חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

הנוסעים 'נדדו' בין בתי מלון - הדקה התשעים תפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 27/10/2009 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין בינשטוק ואח' נגד הדקה התשעים בע"מ

התובעים הזמינו חופשה בברלין הכוללת שהייה בבית מלון, אך כשהגיעו, התברר כי המלון כלל לא הוזמן, והם נאלצו לעבור לבתי מלון אחרים. ביהמ"ש קבע כי כל אחד מהתובעים יקבל פיצוי של 790 שקלים ואת עלות הנסיעות בין בתי המלון.

התובעים הזמינו באמצעות הדקה התשעים חופשה בת חמישה ימים בברלין. ההזמנה כללה לטענתם שלושה כרטיסי טיסה, העברות משדה התעופה וחזרה, ושהייה של ארבעה לילות במלון ברמה של ארבעה כוכבים במיקום מרכזי. ההזמנה בוצעה חמישה ימים לפני מועד הטיסה, אך למרות זאת, הכרטיסים ויתר המסמכים הגיעו לידי התובעים פחות מיממה לפני מועד הטיסה.

לטענת התובעים, כשנחתו בברלין גילו כי לא המתינה להם כל הסעה למלון, והם נאלצו להגיע בכוחות עצמם. כשהגיעו למלון, הופתעו לגלות כי אין כל הזמנה על שמם, וכי ההזמנה הקיימת הינה לחודש לאחר מכן. לאחר שהצליחו התובעים לצור קשר עם הסוכנות, מסר להם הסוכן שמו של מלון חלופי, אך כשהגיעו לשם בשעות הערב, גילו התובעים כי מדובר במלון המרוחק כשעה ממרכז העיר. ביום שלמחרת, נאלצו התובעים לעבור שוב למלון אחר, אשר גם הוא נמצא במיקום בעייתי וברמה נמוכה.

התובעים טענו, כי המעברים בין בתי המלון הרסו את חופשתם, ודרשו החזר של מלוא עלות החופשה - 3,160 שקלים לכל תובע, וכן פיצוי של 2,000 שקלים בגין עגמת נפש.

הדקה התשעים טענה, כי בשל טעות אנוש שנגרמה בתום לב, הוזמן המלון לתאריכים אחרים. לטענתה, גם לתובעים חלק מהאשמה, כיוון שלא בדקו את נכונות המסמכים שנשלחו אליהם, ובכל מקרה היא אינה מחויבת לפרטי המלונות המופיעים בטופס ההזמנה, כל עוד לא התקבל אישור סופי של הספק. עוד טענה, כי הציעה לתובעים פיצוי של 100 דולר לכל אחד, ואף ניסתה לשפר את הצעתה, אך הם סירבו.

טעות הסוכנות גרמה לבזבוז זמן רב

השופט אילן דפדי מבית המשפט לתביעות קטנות בת"א קיבל את התביעה, וקבע כי לתובעים נגרמה עגמת נפש, כאשר בעקבות טעות הסוכנות, נאלצו לבזבז זמן רב במעבר בין בתי המלון השונים.

השופט דחה את טענת הסוכנות, לפיה הסכימו התובעים להשתכן בבית המלון שהוצע להם, וקבע כי אין לראות בהסכמתם משום ויתור על טענותיהם. "מדובר בחופשה בת חמישה ימים בסך הכל. התעקשות התובעים לקבל מלון אחר - רביעי במספר, היתה עלולה לגרום לבזבוז זמן יקר נוסף מתוך חופשתם הקצרה". כתב השופט.

עם זאת, נקבע כי התובעים אינם זכאים להחזר מלוא עלות החופשה, שכן הם ניצלו חלק ניכר מחופשתם, ובנוסף, הסוכנות הכירה בטעותה וניסתה לסייע לתובעים בזמן אמת למצוא מלון חלופי.

לאור זאת, נקבע כי התובעים זכאים לפיצוי של 25% מעלות החופשה (790 שקלים), וכן להחזר עלות הנסיעות בין המלונות. בנוסף, חויבה הסוכנות לשלם לתובעים 652 שקלים עבור הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין בינשטוק ואח' נגד הדקה התשעים בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ