חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פלאפון תפצה תושב שועפאט בגין קשיי קליטה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 03/09/2008 08:57:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פאיז אבוחדיר נ' פלאפון תקשורת בע"מ

פלאפון תפצה תושב שועפאט, אשר רכש ממנה ארבעה מכשירים סלולריים וסבל מבעיות קליטה. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, אשר דחה את התביעה ברובה.

התובע, תושב שועפאט המפעיל דוכן למכירת פלאפל, התקשר בפברואר 2008 עם פלאפון בהסכם, במסגרתו רכש ארבעה מכשירים טלפון סלולאר מדגם 500R. ההתקשרות נעשתה ע"י סוכנת של פלאפון.

לטענת התובע, הסוכנת שכנעה אותו לעבור מחב' סלקום לפלאפון, והבטיחה לו שאין בעיות קליטה באזור שועפט. אולם, כחודש לאחר שקבל את המכשירים התגלו בעיות קליטה וניתוקים רבים.

התובע טען, כי פנה מספר פעמים לפלאפון, אך בעיות הקליטה לא נפתרו. לדבריו, הבעיות במכשירים הסבו לו נזק כלכלי כבד כיוון שלקוחותיו וספקיו לא יכלו לאתרו, ובסופו של דבר הוא חזר להיות מנוי חדש בחברת סלקום.

התובע טען שנגרם לו נזק הנאמד ב- 17,000 ש"ח.

פלאפון טענה מנגד, כי תלונותיו של התובע נבדקו ונמצאו כלא נכונות. לדברי פלאפון: " התובע צרך "זמן אוויר" בהיקף ניכר ונהנה מאיכות תקשורת מעולה".

כן נטען, כי לאחר שהתובע פנה לפלאפון והלין על בעיות קליטה הוצעו לו, לפנים משורת הדין, שלוש הצעות: להחליף את המכשירים, להתקין אנטנה , לספק שירות הפניית שיחות ללא חיוב, אולם התובע דחה את כולן.

פלאפון הוסיפה, כי במרץ 2008 נייד התובע שלושה מתוך ארבעת המכשירים לרשת סלקום ומנוי אחד בלבד נותר פעיל ברשות פלאפון.

לא הוכיח נזק- אך הוכחו קשיי קליטה

השופט יחזקאל ברקלי קבע, כי יש לדחות את התביעה ברובה. נקבע, כי התובע לא הוכיח את נזקו. הוא טען, כי אבד לקוחות וספקים, אך לא הוכיח טענתו בדבר הפסד הכנסות.

זאת ועוד, התובע בחר שלא לתקוף תקיפה ישירה את הסכם ההתקשרות עם פלאפון, והוא לא טען לבטלות חלקית או מלאה של התניות בהסכם, ולפיכך ההגבלות שבהסכם תקפות ואחריותה של פלאפון מוגבלת, והיא אינה אחראית לכל שיבוש או להעדר קליטה בזמן נתון.

עם זאת נקבע, כי אין חולק שהתובע פנה לפלאפון והלין על קשיי קליטה. לדברי השופט:" לא סביר להניח שפניותיו היו לשווא, ההצעות של חברת פלאפון, להתקין אנטנה, להחליף מכשירים ועוד וזאת ללא תשלום נוסף מעידות שהייתה בכל זאת כנראה בעיית קליטה כלשהי".

נפסק, כי מכיון שהיו ליקויים מסוימים בקליטה, על פלאפון לשלם לתובע סך של 800 ש"ח.

לפסק הדין בעניין פאיז אבוחדיר נ' פלאפון תקשורת בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ