אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> התחרט במעמד הגט – וחויב ב-50 אלף שקל על ביזוי בית הדין

התחרט במעמד הגט – וחויב ב-50 אלף שקל על ביזוי בית הדין

מאת: עו"ד אלון בר | תאריך פרסום : 24/05/2017 13:30:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Pachai Leknettip, 123rf.com

אחרי שהתלבט והתחבט הודיע הבעל לדייני בית הדין הרבני שהוא מוכן להתגרש ומסכים לתת לאשתו גט, אך במהלך הטקס הוא השליך את מסמך הגט לרצפה וברח בזעם. האישה נותרה חסרת אונים כשידיה פרושות באוויר.  

דייני בית הדין הרבני בנתניה חייבו בעל בהוצאות של 50 אלף שקל לאחר שתעתע בהם לגבי כנות הסכמתו להעניק לאשתו גט. הדיינים קבעו שהבעל זלזל בזמנם וביזה את בית הדין לשווא, תוך הותרת האישה נבוכה וחסרת אונים.

לפי המתואר בהחלטה שהותרה לפרסום באחרונה, הליכי הגירושין בין בני הזוג הסתיימו לפני כחודש בפסק דין שקיבל את תביעת הגירושין של האישה וקבע שהצדדים צריכים להתגרש.

כל שנותר לבני הזוג הפרודים הוא לעבור את טקס הגירושין ההלכתי. הדיינים הרב שלמה שפירא (אב"ד), הרב אברהם מייזלס והרב אריה אוריאל תיארו כיצד השקיעו זמן רב בחקירת שמות (תהליך שבו מגיעים בני הזוג עם בני משפחה מקרבה ראשונה שמעידים על קיומה של עילת גירושים) והסבירו לשניים איך מתנהל הטקס שבסופו יינתן הגט.

אלא שלפתע הבעל החליט שהוא חוזר בו ואמר שאינו רוצה להתגרש. האישה התחננה אליו, בית הדין נזף בו, אך הוא עמד בסירובו והודיע שהוא מעוניין כעת בשלום בית.

בתום הדיון הזה הודיעו לו הדיינים שאמנם זוהי זכותו להתחרט אבל זה יעלה לו ב-7,500 שקל הוצאות עקב בזבוז זמנם. הבעל השיב כי "זה לא מעניין אותו", אולם זמן קצר לאחר מכן שוב חזר בו והודיע שעכשיו הוא מסכים לתת לאשתו גט.

הדיינים סיפרו שהחליטו למחול על כבודם על אף הזלזול שהבעל הפגין כלפיהן והכניסו את בני הזוג לשעבר בפעם השלישית על מנת להסביר להם על הליך סידור הגט. הצדדים יצאו מהאולם כדי לאפשר את הכנת מסמך הגט וחזרו אליו כשהוא היה מוכן.

גרושה או לא?

עכשיו נותר רק לבצע את הטקס. רגע לפני ביקשו הדיינים לוודא שדעתו של הבעל סופית ושהוא נותן את הגט בהסכמה – הבעל השיב בחיוב והטקס החל: הדיינים הורו לצדדים לעמוד זו מול זה, האישה פרשה את כפיה מול הבעל כדי לקבל את הגט, אולם ברגע שהיה על הבעל להניח את הגט בידיה הוא השליך אותו על הרצפה ונטש את אולם בית הדין בזעם.

הדיינים תיארו כי האישה נותרה "כשידיה פרושות באוויר, עומדת נבוכה ואינה יודעת אם למרות זאת היא גרושה".

אלא שלצערה הרב השלכת הגט לרצפה פסלה אותו וממילא לא מדובר בגט תקין כיוון שהבעל לא נתן לה אותו ישירות. התוצאה הייתה כי האישה לא זכתה בגירושים המיוחלים ותיאלץ עוד לנהל הליכים משפטיים כדי לצאת מהנישואים.

בשלב זה הדיינים התרעמו והודיעו כי ההתנהגות של הבעל הייתה מחפירה לאורך כל הליך סידור הגט והתגובה לכך צריכה להיות חמורה. בהתאם לכך, הם החליטו לחייב את הבעל בתשלום חריג של 50 אלף שקל הוצאות למדינה עקב ביזוי בית הדין ובזבוז הזמן השיפוטי וכן לכיסוי הוצאות שכר סופר הגטין והעדים.

  • ב"כ האישה: עו"ד הילה פרנקל
  • ב"כ הבעל: עו"ד סיגל בכר
עו"ד אלון בר עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

י.ש

על פניו ולפי המתואר, לא נראה כאילו מדובר בסרבן גט "קלאסי" אשר מטרתו להרע לאישה. אלא שמדובר בגבר במצב רגשי קשה. הוא הבין את ההשלכה הכלכלית בפסיקת הוצאות כנגדו ועל אף זאת הוא לא היה מוכן לעבור את ההליך. לפעמים בשלות נפשית להליך כזה היא הדבר המשמעותי ביותר. אולי כדאי שבמקרים כאלו יפנו את בני הזוג או הגבר או האישה לשוחח עם איש מקצוע (פסיכולוג / עובד סוציאלי).
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
חזקת הגיל הרך מול אחריות הורית משותפת – מה טוב לילדים?
עו"ד זהר מימוני, צילום: אלון בלומברג, אייל הפקות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ