אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> צעיר שהוצא לחל"ת בקורונה התדרדר לשליחויות קנאביס. מה העונש?

צעיר שהוצא לחל"ת בקורונה התדרדר לשליחויות קנאביס. מה העונש?

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 30/06/2022 10:08:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Dimitri Karastelev, Unsplash

הנאשם ללא עבר פלילי עבד אצל סוחר סמים בתיווך בינו לבין לקוחותיו בטלגרם. בית המשפט התחשב בנתוניו האישיים וגזר עליו חמישה חודשי עבודות שירות לצד קנס של 1,200 שקל

השופט רועי פרי גזר לאחרונה עונש קל יחסית על נאשם שהורשע בסחר בסמים. מדובר בצעיר שפנה למכר שלו כדי שיסייע לו למצוא עבודה בתקופת התפרצות הקורונה. המכר הפנה אותו לסוחר סמים והנאשם ביצע עבורו שליחויות. השופט הדגיש את חומרת העבירות אך גם התחשב בנסיבות המיוחדות של הנאשם.  

הנאשם, בן 26, הורשע על בסיס הודאתו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן בחמש עבירות של סחר בסמים.

לפי כתב האישום במהלך יוני 2020, בחמש הזדמנויות שונות, הגיע הנאשם לביתו של סוחר סמים שנרשם לאפליקציית ה"טלגרם" לצורך ביצוע עסקאות. הסוחר קיבל מהלקוחות השונים כתובות מגורים, כמויות סם מבוקשות ומספרי טלפון, ובהמשך העביר את הפרטים לנאשם לצורך ביצוע העסקאות.

הנאשם היה מגיע לדירתו של הסוחר בבת ים לצורך איסוף הסמים, ובהמשך יצר קשר עם הלקוחות ומסר להם את הסמים שביקשו, בכמות של 3-20 גרם, תמורת מאות בודדות של שקלים. בעבור כל יום עבודה כזה קיבל הנאשם מהסוחר הראשי סך של 300 שקל.

במסגרת הטיעונים לעונש המדינה, שיוצגה על ידי עו"ד ספיר חבר ועו"ד מיכאל טולמסוב-הלוי, עמדה על נסיבות ביצוע העבירות, כמות הסמים, התמורה והערכים המוגנים. היא עתרה למתחם עונשי של בין 9-18 חודשי מאסר, לצד ענישה נלווית.

הסנגור, עו"ד נדב גרינולד, הפנה לכך שהנאשם שימש רק שליח ולא עמד בראש מערכת הפצת הסמים. הוא ציין שהנאשם על רקע מצבו הבריאותי והכלכלי, לאחר שהוצא לחל"ת בתקופת התפשטות נגיף הקורונה, פנה למכר שלו כדי שיסייע לו במציאת מקור פרנסה, והאחרון שלח אותו לסוחר הסמים שעבורו ביצע את השליחויות. הסנגור הוסיף כי הנאשם אף אוים על ידי הסוחר הראשי. 

הסנגור סבר שיש להשית על מרשו מספר מצומצם של חודשי מאסר בעבודות שירות. הוא הפנה לנסיבותיו האישיות של הנאשם, שמגיל צעיר נטל פרנסת הבית נפל על כתפיו תוך שגר עם אמו לאורך השנים לאחר שהוריו התגרשו כשהיה צעיר. עוד הזכיר הסנגור כי הנאשם עבר תאונת דרכים וכי עברו נקי ללא רבב ולא נפתחו נגדו תיקים חדשים לאורך התקופה.

לא שליח פיצה

סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, השופט רועי פרי, הבהיר כי גם אם הנאשם שימש כשליח בעסקאות הסמים השונות הוא ביצע סחר לכל דבר. "ישנם שליחים לפיצה, שליחים להמבורגר ויש המעזים, כדוגמת הנאשם, לשמש שליחים להפצת סמים, כמשלח יד שאינו חוקי", כתב השופט.

השופט הדגיש כי פגיעתם של הסמים בחברה רחבת היקף, הן באשר למשתמש הבודד, משפחתו והמעגל קרוב והן באשר לחברה כולה.

יחד עם זאת, הוסיף השופט, אין להתעלם מהעובדה כי הסוחר המרכזי הוא שנרשם לאפליקציית ה"טלגרם", התכתב עם הלקוחות השונים, החזיק בסמים והנאשם רק נטל אותם מביתו לטובת שינועם ללקוחות השונים.

זאת ועוד, שירות המבחן התרשם מהנאשם כי אינו מחזיק בדפוסים שוליים או התמכרותיים מושרשים, מכיר בתוצאות מעשיו, וההליך המשפטי היווה גבול ברור ומרתיע מפני הישנות ביצוע עבירות.

בסופו של דבר גזר השופט על הנאשם 5 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פסילת רישיון על תנאי וקנס של 1,200 שקל.

לגזר הדין המלא בתיק 27338-07-20

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
חצה את הקווים והפך לסנגור
עו״ד תומר יפרח | צילום: אולגה יפרח

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ