אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אישור הבקשה לחלוקה בהעברת אחזקות בחב' דיזנהאוז תיירות ותעופה בע"מ.

אישור הבקשה לחלוקה בהעברת אחזקות בחב' דיזנהאוז תיירות ותעופה בע"מ.

תאריך פרסום : 18/03/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו - המחלקה הכלכלית
62853-12-12
14/03/2013
בפני השופט:
חאלד כבוב

- נגד -
התובע:
דיזנהאוז תיירות ותעופה בע"מ
עו"ד אודי כנעני
עו"ד לירון ליברמן
הנתבע:
כונס הנכסים הרשמי (מחוז תל אביב והמרכז)
עו"ד הירשזון
עו"ד מאיה לויאן
החלטה

זוהי בקשה  שהוגשה על ידי המבקשת, בה עתרה לבית המשפט לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 303 לחוק החברות, ולאפשר למבקשת להעביר מחברת דיזנהוייז יוניתורס תיירות נכנסת (1998), את מלוא אחזקותיה של המבקשת בחברת הבת שלה "כלל תעופה בע"מ", וזאת על דרך חלוקה בעין, הגם שזו לא מקיימת את מבחן הרווח כהגדרתו בסעיף 302 לחוק.

לאחר הגשת הבקשה, נשלחה הודעה מטעם בית המשפט בדבר מטלות שעל המבקשת לעמוד בהן - הכל לפי החלטת הביניים בתיק. בהמשך התקבל דיווח מאת המבקשת בדבר המצאת מסמכים ומידע לפי החלטת בית המשפט, לרבות העתק מפרסום הבקשה לאישור החלוקה באמצעי תקשורת, חוות דעת כלכלית שנערכה על ידי רואה חשבון שלומי זיו, שהינו גורם כלכלי בלתי-תלוי בחברה.

חוות הדעת בחנה את טענותיה הפיננסיות של המבקשת וקבעה שלא קיים חשש סביר כי ביצוע החלוקה המבוקשת יפגע ביכולת המבקשת לעמוד בהתחייבויותיה הצפויות בעתיד. צורפה חוות דעת של רואה חשבון המבקר של המבקשת; מאזן מאוחד; מאזן בוחן, ודוח על השינויים בהון העצמי של המבקשת; החלטת דירקטוריון המבקשת בנוגע לבקשה, כמו גם אחריות הדירקטוריון למצגים ולחוות הדעת ואחריותם של הדירקטורים בכל התחייבות שתהיה למבקשת בקשר לחלוקה הנ"ל.

כן צורפה התחייבות צד ג' לשיפוי כל התחייבות בגינה החברה עלולה לעמוד בנוגע לחלוקה זו.

כן צורף תצהיר מטעם יו"ר דירקטוריון החברה המאמת את פרטי הבקשה.

בהתאם להחלטת בית המשפט התבקשה עמדתם ותגובתם של רשום החברות, רשם המיסים, רשות ניירות ערך,ולבית המשפט הוגשו עמדות כאמור, כאשר מטעם הפרקליטות הוגשה עמדה שבאופן עקרוני אין בה כל התנגדות למבוקש, וזאת לאחר קבלת ההבהרות מהמבקשת גם במועד הגשת התגובה, וגם נכון לישיבת היום בנוגע לשיעבודים על נכסים בשני בנקים, כשהאחד כבר הוסר והשני שככל הנראה יוסר כבר בימים הקרובים.

התקבלה גם חוותדעת ממשרד הכנ"ר מחלקת תאגידים, שנערכה על ידי כלכלנית, ובה פורטה עמדה מפורטת יותר שהתייחסה לגוף הבקשה ולפרטיה, לרבות המצאת אישורים.

סופו של דבר, התקבלה כאמור הסכמת הנושה היחיד של החברה לחלוקה, נקבע עוד שאין בחברה פעילות שעלולה ליצור גרעונות עתידיים ועל כן הכנ"ר אינו מתנגד לחלוקה המבוקשת.

בשים לב לכל אלה, לאחר שנתתי דעתי לכל המסמכים שצורפו על ידי המבקשת הן בשלב ראשון והן בשלב המאוחר יותר, ובהתחשב בעמדה שהובעה על ידי המשיבים לאחר בבדיקת מעמיקה שנערכה על ידי גורמים מוסמכים מטעם המשיבים, מצאתי לנכון להעתר לבקשה, ואני קובע שאכן אין באישור של החלוקה המבוקשת כדי לפגוע ביכולתה של המבקשת לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד, הכל כפי שעולה מהמסכים שהוצגו בפני בית המשפט.

על כן, אני מאשר את הבקשה לחלוקה כפי שפורט בפרק המבוא לבקשה זו.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ג' ניסן תשע"ג, 14/03/2013 במעמד הנוכחים.

חאלד כבוב, שופט

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ