לפסק הדין בעניין שרית חמו נגד פלאפון תקשורת בע"מ
בית המשפט קבע, כי חב' פלאפון תפצה לקוחה, אשר מסרה את מכשיר הטלפון הנייד שלה לתיקון, ב- 2,500 ש"ח בשל אבדן הזכרונות שעל המכשיר במהלך התיקון.
בניגוד לקביעת בית המשפט לתביעות קטנות באשדוד, כי פרטנר אינה אחראית לאובדן זיכרונות שלא גובו במכשירי לקוחותיה, קבע השופט עידו דרויאן מבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, כי חב' פלאפון נושאת באחריות כלפי לקוחה שמסרה לתיקון את מכשיר הנייד שלה, שהזכרון שלו נפגע.
התובעת הגיעה למרכז השירות של פלאפון, ומסרה מכשיר טלפון נייד שהיה ברשותה לבדיקה ולתיקון. התובעת התריעה בפני נותנת השירות, כי במכשיר פרטי זכרון עם ערך סנטימנטלי רב, כולל תצלומים וסרטון של אביה שנפטר זמן קצר לפני כן.
נותנת השירות אמרה לתובעת, כי הזכרון לא יימחק, והרגיעה אותה כאשר הביעה חששותיה בנושא.
ואולם, במהלך תיקון המכשיר, הסתבר כי המכשיר אינו תקין וכי לא ניתן להעתיק את הזכרון ופרטי תכולתו, ולמעשה אותם פרטי זכרון הפכו להיות בלתי נגישים.
הבטחת פלאפון משוללת כל יסוד
בית המשפט קבע, כי מהעובדות עולה כי הובטח לתובעת כי הזכרון לא ייפגע, אך למעשה הבטחה זו הייתה משוללת כל יסוד, והזכרון נפגע בדרך שלא ניתן לבררה במדוייק.
השופט קבע, כי לא הוכח בפניו שנעשה כל שניתן כדי להציל את הזכרון .
לפיכך, נקבע כי התובעת זכאית לפיצוי , אלא שקשה לאמוד ערכו של מטען רגשי שאבד בדרך כזו. השופט ציין, כי התובעת עתרה לסעד המקסימלי שבסמכות בית המשפט לתביעות קטנות, ואולם עתירה זו אינה עולה בקנה אחד עם רוח הדין בכל הנוגע לפיצויים בגין עגמת נפש, וגם בהתחשב ההתרשלות של פלאפון.
בהתאם לכך, הוחלט לקבל חלקית את התביעה ולחייב את פלאפון בתשלום פיצוי בגין עגמת הנפש והטרחה שנגרמה לתובעת בסך כולל של 2,500 ש"ח, הכולל גם הוצאות משפט.
לפסק הדין בעניין שרית חמו נגד פלאפון תקשורת בע"מ
למדור צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.