חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

נדחתה תביעה של מנתח פלסטי נגד פרופורציה וכללית בשל שימוש מסחרי בשמו

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 19/09/2012 16:49:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ד"ר רוני מוסקונה נגד פרופורציה פי.אם.סי בע"מ ואח'

בית המשפט המחוזי בת"א דחה תביעה שהגיש המנתח הפלסטי, ד"ר רוני מוסקונה, נגד רשת 'פרופורציה' וקופ"ח כללית, בגין רכישת שמו כמילת מפתח בחיפוש בגוגל, וקבע, כי מילות חיפוש, גם אלה המרכיבות את שמו, הן נחלת הכלל.

הכירורג והמנתח הפלסטי, ד"ר רוני מוסקונה, הגיש תביעה נגד רשת 'פרופורציה' ונגד 'כללית אסתטיקה', של קופ"ח כללית (ש.ל.ה.), בה טען כי השתיים עושות שימוש מסחרי בשמו ללא הסכמתו, פוגעות בפרטיותו ובקניינו ומתעשרות שלא כדין על חשבונו.

ד"ר מוסקונה טען, כי רכש קישור ממומן בגוגל, על שמו, אלא שגם הנתבעות עושות שימוש בשמו, ורכשו את השם כמילת מפתח, כך שבכל פעם שמישהו מקליד את שמו, מופיעים קישורים המפנים לאתרים שלהן בדף תוצאות החיפוש.

פרופורציה והכללית טענו, כי 'רוני מוסקונה' היא מילת חיפוש לגיטימית בשיטת הפרסום של גוגל. פרופורציה הדגישה, כי מדובר במילת מפתח, שכאשר מקלידים אותה, מפעילים האלגוריתמים הממוחשבים את מנוע החיפוש, בהתאם לנושא שהיא מייצגת, וכי האתרים שמפרסמים בתשלום מופיעים בטור נפרד, לצד התוצאות הטבעיות הלא-ממומנות, כשמצוין במפורש כי מדובר בקישור ממומן.

ש.ל.ה הגישה הודעת צד ג' נגד גוגל ישראל ו-google Ireland limited, אלא שזו נדחתה בהסכמה. במהלך הדיון הסכימו הצדדים בנוסף, כי פסק הדין יתמקד בסוגיית הפגיעה בפרטיות בלבד, כשד"ר מוסקונה ויתר על הסעד הכספי.

השופט יהודה פרגו דחה את התביעה. נקבע, כי אין ברכישת מילות החיפוש 'רוני מוסקונה' כדי לפגוע בפרטיות התובע, ואף אין בכך הכוונה מטעה, שכן האתר של התובע מופיע בתוצאות החיפוש, לצד אתרים אחרים, לרבות כאלה שנותנים שירותים דומים לשלו, והתובע אינו יכול למנוע את הופעתם רק כיוון שהם מתחריו.

עוד נפסק, כי מחפש המידע יודע היטב לברור את המידע הרלוונטי לו ולהבדיל בין סוגי ההפניות המוצגות בפניו, וכי התובע לא רכש את לוח המודעות של גוגל, אלא רק מודעת פרסום אחת, שמופיעה לצד מודעות אחרות.

התובע, כך נקבע, לא רכש את מילות החיפוש 'רוני מוסקונה', שהן נחלת הכלל, ואינו יכול לתבוע בעלות או ייחודיות עליהן, הגם שמדובר במילים המרכיבות את שמו. יתרה מזו, נקבע כי מרגע שהחליט התובע לפרסם בגוגל, הוא בחר לחשוף את עצמו לכך, שכל מי שיקליד את השם שלו, יגיע לדף תוצאות הקישור לנושא אותו הוא מפרסם, דוגמת ניתוחים פלסטיים, רופאים פלסטיים וכיוצא בזה.

לבסוף נקבע, כי אין מניעה שאתרים נוספים יבקשו כי בהקלדת מילות החיפוש 'רוני מוסקונה', יופיע גם האתר שלהם על לוח המודעות וההחלטה האם להיענות לבקשה מסורה לגוגל.

לפסק הדין בעניין ד"ר רוני מוסקונה נגד פרופורציה פי.אם.סי בע"מ ואח'

למדור: קניין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום קניין רוחני
העתיק עיצוב של ארון קודש – וישלם על זה 75,000 שקל
עו"ד עפר גמליאל | אילוסטרציה: Joe Pregadio, Unsplash

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ