אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> מועדון שסירב להכניס אדם מחמת גזעו וצבע עורו ישלם פיצוי בסך 50,000 ש"ח

מועדון שסירב להכניס אדם מחמת גזעו וצבע עורו ישלם פיצוי בסך 50,000 ש"ח

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 05/07/2006 12:55:00 | גרסת הדפסה

א 12482/04 מזרחי נגד קיבוץ רמות מנשה

בית משפט השלום בחיפה קבע, כי זכותו הבסיסית של התובע לשוויון נפגעה, בכך שכניסתו למועדון שבבעלות ובניהול הנתבעים נמנעה מחמת גזעו וצבע עורו. נקבע, כי בשל כך, זכאי התובע לתקרת הפיצוי המקסימאלית הקבועה בחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים בסך של 50,000 ש"ח.

התובע ביקש להכנס למועדון שבבעלות ובניהול הנתבעים, אך סורב ע"י הבודקים במקום. הוכח כי כניסתם של אנשים בעלי עור בהיר למועדון הותרה ללא כל דרישה ו/או תנאים מוקדמים, בעוד שכניסתו של התובע וחברו שהינם שחומי עור, נמנעה ללא כל סיבה מוצדקת. בנסיבות אלו, נקבע, כי יש להחיל את החזקה הקבועה בסעיף 6 לחוק, ולהעביר את נטל ההוכחה אל הנתבעים להוכיח כי התובע לא הופלה על ידם.

השופטת ג'דעון דחתה את גרסת הנתבעים, וקבעה, כי לא עמדו בנטל להוכיח כי לא היתה בהתנהגותם משום הפליה אסורה. נפסק, כי התנהגות הנתבעים מהווה פגיעה אנושה בזכות הבסיסית לשוויון, ומחייבת התערבות שיפוטית הולמת על מנת למנוע הישנות תופעות דומות.

בהתאם לכך, האינטרס הציבורי, והפגיעה האישית בתובע מצדיקים פסיקת הפיצוי המקסימאלי הקבוע בחוק, בסך 50,000 ש"ח בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, וכן אגרת משפט ושכר טרחת עו"ד בסך של 10,000 ש"ח.

א 12482/04 מזרחי נגד קיבוץ רמות מנשה

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
נפגעתם בתאונת דרכים? 7 כללים שחשוב לזכור
עו"ד ריול עדיקה (צילום: שירה הרשקופ)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ