אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> הקים אתר להשכרת בובות "דורה" ו"בוב ספוג" ויפצה על הפרת זכויות יוצרים

הקים אתר להשכרת בובות "דורה" ו"בוב ספוג" ויפצה על הפרת זכויות יוצרים

מאת: עו"ד משה יפה | תאריך פרסום : 02/03/2017 17:17:00 | גרסת הדפסה

צילום: Inga Eramasova, www.123rf.com

החברה המחזיקה בזכויות היוצרים של הדמויות המפורסמות זכתה באחרונה בתביעה מול ישראלי שהקים אתר להשכרת הבובות למסיבות. הוא יפצה ב-15,000 שקל בלבד כי העסק לא הצליח במיוחד.  

חברת Viacom International, המחזיקה בזכויות היוצרים ובסימני המסחר של הדמויות "בוב ספוג" ו"דורה", הגישה לפני מספר חודשים תביעה נגד בעליו של אתר ישראלי בשם "funli". היא טענה שהנתבע משכיר ומוכר דרך האתר בובות ענק ומתקנים מתנפחים למסיבות המעוצבים כמו דמויותיה המפורסמות תחת הכותרת "דורה" ו"בוב ספוג".

התובעת ביקשה מבית המשפט צו מניעה קבוע שיאסור על הנתבע "לייבא, לייצר ולשווק מוצרים המפרים את זכויות היוצרים שלה" ודרשה במקביל פיצוי של 200,000 שקל על הפרת סימני המסחר וזכויות היוצרים שלה.

הנתבע מצדו הודה שהוא מפעיל את אתר האינטרנט אך ציין שהבובות מוצעות להשכרה בלבד ולא למכירה.

לדבריו, המוצרים המוצגים באתר מקוריים ולא מזויפים, כפי שניסתה התובעת לטעון, ובפועל מעולם לא נמכרו מתנפחים של דורה ובוב ספוג.

הוא סיפר שאת האתר פתח לפני כשנתיים לאחר שקרס כלכלית וסגר עסקים שהיו לו. באותו זמן הוא פגש שכן שסיפר לו שיש לו במחסן "מספר בובות ומתנפחים" ואז עלה במוחו הרעיון לשתף עמו פעולה, לפרסם את הציוד שלו להשכרה ולהתחלק כמו ברווחים.

בפועל לדבריו, כל העסק לא הצליח ולא היה ביקוש למוצרים. הנתבע הדגיש שאת בובת דורה השכיר "פעמיים שלוש" לכל היותר וההכנסה מפעילות זו הייתה זניחה ועמדה על סך של 200-300 שקל. הוא הוסיף שמיד כשהתקבלה התביעה הסיר את המוצרים מהאתר.

התחשב בנסיבות

השופט מגן אלטוביה מבית המשפט המחוזי בתל אביב ציין שהנתבע למעשה הודה בהפרת זכויות היוצרים וסימני המסחר של התובעת כשסיפר שהשכיר בובת דורה דרך האתר מספר פעמים.

עם זאת לדבריו, התובעת לא פירטה את הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מהפעלת האתר ולא הציגה ראיות בנושא. השופט הדגיש בהקשר זה שלמרות שסכום הפיצוי המקסימלי נקבע בחוק עוולות מסחריות ללא הוכחת נזק, בפסיקת הפיצוי בפועל יש להביא בחשבון את הנזק שנגרם לתובע ואת יתר הנסיבות. 

בהתחשב בכלל הנתונים הללו ובכך שהצדדים הסכימו שפסק הדין יינתן בדרך של פשרה, הוציא השופט צו מניעה קבוע נגד הנתבע בו אסר עליו לעשות שימוש בדמויות. בנוסף הוא הטיל עליו לשלם לתובעת פיצוי של 15,000 שקל.

בשל מצבו הכלכלי של הנתבע פסק השופט שהוא יכול לשלם את הפיצוי ב-5 תשלומים שווים ורצופים, החל מאמצע חודש מרץ השנה.

לא ניתן צו להוצאות.

  • ב"כ התובעת: עו"ד לירון כהן
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד משה זלצר
עו"ד משה יפה עוסק/ת ב- קניין רוחני
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ