ﱐ
כניסה
הרשמה
למנויים ומשתמשים חדשים
מנוי חינם
לחברי לשכת עורכי הדין
אינדקס עורכי דין
פסיקה
המגזין
טפסים
פסקדין Live
משאלים
שירותים משפטיים
פורום עורכי דין
עוד
מדורים נוספים
דיני חוזים
מומחים לדין הזר
ייפוי כוח מתמשך
משפט מסחרי
ניכור הורי
דיני עבודה
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
פלילי
מקרקעין ונדל"ן
דיני צרכנות ותיירות
בנקים
קניין רוחני
דיני משפחה
דיני חברות
הוצאה לפועל
רשלנות רפואית
נזקי גוף ותאונות
מיסים
תעבורה
צבא ומשרד הבטחון
ביטוח לאומי
תמ"א 38
לשון הרע
חדלות פירעון
אזרחויות ואשרות
ירושות וצוואות
כללי
מחשבונים משפטיים
הרשמה לניוזלטר
שירותים משפטיים
מיטב נותני השירותים המשפטיים לעורכי דין, המומחים המשפטיים של פסקדין.
חיפוש פסיקה
מחפש פסק דין? מנוע החיפוש של פסקדין מכיל אלפי פסקי דין במגוון תחומים.
מיקומך באתר:
עמוד ראשי
>>
חקיקה
>>
חוק רשות העתיקות, התשמ"ט-1989 - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
עורכי דין בתחום
אזרחויות ואשרות
אזרחות זרה ודרכון זר
אשרות עבודה
ביטוח לאומי
גישור ובוררויות
דיני חברות
דיני חוזים
דיני משפחה
דיני ספורט
דיני עבודה
דיני צרכנות ותיירות
דיני תעופה
הדין האמריקאי
הוצאה לפועל
חוקתי ומנהלי
ייפוי כוח מתמשך
ירושות וצוואות
לשון הרע
מומחים לדין הזר
מטבעות דיגיטליים
מיסים
מקרקעין ונדל"ן
משפט מסחרי
נוטריון
נזקי גוף ותאונות
פלילי
פשיטת רגל
צבא ומשרד הבטחון
קניין רוחני
רשלנות רפואית
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
תביעות ייצוגיות
תמ"א 38
תעבורה
תקשורת ואינטרנט
|
בחר אזור
אזור המרכז
אזור הצפון
אזור הדרום
אזור השפלה והסביבה
ירושלים והסביבה
אזור השרון והסביבה
יהודה ושומרון
אילת
חיפה והקריות
|
דיני חוזים
מומחים לדין הזר
ייפוי כוח מתמשך
משפט מסחרי
ניכור הורי
דיני עבודה
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
פלילי
מקרקעין ונדל"ן
דיני צרכנות ותיירות
בנקים
קניין רוחני
דיני משפחה
דיני חברות
הוצאה לפועל
רשלנות רפואית
נזקי גוף ותאונות
מיסים
תעבורה
צבא ומשרד הבטחון
ביטוח לאומי
תמ"א 38
לשון הרע
חדלות פירעון
אזרחויות ואשרות
ירושות וצוואות
חוק רשות העתיקות, התשמ"ט-1989
חוק רשות העתיקות, התשמ"ט-1989 1
פרק א': פרשנות
1. הגדרות ופרשנות (תיקון מס' 5 תשע"ב)
(א) בחוק זה -
"חוק העתיקות" - חוק העתיקות, התשל"ח-1978;
"אתר" - אתר עתיקות כמשמעותו בחוק העתיקות;
"המועצה" - מועצת הרשות שמונתה לפי סעיף 6;
"המנהל" - מנהל הרשות;
"הרשות" - רשות העתיקות המוקמת בחוק זה;
"השר" - שר התרבות והספורט.
(ב) מונחים אחרים תהא להם המשמעות שיש להם לפי חוק העתיקות אלא אם כן ניתן להם פירוש אחר בחוק זה.
פרק ב': הרשות ומוסדותיה
סימן א': הקמת הרשות ותפקידיה
2. הקמת הרשות
מוקמת בזה רשות העתיקות.
3. הרשות - תאגיד
הרשות היא תאגיד.
4. הרשות - גוף מבוקר
הרשות היא גוף מבוקר כמשמעותו בסעיף 9(2) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 (נוסח משולב).
5. תפקידי הרשות (תיקון: תשנ"ח)
(א) תפקידה של הרשות הוא לטפל בכל עניני העתיקות, לרבות עתיקות תת-ימיות, בישראל.
(ב) הרשות רשאית לעשות לגבי עתיקות ואתרים כל פעולה הנחוצה לשם מילוי תפקידיה, ובכלל זה -
(1) חשיפה וחפירה של אתרים;
(2) שימור, שחזור ופיתוח של אתרים;
(3) ניהול, אחזקה, והפעלה של אתרים ושמירה עליהם;
(4) שימור ושחזור עתיקות;
(5) קיום פיקוח על חפירות ארכיאולוגיות;
(6) ניהול של אוצרות העתיקות של המדינה, שמירתם והפיקוח עליהם;
(7) הפעלת פיקוח לענין עבירות לפי חוק העתיקות;
(8) עריכת מחקרים ארכיאולוגיים וקידומם;
(9) ניהול ואחזקה של ספריה מדעית לארכיאולוגיה ולהיסטוריה של ארץ ישראל ושכנותיה;
(10) ריכוז, תיעוד ורישום של מידע ארכיאולוגי;
(11) קיום ועידוד פעולות חינוך והסברה בתחום הארכיאולוגיה;
(12) קיום קשרים מדעיים בינלאומיים בתחום הארכיאולוגיה.
(ג) ניהול, אחזקה והפעלה של אתר המצוי בתחום גן לאומי או שמורת טבע ושמירה עליו, ייעשו, על אף האמור בסעיף קטן (ב)(3), על ידי הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים, בתיאום עם הרשות, זולת אם הוסכם ביניהם אחרת; לענין זה, "גן לאומי", "שמורת טבע", "הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים" - כהגדרתם בחוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, התשנ"ח-1998.
סימן ב': מועצת הרשות
6. הרכב המועצה (תיקון מס' 5 תשע"ב)
(א) לרשות תהיה מועצה של ששה עשר חברים כמפורט להלן:
(1) נציגי ממשלה שהם עובדי המדינה -
(א) המנהל הכללי של משרד התרבות והספורט;
(ב) ראש מינהל תרבות במשרד התרבות והספורט;
(ג) ראש אגף בכיר תקציבים, תכנון ותכנית עבודה במשרד התרבות והספורט;
(ד) הממונה על התקציבים במשרד האוצר;
(ה) החשב הכללי;
(ו) מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים;
(ז) מנהל אגף תכנון וכלכלה במשרד התיירות;
(ח) נציג של שר החקלאות שימנה שר החקלאות;
(2) שני נציגים בעלי ענין בארכיאולוגיה משניים מן המוסדות להשכלה גבוהה המפורטים להלן, אחד מכל מוסד, שימנה השר לאחר התייעצות עמם:
(א) האוניברסיטה העברית בירושלים;
(ב) אוניברסיטת תל-אביב;
(ג) אוניברסיטת חיפה;
(ד) אוניברסיטת בר-אילן;
(ה) אוניברסיטת בן גוריון בנגב;
(3) איש הסגל האקדמי הבכיר במוסד להשכלה גבוהה, בעל מומחיות בתחום ההיסטוריה או הארכאולוגיה, שימנה השר לאחר התייעצות עם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, והוא יהיה יושב ראש המועצה;
(4) שני ראשי רשויות מקומיות שימנה השר לאחר התייעצות עם יושב ראש מרכז השלטון המקומי וכן ראש מועצה אזורית שימנה השר;
(5) מנהל מוזיאון המציג עתיקות שימנה השר לאחר התייעצות עם יושב ראש מועצת המוזיאונים, לפי חוק המוזיאונים, התשמ"ג-1983;
(6) נציגי המשרד לענייני דתות, שימנה השר לעניני דתות.
(ב) נציג ממשלה מן המפורטים בסעיף קטן (א)(1) (א) עד (ז) רשאי למנות נציג מטעמו, מקרב עובדי המדינה, להשתתף בישיבות המועצה.
(ג) לכל חבר המועצה שאינו מקרב עובדי המדינה ניתן למנות ממלא מקום קבוע בדרך שמתמנה חבר המועצה.
(ד) השר רשאי למנות אחד מחברי המועצה לסגן יושב ראש המועצה.
7. תקופת כהונה
(א) תקופת כהונתו של חבר המועצה שאינו נציג הממשלה תהיה ארבע שנים, אך ניתן למנותו מחדש לתקופות כהונה נוספות.
(ב) חבר המועצה שתקופת כהונתו תמה יוסיף לכהן עד מינויו מחדש או עד מינוי חבר אחר במקומו.
8. סייגים למינוי חבר מועצה
לא יתמנה חבר המועצה -
(1) מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון או נשא עונש מאסר וטרם חלפה תקופת ההתיישנות כמשמעותה בחוק המרשם הפלילי ותקנות השבים, התשמ"א-1981;
(2) מי שיש ניגוד ענינים בין עיסוקו ובין חברותו במועצה; ואולם לא יראו ניגוד ענינים אם עצם מינויו של בעל תפקיד למועצה נובע מתפקידו.
9. החזר הוצאות
יושב ראש המועצה, סגנו וחבר המועצה לא יקבלו מהרשות שכר בעד שירותיהם במילוי תפקידם במועצה, אך יהיו זכאים לכיסוי הוצאות סבירות שהוציאו בקשר למילוי תפקידם כאמור, בשיעור שתקבע הרשות.
10. פקיעת כהונה
(א) חבר המועצה שאינו נציג ממשלה יחדל לכהן לפני תום תקופת כהונתו באחד מאלה:
(1) התפטר במסירת כתב התפטרות ליושב ראש המועצה;
(2) נתקיים בו סייג מן הסייגים המפורטים בסעיף 8;
(3) נבצר ממנו, דרך קבע, למלא תפקידו, והשר, לאחר התייעצות עם יושב ראש המועצה, העבירו מכהונתו בהודעה בכתב;
(4) פרש מן התפקיד שבשלו התמנה.
(ב) יושב ראש המועצה יעביר לשר כתב התפטרות כאמור בסעיף קטן (א)(1), תוך 96 שעות ממועד מסירתו; תוקף ההתפטרות מתום 48 שעות לאחר מסירת כתב ההתפטרות לשר, זולת אם חזר בו חבר המועצה מהתפטרותו לפני כן במסירת מכתב לשר.
(ג) חבר המועצה שאינו נציג הממשלה, או נציג מקרב עובדי המדינה שמונה להשתתף דרך קבע בישיבות המועצה כאמור בסעיף קטן 6(ב), ונעדר ללא סיבה מוצדקת מארבע ישיבות רצופות של המועצה, רשאי השר לאחר התיעצות עם יושב ראש המועצה, להעבירו מכהונתו במועצה או לבטל את מינויו, לפי הענין, בהודעה בכתב.
11. סדרי עבודת המועצה
(א) המועצה תקבע לעצמה את דרכי עבודתה ונהלי דיוניה ככל שלא נקבעו בחוק זה או על פיו.
(ב) המנין החוקי בישיבות המועצה הוא שבעה חברים לפחות; אם לא היה מנין חוקי בפתיחת הישיבה, רשאי יושב ראש הישיבה לדחותה בשלושים דקות; לאחר עבור זמן זה תהא הישיבה כדין אם השתתפו בה חמישה חברים לפחות ובהם יושב ראש המועצה או סגנו.
(ג) משנפתחה הישיבה כדין לפי סעיף קטן (א), יהיה המשכה כדין בכל מספר חברים שהוא.
(ד) המנהל או מי שהוא הסמיכו לכך במקומו, רשאי להיות נוכח בישיבות המועצה.
12. דיון בנושא פלוני
ביקשו השר או חמישה מחברי המועצה לדון בנושא פלוני, יהיה הנושא כלול בסדר יומה של המועצה בישיבתה הקרובה.
13. מינוי ועדה
המועצה רשאית למנות מבין חבריה ועדה לענין מסויים שבסמכותה, לקבוע לה יושב ראש ולאצול לה מסמכויותיה, למעט הסמכות לקבוע את המדיניות הכללית של הרשות והסמכות לאשר את תקציבה.
14. תוקף
החלטה של המועצה או של ועדה מועדותיה לא תיפסל מחמת זה בלבד שבזמן עשייתה היה מקומו של חבר המועצה או חבר הוועדה פנוי מכל סיבה שהיא.
15. תפקידי המועצה וסמכויותיה
המועצה, מבלי לגרוע משאר תפקידיה -
(1) תקבע את המדיניות הכללית של הרשות בתחום תפקידיה;
(2) תאשר את תקציב הרשות;
(3) תעקוב ברציפות אחר ביצוע המדיניות, התכניות והתקציבים של הרשות;
(4) תדון בדו"חות כספיים שיגיש לה המנהל.
16. כללי המועצה
המועצה, באישור השר, תקבע כללים להפעלת אתרים, ניהולם והפיקוח עליהם.
17. דיווח
המועצה תגיש לשר אחת לשנה לפחות, דין וחשבון על פעולות הרשות וכן תמסור לו, לפי דרישתו, כל ידיעה על פעולותיה.
סימן ג': מנהל הרשות ועובדיה
18. מנהל הרשות
(א) המועצה תמנה, על פי הצעת השר ובאישור הממשלה, מנהל לרשות; המועצה רשאית, על פי הצעת השר, למנות סגן למנהל.
(ב) הודעה על מינויים לפי סעיף קטן (א) תפורסם ברשומות.
19. סמכויות המנהל
(א) המנהל אחראי לניהול השוטף של עניני הרשות בהתאם להחלטות המועצה.
(ב) בכפוף להוראות חוק זה ולהחלטות המועצה יהיו למנהל כל הסמכויות הדרושות לניהול הרשות ובכלל זה הסמכות לייצג את הרשות בכל תפקיד מתפקידיה ולחתום על הסכמים או מסמכים אחרים בשם הרשות.
(ג) אין בהוראות חוק זה כדי לגרוע מסמכויות ותפקידים שהוענקו למנהל לפי חוק העתיקות ולפי כל חיקוק אחר.
(ד) המנהל רשאי לאצול מסמכויותיו לפי חוק זה לעובד מעובדי הרשות וליפות את כוחו לחתום על כל מסמך בשם הרשות.
20. כהונת המנהל
(א) תקופת כהונתו של המנהל תהיה חמש שנים (להלן - תקופת כהונה); המועצה באישור השר ובאישור הממשלה, רשאית לשוב ולמנותו בתום כל תקופת כהונה לתקופת כהונה נוספת.
(ב) כהונת המנהל תפקע באחת מאלה:
(1) התפטר בהודעה בכתב שהגיש לשר באמצעות המועצה;
(2) השר, לאחר התייעצות במועצה ובאישור הממשלה, קבע כי נבצר מהמנהל, דרך קבע, למלא את תפקידו;
(3) השר, לאחר התייעצות במועצה ובאישור הממשלה, החליט להעבירו מכהונתו מטעמים שיפורטו.
21. העסקת עובדים (תיקון: תש"ן)
(א) הרשות רשאית להעסיק עובדים לביצוע תפקידיה.
(ב) תנאי עבודתם של עובדי הרשות, שכרם, תקניהם וסדרי קבלתם לעבודה יהיו כשל עובדי המדינה, בשינויים המחוייבים, שנקבעו בידי הרשות, באישור השר ושר האוצר.
(ג) על אף האמור בסעיף קטן (ב), הוראות סעיף 105 לחוק שירות המדינה (גמלאות) (נוסח משולב), התש"ל-1970, יחולו רק לגבי עובדי המדינה שיעברו לשרת כעובדי הרשות לפי סעיף 27(א); גמלאותיהם של יתר עובדי הרשות יבוטחו בקופת גמל כמשמעותה בסעיף 47 לפקודת מס הכנסה.
22. תנאי העסקת המנהל
שכרו של המנהל ותנאי העסקתו ייקבעו בידי השר בהסכמת שר האוצר.
פרק ג': תקציב וכספים
23. תקציב
(א) המנהל יכין, למועד שקבעה המועצה, הצעת תקציב לפעולות הרשות ויגישה לאישור המועצה.
(ב) תקציב הרשות יוגש לשר והוא טעון אישורו ואישור הממשלה.
(ג) שר האוצר רשאי להורות לרשות בדבר דרכי הכנת תקציב הרשות.
24. מימון וקרנות
(א) תקציב הרשות ימומן מאוצר המדינה, ומהכנסות מאגרות ותשלומים אחרים שישולמו לרשות לפי חוק העתיקות.
(ב) לצורך ביצוע תפקידיה רשאית הרשות לקבל תרומות וכן להקים קרנות מחקר.
פרק ד': סמכויות פיקוח
25. מינוי מפקחים
(א) המועצה תמנה מפקחים מבין עובדי הרשות או מבין מי שמונה כדין כפקח או כמפקח מכוח חיקוק לשם פיקוח על ביצוע חוק העתיקות; המינוי יהיה בכתב.
(ב) למפקח כאמור תהיה סמכות לערוך חקירות על עבירות לפי חוק העתיקות; בהשתמשו בסמכות כאמור -
(1) יהיו למפקח סמכויות שוטר לפי סעיף 2 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) (נוסח חדש), התשכ"ט-1969.
(2) יהיה מפקח רשאי להשתמש בכל הסמכויות הנתונות לקצין משטרה בדרגת מפקח לפי סעיף 2 לפקודת הפרוצדורה הפלילית (עדות), וסעיף 3 לפקודה האמורה יחול על הודעה שרשם מכח סמכות זו.
26. סמכויות מפקח
(א) היה למפקח יסוד סביר להניח שהדבר דרוש לביצוע תפקידו מוסמך הוא -
(1) לעצור כל כלי הובלה ולערוך בו חיפוש;
(2) להיכנס לכל מקום ולערוך בו חיפוש, אולם אין להיכנס למקום המשמש למגורים אלא לפי צו חיפוש מאת בית משפט מוסמך והוראות סעיפים 24 ו-26 עד 29 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) (נוסח חדש), התשכ"ט-1969 יחולו, בשינויים המחוייבים, על חיפוש לפי פסקה זו;
(3) לתפוס כל חפץ, אם יש למפקח יסוד סביר להניח שנעברה בו עבירה על חוק העתיקות, ורשאי הוא לתפוס חמרי אריזה או מסמכים העשויים, לדעתו, לשמש ראיה במשפט על עבירה כאמור.
(ב) לענין פרק זה, "חפץ" - לרבות כלי הובלה.
פרק ה': העברת עובדים, נכסים, זכויות והתחייבויות
27. העברת עובדים
(א) עובדי המדינה המועסקים ערב תחילתו של חוק זה באגף העתיקות והמוזיאונים שבמשרד החינוך והתרבות (להלן - האגף), יעברו לשרת כעובדי הרשות, בתנאי שירות שלא יהיו גרועים מתנאי שירותם ערב תחילת החוק.
(ב) זכויות עובדי הרשות שיועברו לשירותה והנובעות מעבודתם כעובדי המדינה כאמור בסעיף קטן (א) ייחשבו כזכויות הנובעות מעבודה בשירות הרשות.
(ג) ההסדרים לגבי זיכוי הרשות בסכומי התשלומים אשר עובדים שיועברו לשירותה יהיו זכאים להם, ייקבעו תוך שנה מיום תחילתו של חוק זה, בהסכם בין הרשות ובין הממשלה.
28. העברת נכסים
נכסי המדינה שהיו ערב תחילתו של חוק זה מוחזקים בידי האגף יועברו לרשות; בסעיף זה, "נכסי המדינה" - מקרקעין, מיטלטלין, זכויות וטובות הנאה מכל סוג שהוא, למעט עתיקה ואתר; תנאי ההעברה ייקבעו בהסכם בין הרשות לבין הממשלה.
פרק ו': הוראות שונות
29. מסים
דין הרשות כדין המדינה לענין תשלום מסים, מס בולים, אגרות, ארנונות, היטלים ותשלומי חובה אחרים.
30. אחריות בנזיקין
דין הרשות כדין המדינה לענין חוק הנזיקין האזרחיים (אחריות המדינה), התשי"ב - 1952.
31. דין חברי המועצה ועובדי הרשות (תיקון מס'5 תשע"ב)
(א) דין עובדי הרשות כדין עובדי המדינה לענין חיקוקים אלה:
(1) חוק הבחירות לכנסת (נוסח משולב), התשכ"ט-1969;
(2) חוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים), התשי"ט-1959;
(3) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979;
(4) חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969;
(5) חוק העונשין, התשל"ז-1977 - הוראות הנוגעות לעובדי ציבור;
(6) פקודת הראיות (נוסח חדש), התשל"א-1971;
(7) פקודת הנזיקין (נוסח חדש);
(ב) חוק שירות המדינה (משמעת), התשכ"ג-1963, יחול על עובדי הרשות כאילו היו עובדי המדינה; לענין זה יבוא שר התרבות והספורט במקומו של השר בכל מקום שמדובר בחוק האמור בשר, והמנהל יבוא במקום המנהל הכללי בכל מקום שמדובר בו בחוק האמור.
32. ביצוע ותקנות
השר ממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי, לאחר התייעצות במנהל ובמועצה, להתקין תקנות לביצועו.
33. (שולב בחוק העתיקות)
34. (שולב בחוק המכרות)
35. שמירת דינים
בכפוף לסעיף 5(ג) אין בהוראות חוק זה כדי לגרוע מהוראות חוק גנים לאומיים, שמורות טבע ואתרי הלאום, התשכ"ג-1963.
36. הוראות מעבר
(א) מי שכיהן כמנהל האגף ערב תחילתו של חוק זה, יראוהו כאילו נתמנה כמנהל לפי חוק זה, לתקופת כהונה, ביום תחילתו.
(ב) הממשלה תעביר לרשות את כל הסכומים אשר הוקצבו בחוק התקציב לשנת הכספים השוטפת לפעולות האגף שביצוען מועבר לרשות ושלא הוצאו עד יום תחילתו של חוק זה; עד לסיומה של שנת הכספים השוטפת יהיה התקציב לפעולות הרשות לפי התקציב שהועבר לרשות כאמור, בשינויים הנובעים מהקמת הרשות; לענין זה, "שנת הכספים השוטפת" - שנת הכספים שבה חל יום תחילתו של חוק זה.
37. פרסום
חוק זה יפורסם ברשומות תוך 30 ימים מיום קבלתו.
______________________________
1 ס"ח תשמ"ט, 88; תש"ן, 130; תשנ"ח, 91, 217. תיקון מס' 5 תשע"ב, 112. התקבל בכנסת ביום י"ד בטבת התשע"ב (9 בינואר 2012); הצעת החוק ודברי הסבר פורסמו בהצעות חוק הממשלה 623, מיום ג' בחשוון התשע"ב (31 באוקטובר 2011), עמ' 46.
חיפוש עורך דין לפי עיר
אזור המרכז
עורך דין בתל-אביב
עורך דין ברמת-גן
עורך דין בפתח תקווה
עורך דין בבני ברק
עורך דין בראשון לציון
עורך דין בבת ים
עורך דין בנס ציונה
עורך דין במודיעין
עורך דין באזור
עורך דין בהרצליה
עורך דין בחולון
עורך דין בגבעת שמואל
עורך דין בקרית אונו
עורך דין ברמלה
עורך דין ברמת השרון
עורך דין ברחובות
עורך דין באור יהודה
עורך דין בסביון
עורך דין בעמק חפר
עורך דין בבאר יעקב
עורך דין במודיעין רעות
עורך דין בגן יבנה
עורך דין בהוד השרון
עורך דין ביהוד
עורך דין בכפר סבא
אזור השפלה והסביבה
עורך דין ביבנה
עורך דין בראשון לציון
עורך דין ברחובות
עורך דין באשדוד
עורך דין בגדרה
עורך דין בכפר רות
עורך דין במודיעין
עורך דין בשוהם
אילת
עורך דין באילת
אזור הצפון
עורך דין בחיפה
עורך דין בעפולה
עורך דין בקרית אתא
עורך דין בטבריה
עורך דין בנהריה
עורך דין בראש פינה
עורך דין בכרמיאל
עורך דין במושב ציפורי
עורך דין במעליא
עורך דין בקרית מוצקין
עורך דין בפרדס חנה-כרכור
עורך דין בקיבוץ לוחמי הגטאות
עורך דין בקיסריה
עורך דין בנוף הגליל
עורך דין בסח'נין
עורך דין בעכו
עורך דין בעמק הירדן
עורך דין בטמרה
עורך דין בירכא
עורך דין בכנרת מושבה
עורך דין בכפר החורש
עורך דין בכפר ראמה
עורך דין באור עקיבא
ירושלים והסביבה
עורך דין בירושלים
עורך דין במודיעין
עורך דין בבית-שמש
עורך דין במבשרת ציון
עורך דין בגבעת זאב
עורך דין בגיזו
עורך דין בקרני שומרון
עורך דין בשואבה
עורך דין בשורש
חיפה והקריות
עורך דין בחיפה
עורך דין בקרית ביאליק
עורך דין בקרית מוצקין
עורך דין בקריית אתא
עורך דין בקרית אתא
אזור הדרום
עורך דין בבאר שבע
עורך דין באשדוד
עורך דין באשקלון
עורך דין בגן יבנה
עורך דין בניר הבנים
עורך דין בנתיבות
עורך דין בעזר
עורך דין בערד
עורך דין בערוגות
עורך דין בקיבוץ זיקים
עורך דין בשדה עוזיהו
עורך דין בשדרות
אזור השרון והסביבה
עורך דין בנתניה
עורך דין בכפר סבא
עורך דין בהרצליה
עורך דין בחדרה
עורך דין בהוד השרון
עורך דין ברעננה
עורך דין בתל מונד
עורך דין בקיסריה
עורך דין ברמת השרון
עורך דין בכוכב יאיר
עורך דין בבני ציון
עורך דין בבנימינה
המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ
חיפוש פסיקה
בחר תחום
דיני צבא ובטחון
פשיטת רגל
דיני ספורט
דיני בנקאות
משפט ימי
דיני שטרות
עורכי דין
חדלות פירעון
ייפוי כוח מתמשך
דיני משפחה
דיני עבודה
דיני צרכנות
קניין רוחני
דיני תאגידים
הוצאה לפועל
דיני מקרקעין
מסים
ביטוח
סדר דין אזרחי
חוקתי ומנהלי
דיני חוזים
הגבלים עסקיים
נזיקין
רפואה ומשפט
פלילי
תעבורה
איכות הסביבה
גישור
משפט בינלאומי