ידיעה בלעדית של פסקדין שפורסמה גם ב 
לפסק הדין בעניין עומר ניסנבוים ואח' נגד טיולי אלון בע"מ ואח'
צעירים שטסו לטיול לפני הגיוס, טענו כי למרות שהשטיח המעופף אישרה להם מלון במתחם הבילויים במרכז העיר, הודיעה להם ממש לפני הטיסה, כי ייאלצו להתארח במלון אחר ומרוחק, כך שחופשתם האחרונה לפני הגיוס הייתה בכי רע. מה החליט ביהמ"ש בתביעה שהגישו?
שני הצעירים טענו, כי הזמינו חופשה באי קוס שביוון כטיול לפני גיוס, באמצעות סוכנות הנסיעות 'טיולי אלון' ודרך 'השטיח המעופף', כשבמהלך ההזמנה הבהירו מראש שהם מעוניינים במלון במרכז העיר ובמרחק הליכה מאזור מסיבות החוף ומועדוני הלילה, והעסקה אושרה כפי בקשתם.
אלא שלטענתם, מספר שעות לפני הטיסה קבלו הודעה מפתיעה מסוכנות הנסיעות, לפיה המלון שהזמינו בתפוסה מלאה, ועליהם להתארח במלון אחר, רחוק ממרכז העיר אולם משדורג לשיטת 'הכל כלול', וכי יוכלו להגיע למרכז העיר באמצעות תחבורה ציבורית או מוניות.
הצעירים טענו, בין השאר, כי הבהירו שאין להם צורך בשדרוג מסוג 'הכל כלול' הואיל ומטרת הנופש היא בילוי מחוץ למלון, וכי כאשר הגיעו לקוס התברר להם כי נהגי המוניות שובתים. לטענתם, הם לא יכלו לדחות את הטיול מאחר וזו הייתה חופשתם האחרונה לפני הגיוס, כך שנאלצו לקבל את רוע הגזרה, והחליטו לחזור ארצה טרם הזמן מה שעלה להם 250 אירו נוספים.
בתביעה שהגישו לביהמ"ש לתביעות קטנות בטבריה, ביקשו פיצוי של 29,080 שקל בגין עלות החופשה, כרטיס הטיסה ארצה, שיחות טלפון ועוגמת הנפש שנגרמה להם.
סוכנות הנסיעות והשטיח המעופף טענו בין היתר, כי אפשרו לצעירים לבטל את החופשה ולקבל החזר כספי, אולם הם סירבו. עוד נטען, כי המלון החלופי היה יוקרתי יותר בשיטת 'הכל כלול' על בסיס פנסיון מלא. השטיח המעופף הוסיפה, כי אין לה שליטה או אחריות על שביתת המוניות בקוס.
שינוי דרמטי שהפר הסכם
השופטת אילונה אריאלי קיבלה חלקית את התביעה. נקבע, כי הזמנת המלון הספציפי אושרה על ידי הנתבעות, ולא הודע לצעירים כי במידה והמלון יהיה בתפוסה מלאה, ייאלצו להסתפק במלון חלופי או לחילופין לבטל את ההזמנה, ואף נהפוך הוא- באישור ההזמנה נכתב כי ביטולה יהא כרוך בתשלום.
כן נקבע, כי נוכח העובדה שהצעירים הבהירו לנתבעת כי מטרת החופשה הינה בילוי מחוץ למלון, שינוי מיקום המלון הינו שינוי דרמטי המהווה הפרת ההסכם, וזאת גם אם המלון החלופי היה מפואר יותר.
עם זאת ציינה השופטת, כי במהלך החופשה ועד לחזרה ארצה, עשתה סוכנות הנסיעות כל שיכלה על מנת למזער את הנזקים ואף נשאה מכיסה בעלות שדרוג המלון, אולם לעומתה, השטיח המעופף לא סיפקה את המלון שהיא עצמה אישרה ולא הודיעה על היעדר תחבורה ציבורית רלוונטית, על אף שהיה עליה לדעת על כך.
משכך נקבע, כי השטיח המעופף היא שהתרשלה והפרה את ההסכם עם הצעירים לבדה, ותישא בפיצוי של 9,897 שקל ובהוצאות אגרת ביהמ"ש.
לפסק הדין בעניין עומר ניסנבוים ואח' נגד טיולי אלון בע"מ ואח'
למדור: דיני צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.