חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

תגובות

  1. לכל המסנגרים על רמת המכללות - כנסו

    המכללות מציאות רמת לימודים טובה מאד אבל מאפשרת מעבר של סטודנטים משנה לשנה ואף לקבלת התואר גם כאשר הם לא עומדים בסטנדרטים האקדמיים המינימליים וזאת ככל הנראה מתוך שיקולים כלכליים. אין ספק שיש במכללות סטודנטים טובים מאד בעלי תארים קודמים, בעלי משפחות או סתם סטודנטים שמסיבות כאלו ואחרות לא הלכו לאונ', אבל סטודנטים אלו הם בד"כ אלו שגם מצליחים לעבור את בחינת הלשכה. את השם הרע מוציאים למכללות הסטודנטים שלומדים לצד אלו שהזכרתי קודם שהם אם מפאת עצלנות או סתם חוסר כישרון - פשוט נכשלים לא ראויים שהמכללה מעבירה כמעט בכוח ונותנת להם תואר שבכלל לא מגיע להם - הם בד"כ נכשלים בבחינות הלשכה. אחוזי המעבר של בחינת הלשכה יכולים אולי ללמד על היחס המספרי בין אלו לאלו.
  2. תגובה לאחוז הנכשלים במכללות

    א.אותם מרצים דוקטורים ופרופסורים ושופטים מלמדים גם באוניברסיטאות וגם במכללות לא נראה לי סביר כמבחן אובייקטיבי שהמלמדים מלמדים אחרת באוניברסיטה ואחרת במכללות. ב.הבעיתיות היא במבחניי הלשכה שלא שקפו אם באמת שאלות המבחן שנשאלו בוגרי המכללות,נלמדו. ג.רבותי 52% ????נכשלו
  3. כן

    כאשר תנאי הקבלה בחלק גדול מהמכללות הם תעודת לידה-זאת התוצאה. חלק גדול מתלמדי המכללות לא היו מתקבלים לאונברסטאות, ומכאן שהרמה הממוצאת שלהם-מבחינה אקדמית-יותר נמוכה.
  4. ראוי להימנע משאלות אשר יש בהן טעם לפגם

    חברים/ות נכבדים/ות, רמה נמוכה של מה? של הפוטנציל האינטלקטואלי? של יכולת ביטוי בכתב או בע"פ? של "המכללות"? של מוסדות אקדמיים בחו"ל? או ביחס לרמת המבחן? בכבוד רב ובב"ח, ד"ר קרין קלוו-גולר מס' רשיון 14650
  5. אין קשר בין תוצאות המבחן והצלחתו של הסטודנט כעו״ד

    גם לשכת עו״ד יודעת שאין קשר בין תוצאות המבחן לבין הצלחת המתמחה בעתיד. לשכת עו״ד צריכים להקפיד יותר על כללי האתיקה ולהעניש עו״ד שאינו עומד בכללי האתיקה . לצערי הרב בתקופה האחרונה הוזכרו 2 עורכי דין במעשיהם הפליליים . אחד נחשד שהתנהג כמו ״בעולם התחתון״ . והשני נחשד שרצח את הוריו בירושלים שניהם בוגרי אוניברסיטאות ולא מכללות !!! זו הבעיה האמיתית . לא צריך להיות הבדל היכן לומדים . ההבדל הוא באתיקה , שומר על כללים או לא. 
  6. תפסיקו לבכות ותתחילו לעבוד

    אין הבחינה מהווה אינדיקציה ליוכולתו של הנבחן בעתיד כעו"ד מן השורה. אנו מבחינים לאחרונה בקומץ של בכיינים, בוגרי אונבירסטאות, שכנראה מתקשים למצוא מקור פרנסה ומשליחים את כל יגונם ותסכולם על בוגרי המכללות ש"קנו את התעודה" והתקבלו רק לאחר שתעדת הלידה שלהם נבחנה". אין בהיותכם בוגרי אוניברסיטה בכדי להצביע על יכולתכם האינטלקטואלית והמקצועית. במשך שנות עבודתי נתקלתי במס' לא רב של בוגרי אונ' (וגם של בוגרי מכללות) אשר הפגינו אי התאמה למקצוע. חבר'ה, אם לא ידעתם, מקצוע עריכת הדין הנו אומנות, ואומנות לא נלמדת או נרכשת אם כי נולדים איתה.
  7. רמת המכללות

    לדעתי, כבוגר מכללת קראית אונו, אין אחוז הנכשלים מעיד על רמת המכללות שכן המרצים במכללות הם ברובם ככולם מרצים של האוניברסיטאות. דא עקא שהסטודנטים הלומדים במכללות שונים הם מהסטודנטים באוניברסיטאות. האחרונים ברובם ככולם צעירים שבדרך כלל עיתותיהם בידיהם, שהתקבלו ללימודי משפטים לאחר שעברו את הרף הגבוה של הציון הפסיכומטרי. כמו כן שעות הלימוד שלהם מתפרש על פני כל השבוע בעיקר בשעות הבוקר הרעננות. לעומתם הסטודנטים במכללות רוב לא מבוטל הוא מבוגר הטרוד בפרנסת המשפחה והדוחס ביומיים שעות לימוד רבות. וכבר אמרו חז"ל בפרקי אבות שאין דומה לימוד של צעיר ללימוד של מבוגר. הלומד בגיל צעיר הינו כלומד על נייר חלק ואילו הלומד בגיל מבוגר כלומד על נייר מחוק. ואידך זיל גמור (=והשאר לך ולמד)
  8. הזלזול והניסיון להכפיש את המכללות מעידים על פחד

    תוך זמן לא רב יוצאי המכללות יהיו הרוב המכריע בלשכת עורכי הדין, והניקור שנוצר בימים אלה יחזור כמו בומרנג נגד כל המשתלחים.
  9. רמת המכללות

    כבוגר אונברסיטת תל אביב במשפטים, דעתי היא כי רמת המכללות אינה נמוכה. רמת הלומדים בה והנכונות להשקיע היא הנמוכה. רוב התלמידים במכללות (שאני מכיר) עובדים בעבודה נוספת על הלימודים במכללה. לכן, בשלב זה של חייהם הלימודים הם אמצעי להשיג את המטרה הנכספת (רשיון עו"ד) ואין הם משקיעים מעבר למינימום "ללמוד כדי לדעת".
  10. החומר האנושי במכללות

    אני מסכים לאומרים שבאונ' יש בד"כ צעירים שרוב זמנם ומרצם מושקע בלימודים ובמכללות יש לא מעט תלמידים שעובדים במקביל ויש בעלי משפחות שצריך לפרנס ולדאוג להם. אבל מה זה בעצם אומר ? שהסטודנטים באונ' לומדים טוב יותר כי לאלו במכללות אין את הזמן להשקיע בלימודים, אז פלא שהם יוצאים כשהידע שלהם הוא פחות? אז יש כאלה במכללות שהם "טמבלים" והתקבלו רק כדי שהמכללה תרוויח את שכר הלימוד, יש לצידם אנשים אינטליגנטים ובעלי תארים אחרים שמסיבות אובייקטיביות יש להם פחות זמן להשקיע בלימודים, ולצד כל אלו יש גם אחוז מסויים של סטודנטים אינטיליגנטים שגם פנויים להשקיע בלימודים. את המוניטין יוצרים הרוב של הבוגרים, לא המיעוט.
  1. «
  2. 1
  3. 2
  4. 3
  5. 4
  6. 5
  7. 6
  8. »