אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אינעלם נ' אבירם בע"מ

אינעלם נ' אבירם בע"מ

תאריך פרסום : 20/12/2010 | גרסת הדפסה

תע"א
בית דין אזורי לעבודה ירושלים
1740-07
20/12/2010
בפני השופט:
דניאל גולדברג – דן יחיד

- נגד -
התובע:
אבוהאי אינעלם ע"י ב"כ עו" ד איל סימן טוב
הנתבע:
אבירם בע"מ
פסק-דין

פסק דין

בפני תביעת התובע לתשלום דמי חגים, דמי הבראה, פדיון חופשה, פיצוי בגין אי הפרשות לקרן מבטחים, הפרשי שכר לחודש 1/07 ופיצויי פיטורים.

העובדות

התובע הועסק אצל הנתבעת בתפקידי ניקיון עד לחודש 01/07. הצדדים חלוקים ביניהם בשאלת מועד תחילת עבודתו של התובע. התובע טוען כי הוא החל את עבודתו אצל הנתבעת בחודש 2/04, ואילו הנתבעת טוענת כי התובע החל את עבודתו אצלה בחודש 9/05. מכל מקום, התובע צמצם את תביעתו לתקופה שהחל מחודש 4/05, המועד שצוין בתלושי השכר כמועד תחילת העבודה.

הנתבעת הינה חברה המספקת שירותי ניקיון, בין היתר, לבתי ספר ולמשרדים ממשלתיים ובמועד הרלוונטי לתביעה היתה מעסיקתו של התובע.

במסגרת עבודתו של התובע אצל הנתבעת, הוא הוצב בעבודות ניקיון בבית ספר "רעות" בירושלים בשעות הבוקר, ולאחר הצהריים בעבודות ניקיון במשרד האוצר. פעמיים בחודש, בשעות הערב, ניקה התובע חלונות במשרד הביטחון. בגין עבודת ניקיון החלונות במשרד הביטחון שולמה לתובע תוספת בסך 200 ₪ לחודש.

בנוסף לכך, נדרש התובע מדי פעם לשמש מחליף בעבודת ניקיון חדרים במשרד הביטחון. עבודה זו כללה ניקיון של כ-30 חדרים ומסדרון ארוך כשהזמן שהוקצב לכך הינו שעתיים בלבד. התובע הביע במהלך שנת עבודתו האחרונה מורת רוח משיבוצו לעבודה זו בשל הלחץ שהיה כרוך בה וביקש מהנתבעת שלא לשבצו בעבודה הנ"ל.

בגין עבודת ניקיון החדרים במשרד הביטחון שולם לתובע שכר בגין ארבע שעות עבודה, על אף שהתובע נדרש לעבוד בפועל שעתיים בלבד.

התובע הועסק במשך עשר שעות ביום. התובע עבד שש שעות במשמרת בוקר בבית ספר רעות ועוד 4 שעות אחה"צ במשמרת ערב במשרד האוצר (עדותו של מר אזולאי מטעם הנתבעת בעמוד 31, שורות 1-4).

אין מחלוקת כי במשך כל תקופת העבודה הנתבעת לא הפרישה עבור התובע תשלומים לקרן מבטחים, על אף שהתובע היה זכאי להן.

הנתבעת הנפיקה לתובע תלושי שכר ומוסכם שהם משקפים את התשלומים ששולמו לו בפועל. במקום בו מצוין בתלוש תשלום בעד רכיב "משכורת" מדובר בתשלום עבור עבודת התובע בבית ספר רעות במשמרת בוקר. במקום בו מצוין בתלוש תשלום בעד רכיב "מחלקה" מדובר בתשלום עבור עבודת התובע במשרד האוצר בשעות אחה"צ (או החלפת עובד אחר במשרד הביטחון).

התובע סיים את עבודתו אצל הנתבעת בסוף חודש 1/07 בנסיבות השנויות במחלוקת. לטענת התובע הוא פוטר בעל פה על ידי המנהל האזורי, מר יעקב אזולאי, בתחילת חודש 1/07, יום לאחר שסירב לבצע עבודת ניקיון של חדרי משרד הביטחון. לטענת הנתבעת, התובע הודיע בחודש 1/07 למר אזולאי על סיום עבודתו בסוף אותו החודש, עקב אי-היענות הנתבעת לדרישתו שלא לשבצו בעבודת ניקיון החדרים במשרד הביטחון.

קיימת חליפת מכתבים בין התובע לבין מר יעקב אזולאי, המנהל האזורי אצל הנתבעת, בעניין נסיבות סיום יחסי העבודה בין הצדדים (נספחים ב'-ד' לתצהיר התובע), אליה אתייחס בהמשך.

מטעם התובע העידו התובע עצמו, מר מארי אלבל (המכונה "אלי") ששימש כשומר בבית ספר רעות, מר בנצי גורפינקל המשמש כמורה בבית ספר רעות, מר יגאל צדק, מרכז אחזקת מערכות ברשות המיסים- שע"ם (באמצעות תעודת עובד ציבור) ומר דב שטיינברג, ראש תחום אבטחת מידע ומערכות תקשוב ומהימנות במשרד הביטחון, שנחקר על תעודת ציבור שמסר במסגרת ההליך. מטעם הנתבעת העידו גב' אורנה הררי, סמנכ"לית וחשבת השכר של הנתבעת וכן מר יעקב אזולאי המנהל האזורי בירושלים.

ביום 2.7.08 שילמה הנתבעת לתובע סך של 4,302 ₪ ברוטו (4,157 ₪ נטו) בגין הפרשים המגיעים לתובע בגין חלק מרכיבי השכר שנתבעו על ידו בהן הודתה הנתבעת (פדיון 5 ימי חופשה בסך 925 ₪; הבראה בסך 432 ₪; פיצוי בגין אי הפרשה לקרן מבטחים סך של 2,945 ₪). העתק תלוש השכר לחודש 6/08, העתק הצ'ק שהועבר לתובע וכן העתק המעטפה על גביה צוין תאריך המשלוח (2.7.08)- הוגשו לבית הדין וסומנו ת/1.

בדיון ההוכחות מיום 23.12.08, אישר ב"כ התובע קבלת הצ'ק בסך 4,157 ₪ שהעבירה הנתבעת לתובע בגין הפרשים, וביקש לפסוק לתובע בגין הסכום ששולם לו ריבית והצמדה עד למועד התשלום בפועל ביום 2.7.08. התובע חזר על בקשה זו במסגרת סיכומיו.

בהתאם להחלטת בית הדין (מיום 23.12.08), הודיע התובע (ביום 26.1.09) על תיקון סכומי רכיבי התביעה השונים בעקבות קיזוז התשלום בסך 4,157 ₪ ששולם לו על ידי הנתבעת ופירט את תביעתו לדמי חגים. בהודעה זו העמיד התובע את תביעתו ברכיבים הבאים כדלהלן (אין שינוי ברכיב התביעה לתשלום פיצויי פיטורים):

יתרת דמי חגים בסך 883.75 ₪.

יתרת דמי הבראה בסך 470 ₪.

יתרת פדיון חופשה בסך 784 ₪.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ