אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> פשרה בייצוגית נגד שטראוס בגין אי סימון מוצר ככשר לפסח לאוכלי קטניות

פשרה בייצוגית נגד שטראוס בגין אי סימון מוצר ככשר לפסח לאוכלי קטניות

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 08/12/2011 10:09:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מנחם מנדל וולף נגד שטראוס גרופ בע"מ

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר הסדר פשרה בעקבות בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד שטראוס ורשת קו אופ בגין אי סימון מוצר ככשר לפסח לאוכלי קטניות בלבד. ע"פ הסכם הפשרה, תספק שטראוס ללא תמורה, במהלך השנה שמיום אישור ההסדר, מעדני חלב בשווי של 500,000 ש"ח, לעמותות לנזקקים.

המבקש הגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד שטראוס ורשת קו אופ בטענה כי שטראוס מכרה את המוצר "קרם גבינה עם תותים 0% Diet" בין המועדים 8.4.09 ועד 15.4.09, כשהוא מסומן כמוצר "כשר לפסח" בעוד שצריך היה להיות מסומן כ"כשר לפסח לאוכלי קטניות בלבד". על פי הנטען בבקשה, חברי הקבוצה שנתבקש ייצוגם הם ציבור הצרכנים שומרי הכשרות הנמנעים מאכילת קטניות בפסח, אשר רכשו או אכלו את המוצר במועדים האמורים, והסעדים שדרש הינם השבת עלות המוצר ופיצוי בגין נזק לא ממוני.

שטראוס טענה כי הטעות בסוג ההכשר היתה טעותה של הרבנות, וכי שטראוס לא ידעה ולא יכולה היתה לדעת על הטעות אלא במועד בו נודע לה על כך ע"י הרבנות. עוד נטען כי כבר בערב פסח, ומיד עם גילוי הטעות, יצאה שטראוס בהודעה לציבור על כך שמדובר במוצר הכשר לאוכלי קטניות בלבד, ופעלה מיידית לאיסוף המוצר. רשת קו אופ טענה, כי אין לה כל אחריות לסימון הכשרות השגוי, וכי בכל מקרה מספר רוכשי המוצר במהלך התקופה המדוברת הגיע לעשרות בודדות בלבד.

בהמלצת בית המשפט ניהלו הצדדים משא ומתן להסדר, אשר בסיומו הוגשה לבית המשפט בקשה לאישור הסדר פשרה ולאחר הערות בית המשפט, הוגשה בקשה מתוקנת לאישור ההסדר, לפיו התחייבה שטראוס לספק ללא תמורה, במהלך השנה שמיום אישור ההסדר, מעדני חלב בשווי של 500,000 ש"ח, לעמותות לנזקקים, באמצעות ארגון "לקט ישראל". הצדדים ציינו כי ההסדר גובש בין היתר בהתחשב בעובדה כי המוצר מושא התובענה הוא מוצר שאינו נמכר בהיקפים משמעותיים, ובמיוחד נוכח התקופה הקצרה אליה מתייחסת התובענה.

השופטת גילה כנפי-שטייניץ קבעה כי מדובר בהסדר ראוי, הוגן וסביר בנסיבות העניין, נוכח הקושי המובנה באיתורם של חברי הקבוצה והוכחת הנזק, ומשכך יש לאשרו. בנוסף, אישרה השופטת את הסכמת הצדדים לפיה המבקש יקבל משטראוס גמול של 50,000 ש"ח ושכר טרחת המבקש יעמוד על סך 100,000 ש"ח.

לפסק הדין בעניין מנחם מנדל וולף נגד שטראוס גרופ בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ