אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> "700 מזוודות במשמרת": סבל ברשות שדות התעופה קיבל הכרה בבעיות צוואר

"700 מזוודות במשמרת": סבל ברשות שדות התעופה קיבל הכרה בבעיות צוואר

מאת: עו"ד אסף ברק | תאריך פרסום : 31/08/2022 10:03:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Markus Winkler, Unsplash

לאחר שנדחה בביטוח לאומי הוכיח הסבל בבית הדין לעבודה כי הפגיעה נגרמה כתוצאה משנים של פריקה וטעינת משאות כבדים. הוא קיבל הכרה כנפגע עבודה על פי תורת המיקרוטראומה

השופטת אסנת רובוביץ–ברכש קיבלה לאחרונה תביעה שהגיש אדם שמועסק ברשות שדות התעופה כסבל. האיש סובל מליקוי בצווארו אך ביטוח לאומי סירב להכיר בקשר בין תנאי עבודתו לבין הפגיעה. השופטת קיבלה את טענת התובע כי שנים של פריקה וטעינת משאות כבדים הביאו לפגיעה, בין היתר, לאחר שצפתה בסרטון המדגים את הפעולות שהוא נדרש לבצע בעבודתו.

האיש יליד 1969, עובד כסבל ברשות שדות התעופה מאפריל 2009 במשרה מלאה.

ב-2018 הוא הגיש תביעה לביטוח לאומי להכיר במחלת מקצוע או פגיעה בעבודה, בטענה שעבודתו גרמה לו לליקוי העמוד השדרה הצווארי. ביטוח לאומי דחה את התביעה לתשלום דמי פגיעה.

בתביעה שהגיש בבית הדין לעבודה בתל אביב טען האיש כי במסגרת עבודתו הוא מבצע פריקה, סבלות, הובלה והעמסת ציוד בבטן המטוס, כשכל מטען שוקל עשרות ק"ג. מדובר בהיקף של כ-700 מזוודות ובמשקל כולל של 2.7 טון בכל משמרת, כשאת את העבודה הוא מבצע לבדו ולעיתים בסיוע. התובע הסביר שכחלק מעבודתו הוא נאלץ להתכופף ואף לכרוע על ברכיו תוך הטלת מעמסה על צווארו, כתפיו, ידיו והגב התחתון.

לדבריו, כתוצאה מכך הוא סובל ממספר תחלואים ובעיקר מכאבים והגבלות התנועות בצוואר, בלטי דיסק, נימול בכתפיים ועוד.

ביטוח לאומי טען מנגד כי לא הונחה תשתית ראייתית להכרה בפגיעה כפגיעת מיקרוטראומה, שהיא תוצאה של פגיעות זעירות רבות, חוזרות ונשנות בעבודה. 

לשיטת המוסד, לכל אורך עבודתו של התובע מנח הצוואר סטטי כך שאין קשר סיבתי בין הליקויים הרפואיים לבין העבודה, ואין כל מקום למינוי מומחה.

מנוף אנושי

השופטת אסנת רובוביץ-ברכש מבית הדין לעבודה בתל אביב קבעה כי התובע הוכיח קיומה של תשתית עובדתית לעילת המיקרוטראומה. היא ציינה שגרסת התובע הייתה עקבית ומהימנה. בין היתר הוא העיד כי בכל משמרת הוא פורק לפחות 6-8 מטוסים, בין 600-800 מזוודות במשקל של 23 ק"ג, כשגופו משמש מעין מנוף אנושי.

היא הוסיפה כי סרטונים שהציג התובע עולים בקנה אחד עם גרסתו. לדבריה, מחומר הראיות עלתה תמונה לפיה התובע, במשך כעשור, במהלך רוב יום עבודתו עסק בפעולות חוזרות ונשנות של הרמה, הורדה, סידור וניוד של משקלים כבדים. התובע ביצע אינספור פעולות הנעשות על ידי הרמה וכיפוף הצוואר תוך שהוא מושך ודוחף מזוודות על המסוע, מרים אותם לטרקטור ועגלת שינוע, מסיע ומוריד את המזוודות ופורק אותן.

עוד לדברי השופטת, בניגוד לגרסת המוסד, במהלך שנות עבודתו הרבות ביצע התובע מדי יום תנועות חוזרות ונשנות בתדירות גבוהה, בהן מעורב הצוואר.

בנסיבות אלה קיבלה השופטת את התביעה וקבעה כי החלטה בדבר מינוי מומחה רפואי תינתן בנפרד.

לא ניתן צו להוצאות.

  • ב"כ התובע: עו"ד מרדכי אדהמי
  • ב"כ הנתבע: עו"ד עדי וידנה

* עו"ד אסף ברק עוסק בדיני ביטוח לאומי

** הכותב לא ייצג בתיק

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

לא הגיוני לגמרי

הוא היה אמור לסבול מבעיות קשות בעמוד שידרה תחתון ולא מהצוואר. כן היה אמור לסבול מבעיות קשות בכתפיים.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ