אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> "משבר זהות": שש עבירות סחר בסמים, אך הצעיר לא יורשע

"משבר זהות": שש עבירות סחר בסמים, אך הצעיר לא יורשע

מאת: עו"ד זאב לקט | תאריך פרסום : 14/09/2017 13:37:00 | גרסת הדפסה

עו"ד זאב לקט, צילום: סטודיו תומאס [אילוסטרציה חיצונית: Peter Ksinan www.123rf.com]

צעיר בן 20 שעזב את העולם החרדי, החל לפני כשנה לצורך קנביס ואף למכור לאחרים. אולם מאז שנעצר הוא עבר שינוי עמוק, והשופט החליט לתת לו הזדמנות להשתלב בחברה.

בית משפט השלום בירושלים גזר לאחרונה את עונשו של צעיר בן 20 שהודה והורשע – במסגרת הסדר טיעון – ב-6 עבירות של יצוא, יבוא, סחר והספקת קנביס. המקרים כולם אירעו לאורך תקופה של מספר שבועות בתחילת שנת 2016, כמויות הסם נעו בין גרם אחד לעשרה גרם, עבורם קיבל הנאשם בין 100 ל-1,000 שקלים.

המדינה ביקשה לגזור על הנאשם 20 חודשי מאסר, לאחר שחישבה לשיטתה את מתחם הענישה בשילוב עם כמות העבירות. עמדתה הייתה שיש להתחשב בכך הנאשם מכר סמים על פני תקופת זמן ובתדירות גבוהה, ולא במסגרת מעידה חד פעמית.

עוד נטען בין היתר כי הנאשם עובד בשיפוצים ובהתקנת מזגנים, כך שפרנסתו לא תיפגע כתוצאה מהרשעה פלילית.

בניגוד לעמדה זו, שירות המבחן, שלאורך השנה ערך שני תסקירים בעניינו של הנאשם, המליץ לבטל את ההרשעה ולהסתפק בעונשים קלים יותר.

בשירות התרשמו כי  הנאשם – שעזב לפני מספר שנים את העולם החרדי – עבר תהליך משמעותי ומעמיק, התמודד עם קשיים אישיים ומשפחתיים ופיתח יכולת התבוננות והתמודדות וכיום הוא מגלה יציבות בחייו. עוד צוין שם כי המעצר השפיע עליו רבות והביא לחיזוק הקשרים עם משפחתו, שתומכת ומקבלת אותו על אף שאינו מקיים אורח חיים חרדי.

הנאשם ביקש לאמץ את המלצות שירות המבחן, ולהתחשב בכך שמדובר במקרה נדיר של צעיר שעבר תהליך שיקומי עמוק שנמשך יותר משנה, לקח אחריות, הביע חרטה ואין לו תיקים נוספים.

הנאשם אף סיפר כי תקופה שבה נעצר היה בודד ומבולבל, וברח אל הסמים שמילאו חור גדול  עד שנעצר ו-"חטף סטירה", אז הבין את הצורך בטיפול.

הוא אף אמר שקיבל בטיפול כלים שבכוונתו לאמץ להמשך וסיפר שברצונו להשתלב בחברה ולהתגייס לצבא.

במשפט אף העידו מספר עדים וסיפרו על הדרך שהנאשם עבר, ובהם אנשי צוות כפר הנוער "זוהרים", המיועד לנערים שגדלו במשפחות חרדיות והחליטו שלא לחיות כחרדים, שם שהה הנאשם וסיים את לימודיו עם בגרות מלאה.

סיפור חייו טרם נכתב

"בעדויות העדים שהעידו לפניי לעניין העונש, בלט תיאור התהליך הממשי והעמוק שהנאשם עבר ובולטת העובדה כי הנאשם היה מצוי במשבר זהות בשל עזיבתו את העולם החרדי, משבר שטופל, אך בשל המעבר לחברה הכללית, הנאשם עודנו מתמודד עם המעבר ונראה שכך יהיה גם בעתיד", כתב השופט שמואל הרבסט.

בעיקרו של דבר, למרות חומרת העבירות שאין להקל בהן ראש, השופט סבר כי במקרה זה שיקולי השיקום והפגיעה האישית בנאשם עדיפים על פני ענישה מחמירה ושיקולי גמול.

"סיפר חייו של הנאשם דנן טרם נכתב, אך הליך הכתיבה החל תוך 'חריקה' עבריינית, אשר השיקום תיקן את פגיעה במידה מרובה. הרשעתו של הנאשם דנן משמעה פגיעה קשה בשיקולי השיקום ופגיעה עתידית משמעותית הן בתעסוקתו של הנאשם אך בייחוד בתדמיתו כמי שמעד אך עשה רבות לתיקון דרכיו", כתב.

בהקשר זה השופט הוסיף כי גם האינטרס הציבורי הוא שהנאשם ימשיך להשתלב ולתרום לחברה, בעוד שעונש מאסר יזעזע את חייו ועלול להסיג אותם לאחור.  

בסיכומו של דבר, השופט החליט לבטל את הרשעת הנאשם, וגזר עליו 420 שעות שירות לתועלת הציבור, בנוסף לצו מבחן והתחייבות כספית שלא לעבור עבירות דומות בעתיד.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בגזר הדין
עו"ד זאב לקט עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
נתפסת עם ג'וינט? מדריך עשה ואל תעשה
עו"ד אושרי בן ישי. צילום: פוטו עדן (תמונת אילוסטרציה: Peter Ksinan www.123rf.com)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ