אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איציק וצורי (1986) שותפות כללית נ' איתן אוריאלי ובניו בע"מ ואח'

איציק וצורי (1986) שותפות כללית נ' איתן אוריאלי ובניו בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 21/05/2010 | גרסת הדפסה

עש"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
6710-01-10
20/05/2010
בפני השופט:
משה סובל

- נגד -
התובע:
איציק וצורי (1986) שותפות כללית
הנתבע:
1. איתן אוריאלי ובניו בע"מ
2. אמיר אוריאלי

פסק-דין

פסק דין

לפניי ערעור שהגישה המערערת – הזוכה, על החלטת כב' רשם ההוצל"פ אריה ביטון (להלן: "הרשם") מיום 27.12.09, לפיה נתקבלה בקשה בטענת "פרעתי", שהגישו המשיבים – החייבים.

בהתאם להחלטתי מיום 28.2.10, הגישו הצדדים עיקרי טיעון וסיכום טענותיהם בכתב.

המערערת מבססת את הערעור על הטענה כי בקשה זהה שהגישו המשיבים בטענת פרעתי נידונה והוכרעה על ידי כב' רשמת ההוצל"פ מירב קלמפנר נבון (להלן: "הרשמת") בהחלטתה מיום 5.9.07.

לטענת המערערת, החלטתה של הרשמת הנכבדה מהווה מעשה בי-דין, ולפיכך לא היה הרשם הנכבד מוסמך להידרש לבקשת המשיבים, שכן אין הוא משמש כערכאת ערעור על החלטותיה של הרשמת.

מנגד טוענים המשיבים כי צדק הרשם בקביעתו לפיה החלטתה של הרשמת אינה מהווה מעשה בי-דין שכן החלטתה כלל לא ניתנה בבקשה בטענת "פרעתי", אלא בבקשה לסגירת תיק שהגישו המשיבים.

לגופו של עניין, טוענים המשיבים כי צדק הרשם בפרשנותו את הסכם הפשרה ככזה הקובע כי הפרה של תנאי התשלום שנקבעו בו , יעמיד לפירעון מיידי את מלוא הסכום שנקבע בהסכם הפשרה. כן טוענים המשיבים כי צדק הרשם בקובעו כי משפסק הדין המאוחר (הסכם הפשרה) מבטל את פסק הדין נשוא הבקשה לביצוע, אין עוד מקום להתייחס לגובה החוב המקורי.

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות שלפניי, ובחנתי בעיון טענות הצדדים, מצאתי כי דין הערעור להתקבל.

למען הסדר הטוב יפורטו להלן בקצרה ההליכים בתיק בפני הרשמת:

ביום 20.9.06, קיבל תוקף של פסק דין הסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים בתיק ע"א (מחוזי ת"א) 2700/04. (להלן: "הסכם הפשרה"). בהתאם להסכם הפשרה הגיעו הצדדים להסכמה כדלקמן:

"בשלב זה מודיעים הצדדים כי הגיעו להסכם פשרה שלפיו לסילוק סופי ומלא של הסכסוך נושא הערעור, ישלמו המשיבים, ביחד ולחוד, למערערת סך 10,000 ₪, ב 10 תשלומים חודשיים שווים ורצופים החל מ 1.10.06 ובכל 1 בחודש.

אי פירעון אחד או יותר מהתשלומים במועד יעמיד לפירעון מיידי את מלוא היתרה הבלתי מסולקת בניכוי כל סכום ששולם על החשבון , אולם איחור של עד 7 ימים בביצוע כל תשלום ותשלום לא יהווה הפרה ולפא יפעיל הסנקציה".

לאחר שהסכם הפשרה הופר על ידי המשיבים, הגישה המערערת ביום 29.10.06, בקשה להחייאת ההליכים כנגד המשיבים. במסגרת פירוט הסיבות לבקשה ציינה המערערת: "על פי החלטת בית המשפט המחוזי המצ"ב ולאור העובדה שלא שולם דבר יש להעמיד החוב על סך 10,000 ₪".

ביום 30.10.06, ניתנה החלטת הרשמת בבקשה בה נקבע: "נוכח אי עמידת החייבת בצו התשלומים ובהסכם הפשרה, אני מורה על שפעול כל ההליכים נגדה".

ביום 27.6.07, הגישו המשיבים בפני הרשמת בקשה לסגירת התיק, במסגרתה ציינו:

"החוב סולק במלואו כפי שעולה מהמסמכים המצורפים לבקשה בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי מיום 20.9.06. כל התשלומים שולמו במועדם ואף לפני המועד פרט לשני התשלומים הראשונים שעקב טעות לא נשלחו לזוכה, בהסכמת ב"כ הזוכה שולמו תשלומים 1-2 יחד עם תשלום 3 ב 13.11.06, כאמור שאר התשלומים שולמו במועדם ואף לפניו ואין לזוכה כל עילה למניעת סגירת התיק באופן מיידי".

המערערת הגישה תגובה לבקשה, והמשיבים הוסיפו והגישו תשובה לתגובה.

ביום 5.9.07, ניתנה החלטת הרשמת לפיה נדחתה בקשת המשיבים לסגירת התיק.

בין נימוקיה לדחיית הבקשה, קבעה הרשמת כדלקמן:

אין ספק, והמשיבים (החייבים), אף מודים כי איחרו לכל הפחות בשניים מתוך התשלומים עליהם התחייבו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ