אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> תביעה: רשלנות חמורה ב-״בילינסון״ גרמה לפטירת תינוק בן יומו

תביעה: רשלנות חמורה ב-״בילינסון״ גרמה לפטירת תינוק בן יומו

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 21/05/2019 10:24:00 | גרסת הדפסה

עורך דין רשלנות רפואית, תביעה: רשלנות חמורה ב-״בילינסון״ גרמה לפטירת תינוק בן יומואילוסטרציה: studioredcity/123RF

התינוק נפטר שעות אחרי הלידה. בתביעה שהגישו נגד שירותי בריאות כללית טוענים הוריו שהצוות הרפואי התרשל בזיהוי מצוקה נשימתית אצל התינוק ולא ניתן לו טיפול שהיה מציל את חייו.

בבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה לאחרונה תביעה בסכום של מעל 2.5 מיליון שקל נגד שירותי בריאות כללית (בעלת בית החולים בילינסון). התובעים, הורים לתינוק שנפטר ב-2017, טוענים שהצוות התעלם מקשיי נשימה קלים מהם סבל בנם מיד לאחר לידתו מה שהוביל להתפתחות דימום ריאתי, נזק מוחי ומוות.

בתביעה שהוגשה באמצעות עורכת הדין רויטל הורוביץ סיפרו ההורים שהאם נכנסה להיריון לאחר הפריה חוץ גופית (IVF), והם ציפו נרגשים להולדת בנם הבכור. מהלך ההיריון היה תקין והלידה התבצעה בניתוח קיסרי בשבוע 38 בשל מנח עכוז של העובר.

לאחר הלידה נמסר להם ש״הכל תקין״, בנם בכה מיד וקיבל ציון אפגאר 9 מתוך 10. הם אף הספיקו לחבק אותו ולהתרגש מחוויית ההורות הטריה ושלחו תמונות לחברים ולמשפחה. בהתאם להנחיות הצוות, האב התבקש לקחת את התינוק למחלקת ילודים בליווי סניטר.

לתדהמתם, זמן מה לאחר שהפקידו את תינוקם הבריא נמסר להם מהמחלקה ש״משהו השתבש״ ושמצבו קשה. שעות ספורות אחר כך הם קיבלו את ההודעה המרה שהתינוק מת.

ההורים הגישו חוות דעת של מומחה לרפואת ילדים שלפיה שרשרת כשלים ורשלנות מובהקת אפיינו את התנהלות הצוות הרפואי והובילו למותו של בנם.

כך למשל בניגוד למידע שנמסר להורים, בתיק הרפואי נכתב כי לאחר הלידה התינוק נבדק על ידי רופא שמצא ״נשימת כנפי אף קלה״. ממצא זה מצביע על מצוקה נשימתית ומחייב התערבות דחופה, אך הצוות לא התייחס אליו והתינוק הועבר למחלקת ילודים ללא ליווי של אחות או מיילדת וללא אינקובטור עם חמצן

זאת ועוד, מהרשומות הרפואיות עולה בין היתר שהתינוק הגיע למחלקת ילודים כשהוא כחלחל וחיוור, מה שמעיד על הזמן רב שחלף עד שהחל לקבל חמצן. בהמשך בוצעה בו הנשמה שלא שיפרה את מצבו. במצב זה היה מקום לבצע ניקוז ריאתי דחוף אך הצוות השתהה והעביר את התינוק מונשם לפגייה בשניידר, שם ביצעו את הניקוז אך התינוק כבר סבל מדימום ריאתי מסיבי שגרם לנזק בלתי הפיך למוחו וליבו.

״קיימת סבירות גבוהה שאילו ננקטו הפעולות הדרושות לאחר הלידה ובמחלקת היילודים היו חייו של התינוק ניצלים״, כתב המומחה.

חור פעור בליבם

ההורים תיארו את הפרידה מהתינוק כ״חוויה״ קורעת לב וקשה מנשוא, שהותירה אותם מרוסקים אל מול האובדן והחלל העצום שנותר. האם לא יכלה לחזור לבית שבו כבר הוכן חדר לתינוק  והחלה לסבול מפחדים, חרדות ובכי בלתי פוסק.

״הפצע העמוק לא מפסיק לדמם, חור פעור לעד בליבם שלא ירפה לעולם״, נכתב בתביעה.

בין היתר תובעים ההורים פיצוי עבור כאב וסבל, קיצור תוחלת חיים, אובדן הנאות חיים, הפסדי השתכרות, פנסיה ותנאים סוציאליים, וכן פיצוי כיורשיו של ילדם המנוח.

מדוברות בית החולים בילינסון נמסר כי כתב התביעה התקבל, ובית החולים יגיב בבית המשפט.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ