אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> קשרי תעופה תפצה משפחה שקבלה חדר לא מתאים במלון בבולגריה

קשרי תעופה תפצה משפחה שקבלה חדר לא מתאים במלון בבולגריה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 14/01/2008 11:13:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אישוב מיכאל נגד קשרי תעופה בע"מ

בית המשפט לתביעות קטנות בבית שמש קבע, כי "קשרי תעופה" תפצה ב- 2000 ש"ח משפחה שהזמינה דרכה חבילת נופש לורנה שבבולגריה, וקבלה חדר אחד משותף על אף שהזמינה שני חדרים זוגיים.

התובע הזמין מ"קשרי תעופה" חבילת נופש, אשר כללה בין היתר לינה במלון "הליוס" בעיר ורנה שבבולגריה. אולם, במקום שני חדרים זוגיים שהוזמנו, קבלה משפחתו של התובע חדר אחד משותף, דבר שגרם להם לעוגמת נפש רבה, שכן החדר האחד יועד לתובע ולאשתו, והשני יועד לשתי בנותיהם, אשר הגדולה מביניהן חגגה את יום הולדתה ה - 18, וזו גם הייתה סיבת הנסיעה.

לדברי התובע, בעת שהוא ומשפחתו הגיעו למלון נמסר להם, כי המלון עמוס, ולפיכך ניתן להם חדר אחר, משותף. לאחר מכן, הועברה המשפחה לחדר מסוג סוויטה, אשר כלל שני חדרים המחוברים יחדיו, שאין ביניהם דלת הפרדה, וישנה בהם רק טלוויזיה אחת, וחדר אמבטיה אחד.

קשרי תעופה טענה, כי היא אינה אחראית לנזק שנגרם לתובע, שכן מדובר בתקלה של המלון בבולגריה, אשר אינה בשליטתה. עוד טענה, כי התובע ומשפחתו שודרגו לסוויטה מפוארת עם מרפסת ונוף לים, ולפיכך הם כלל אינם זכאים לפיצוי, שכן למעשה הם קיבלו חדר טוב יותר מהחדרים שהזמינו.

נגרמה למשפחה עגמת נפש רבה

השופט שמעון שטיין קבע, כי אכן התובע ומשפחתו פוצו ע"י הנהלת המלון והועברו לסוויטה מפוארת למדי, שמחירה אף גבוה יותר משל שני החדרים שהזמין התובע, אולם עדיין אין בכך כדי לשנות את העובדה שלא זאת מה שבקש התובע, שכן החשיבות בעיניו הייתה לכך שבנותיו ישהו בחדר נפרד משלו, וזאת בשל הרגלי הבילוי וההעדפות השונות של הבנות מהוריהן.

לדברי השופט: "... העובדה שנאלצו לשהות יחדיו באותו חדר... גרמה להם לעוגמת נפש רבה, מתח, והעיבה על החופשה כולה. בנסיבות המקרה, קבלת חדר מסוג סוויטה לא היוותה תחליף הולם לשני החדרים הנפרדים שהזמין התובע".

עוד נקבע, כי "קשרי תעופה" אינה יכולה להסיר את אחריותה כאשר ההזמנה אינה מתבצעת בהתאם למה שהבטיחה ולטעון כי על התובע לתבוע את המלון ישירות.

נפסק, כי סכום הפיצוי הראוי בנסיבות המקרה יעמוד על 2,000 ש"ח.

לפסק הדין בעניין אישוב מיכאל נגד קשרי תעופה בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ