד -
התובע:
רו"ח רענן רוזנטל
עו"ד עמית לדרמן
הנתבע:
-
החלטה

הקדמה ורקע כללי :

לפני בקשה לאישור הסדר נושים של חברת רושרוש מ. פ. בניין ופיתוח בע"מ (בהקפאת הליכים) (להלן: "החברה") ושל הערבים לחובותיה, בהתאם להוראות סעיף 350 לחוק החברות, התשנ"ט-1999 (להלן: "חוק החברות").

החברה היא חברה פרטית שהתאגדה ביום 13/12/94, ועוסקת בביצוע עבודות קבלניות עבור מזמינים שונים, רובם מוסדיים (משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות וכיוצ"ב). במהלך שנות פעילותה צברה החברה מוניטין רב, וסווגה בשוק כבעלת יכולת וסיווג קבלני מתאימים לביצוע פרויקטים מורכבים עבור לקוחות דוגמת משרד הביטחון, משרד השיכון, משרד הרווחה וחברת החשמל.

ביום 5/3/08 ניתן צו הקפאת הליכים נגד החברה, במסגרתו מונה רו"ח רענן רוזנטל כנאמן החברה בתקופת הקפאת ההליכים (להלן: "הנאמן"). הנאמן הפעיל את החברה כ"עסק חי", לצורך השלמת הפרויקטים שהיו בשלבי ביצוע עבור המזמינים השונים, הגיע להסכמות עם מרבית מזמיני העבודה, ספקי החברה וקבלני המשנה של החברה ופעל לגביית יתרת התמורות המגיעה לחברה.

לאחר שבחן את מצב החברה, הגיע הנאמן לכלל מסקנה כי רק באמצעות המשך הפעלתה (תחת הקפאת הליכים), סיום ביצוע הפרויקטים ומסירתם למזמיני העבודות, ניתן יהיה לשקמה ולפעול לגיבושו של הסדר נושים.

במסגרת החלטה מיום 7/12/08, ועד להכרעה בבקשה לאישור הסדר הנושים גופה, קבעתי כי תוקף צו הקפאת ההליכים נגד החברה יוארך עד ליום 21/12/08. בהמשך, הוארך צו הקפאת ההליכים פעם נוספת, עד להכרעה בבקשה לאישור הסדר הנושים.

הבקשה לאישור הסדר הנושים :

ביום 16/9/08 כינס הנאמן אסיפות של נושי החברה, בהן נידון הסדר הנושים המוצע. לאחר בחינת עמדות כלל המצביעים עולה - כך לטענת הנאמן - כי בכל אסיפות הנושים, לסוגיהן, הושג הרוב הדרוש לאישור הסדר הנושים, כנדרש בסעיף 350(ט) לחוק החברות.

אי לכך, הוגשה ביום 28/9/08 הבקשה דנא, במסגרתה נתבקש בית המשפט ליתן להסדר הנושים של החברה והערבים לחובותיה תוקף של פסק דין.

בדיון שהתקיים לפניי ביום 23/11/08, אפשרתי לנושים להרחיב בטיעוניהם והוריתי לנאמן להשלים טיעון בכתב ביחס לנושאים שהועלו בדיון, וכך נעשה.

ההסדר המוצע :

הצעת הסדר הנושים המקורית מבוססת על החזר של 9.55 מיליון ש"ח מתוך חובות החברה באופן הבא: החזר של 100% משוויה הריאלי של הבטוחה לנושים המובטחים בשעבודים ספציפיים, וזאת בין על ידי תשלום ובין על ידי מסירת הבטוחה למימושה על ידי הנושה; החזר של 100% מהסכום המגיע לעובדי החברה על פי דין בחלופה של פירוק החברה, לרבות חוב בדין קדימה ולרבות סכומים שהיו משתלמים להם בפירוק על ידי הביטוח הלאומי, תוך שהעסקתם בחברה תיחשב כאילו הסתיימה ביום 5/3/08, היינו מועד מתן צו הקפאת ההליכים; החזר של 100% מקרן החוב לנושים שבדין קדימה; החזר מוערך של כ-12% לנושים הבלתי מובטחים של החברה, בפריסה של 6 שנים; ולבסוף, לטובת הנושים בעלי הערבויות האישיות יוקצו בנוסף לשיעור הדיבידנד לו הם זכאים כנושים בלתי מובטחים, 20% מההכנסות שישולמו לערבים לחובות החברה על ידי החברה במשך תקופת ביצוע ההסדר, עד לסך של 150,000 ש"ח לשנה, למשך 6 שנות ההסדר (הצעה זו שופרה בהמשך, כפי שיפורט להלן).

כמפורט בהסדר הנושים, הנאמן סבור כי הצעת ההסדר מציבה אלטרנטיבה טובה יותר מאלטרנטיבת הפירוק לנושים שבדין קדימה ובייחוד לנושים הבלתי מובטחים, וזאת מפני שבהליכי כינוס או פירוק, לא ייוותרו מקורות לפירעון החובות לנושים הלא מובטחים ואף הנושים שבדין קדימה יהיו צפויים לקבל החזר נמוך יותר מגובה החוב של החברה כלפיהם, אם בכלל. לפיכך, לטענת הנאמן, אין ספק כי בחלופה של הסדר נושים, ייהנו הנושים הבלתי מובטחים והנושים שבדין קדימה משיעורי החזר גבוהים באופן משמעותי לעומת שיעורי ההחזר בהליכי כינוס או פירוק.

יתירה מכך, לטענת הנאמן, הסדר הנושים מאפשר את המשך הפעלת החברה כ"עסק חי", תוך שמירה על אפשרות המשך קיומו של מקור עבודה ופרנסה לעובדים ולמשפחותיהם ועל המשך קיומו של מקור לספקים ולקבלני משנה למכירת סחורות ושירותים.

הנאמן מדגיש כי החברה הינה חברת ביצוע בסדר גודל קטן עד בינוני, שיש לה צוות ניהולי וביצועי שצבר מוניטין רב במשך שנים רבות של עבודה, ועל כן יש לאפשר לכל הנוגעים בדבר למצות את הסיכוי לשיקום והבראת החברה, על אחת כמה וכמה מקום בו לקוחות מוסדיים גדולים, כגון משרד הביטחון, הודיעו כי הם מעוניינים בהשתתפות החברה במכרזים לביצוע פרויקטים בעתיד.

לטענת הנאמן, תחילה תתאפשר הפעלת החברה בעיקר באמצעות התקשרות עם קבלנים יזמיים, אשר יעסיקו את החברה בקבלנות משנה כקבלן מפתח, ואשר לצורך כך יעמידו לחברה את ההון החוזר לביצוע הפרויקטים, קרי: יממנו את רכישת חומרי הגלם ויעמידו למזמיני העבודות את הערבויות הנדרשות. מן העבר השני, החברה תעמיד את הידע המקצועי של מנהליה ומהנדסיה לצורך ביצוע הפרויקטים, וכן תעמיד את כוח הביצוע והעבודה בפרויקטים. לפי ההסדר המוצע, באמצעות התקבולים שיתקבלו מביצוע פרויקטים בעתיד, יתאפשר לחברה לבצע את החזר החובות, כמפורט בהסדר הנושים. כמו כן, בהמשך תשתתף החברה במכרזים של גופים מוסדיים.

אשר למקורות למימון ההסדר, לטענת הנאמן, אלה כוללים את יתרת התקבולים הצפויים להתקבל ממזמיני העבודות, לאחר השלמת ביצוע הפרויקטים אשר נמצאים כעת בביצוע ולאחר מסירתם למזמינים (תקבולים אלה משועבדים בשעבודים ספציפיים); את התקבולים שהחברה תקבל מביצוע פרויקטים עתידיים; ולבסוף את תמורת מימוש נכסי החברה.

נושיה של החברה :

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ