אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איי.אי.ג'י, ביטוח זהב בע"מ ואח' נ' קארה יצחק ואח'

איי.אי.ג'י, ביטוח זהב בע"מ ואח' נ' קארה יצחק ואח'

תאריך פרסום : 10/02/2011 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
69194-07
10/02/2011
בפני השופט:
חאג יחיא

- נגד -
התובע:
1. איי.אי.ג'י
2. ביטוח זהב בע"מ
3. יורם כהן

הנתבע:
1. קארה יצחק
2. כלל חברה לביטוח בע"מ-ת"א
3. שלמה פסח גליק
4. דומיקאר בע"מ

פסק-דין

פסק דין

ביום 8/2/07 ברחוב כהנמן בבני ברק אירעה תאונת דרכים בה היו מעורבים הרכבים כדלקמן, וכיווני הנסיעה שלהם כמפורט להלן:

רכב מבוטח התובעת נסע ברחוב כהנמן מדרום לצפון, התקרב לצומת דרכים בה מוצב רמזור, ועצר אחרי שלושה כלי רכב שהיו לפניו , עצר עם רגל על הברקס . מנגד נסע רכב נהוג בידי הנתבע מר שלום קארו , מבוטח בחברת הביטוח כלל נתבעת 2 .

באותה עת מגיע מכביש המצטלב עם רחוב כהנמן, בנסיעה ממזרח למערב, מימין לכיוון נסיעת עד התביעה , רכב שלישי נכנס לצומת בשעה שרכבו של הנתבע 1 עושה כן.

שני כלי הרכב מתנגשים , ורכבו של הנתבע 1 סוטה שמאלה בעקבות ההתנגשות, גולש עד לרכב של עד התביעה של התובעת, שהיה כאמור רביעי בשיירה לפני הצומת ופוגע בו בדופן שמאל שלו .

מטעם הצדדים העיד בפני רק עד התביעה מר יורם כהן . מר כהן לא ראה את ההתנגשות, הוא רק מוסר ששמע חבטה , ולאחר מכן רכב הנתבע 1 דוהר לעברו ופוגע בו .

הוא ידע לספר רק כי בכיוון נסיעת הרכב שבא מימין מוצב תמרור ב-37 המחייב עצירה ומתן זכות קדימה .

מטעם הנתבע ים 1-2 לא העיד איש , כי הנתבע 1 הלך לעולמו .הוסכם לקבל את הודעתו לחברת הביטוח שלו והודעתו במשטרה , כראיה כפוף לטענות יתר בעלי הדין לגבי משקלן הראייתי של הודעות אלו . ההודעות נתקבלו וסמנו נ/1 ונ/2 .

מטעם הנתבעים 3-4 , לא הובא איש להעיד .

מצד אחד הוכח על פי עדותו של עד התביעה , וההודעה נ/1 של הנתבע 1 , כי בכיוון הנסיעה של מי שנהג ברכב הנתבעים 3-4 קייםתמרורו ב-37 המחייב עצירה ומתןו זכות קדימה .

מנגד, עד התביעה מסר כי הוא הגיע לצומת , ועצר אחרי הרכבים שהיו לפניו ועצרו . נתןלומר אם כן כי הרמזור היה מוצב בכיוון נסיעת עד התביעה היה אדום.

אם כך קיימות שתי אפשרויות שלא נתבררו.

א- אפשרות אחת כי בכיוון נסיעת מר קארו הופיע אור אדום( כמו הצבע ברמזור מנגד , קרי בכיוון נסיעת עד התביעה ) ואז מול קיומו של אור ירוק בפני רכב הנתבעים 3-4 , מתבטל תוקפו של התמרור ב37 , ואז זכותו של מי שנהג ברכב הנתבעים 3-4 להיכנס לצומת .

א- האפשרות השנייה היא , כי הרמזור של עד התביעה נדלק אדום, על מנת לאפשר פנייה שמאלה לרכבים הבאים ממול וביניהם מר קארו הנתבע 1.

שאלות אלו לא נתבררו, ואיש לא העיד על כך, ואין בידי לקבוע איזו אפשרות מן השתיים בכלל היא הנכונה .

כמו כן העובדה כ רכבו של מר קארו נפגע בצומת, סטה שמאלה והמשיך לגלוש או לנסוע עד לרכב התובעת שהיה במרחק ארבע מכוניות מהצומת, מעלה שאלות לגבי מהירות נסיעתו של מר קארו, האם היתה בגבולות המותר במקום, או מהירות סבירות בהתאם לנסיבות בכלל.

אין ספק כי עד התביעה היה נהג תמים, ולא גרם או תרם או השתתף ביצירה הנסיבות שגרמו לתאונה וכי למעשה הנתבעים חבים כלפיו במלוא האחריות והנזק.

בקביעת האחריות בין הנתבעים לבין עצמם או חלוקתה, אין בידי ראיות לעניין השאלה הדרושה להכרעה במחלקות.

במהלך הדיון, נשמעה עדותו של הנתבע 3 מר שלמה פסח גליק, ולאחר שמסר כי אינו יודע במה מדובר , וכי לא נהג ברכב , ולא היה מעורב בתאונה , בקש בא כוח התובעת למחוק את התביעה נגדו . בא כוח הנתבע 4 לא התנגד, ומאידך גם לא בקש לצרף את מי שנהג בפועל ברכבה של הנתבעת 4 .

לבקשת בא כוח התובעת מחקתי את התביעה כנגד הנתבע 3.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ