אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> פלאפון לא ניידה את הקו העסקי - האם העסק נפגע?

פלאפון לא ניידה את הקו העסקי - האם העסק נפגע?

מאת: עו"ד קלמי שוחט | תאריך פרסום : 08/04/2014 16:13:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד קלמי שוחט

לפסק הדין בעניין דהן נ' פלאפון תקשורת בע"מ

תקליטן הגיש תביעה בסך 84 אלף שקלים כנגד פלאפון, לאחר שאחד מהקווים שהיו ברשותו הושבת. לדבריו, רשלנות פלאפון גרמה לו להפסיד לקוחות פוטנציאליים. פלאפון הודתה בטעות, אז מדוע נפסקו ללקוח רק 5,000 שקל?

תקליטן אירועים עסוק, שלטענתו ניהל את עסקיו באמצעות שני קווים סלולריים, נענה בינואר 2012 להצעת פלאפון והסכים לחבר את שני הקווים שברשותו - אחד מהם של פלאפון - למכשיר נייד אחד.

שנה לאחר הניוד התברר לו כי החברה התרשלה בטיפול מולו ולא איחדה את שני הקווים, כך שבמשך שנה שלמה אחד הקווים היה מנותק ולא התקבלו בו שיחות.

לפיכך, הגיש התקליטן תביעה כנגד חברת פלאפון לבית משפט השלום בנתניה וטען לפגיעה אקוטית בהכנסתו. לדבריו, העסק שלו נפגע קשות משלא קיבל שיחות במשך תקופה כה ארוכה ולכן דרש פיצוי של 84 אלף שקלים בגין הנזקים שנגרמו לו.

לטענתו, בשנת 2011, כאשר שני קווי הטלפון היו פעילים, הסתכמו הכנסותיו בסכום של כ-252 אלף שקלים, ואילו בשנת 2012 עמד גובה ההכנסות על כ-198 אלף שקלים. יוצא מכך שנגרמו לו הפסדים של כ-54 אלף שקלים בנוסף ל-20% מגידולו הטבעי של העסק.

פלאפון הודתה כי בשל כשל טכני הקו השני לא שויך כראוי במשך שנה, ובעקבות פניית התובע תוקנה התקלה. לדבריה, הלקוח זוכה ב-100 שקל לחודש עבור התשלומים החודשיים ששילם בעבור השירות.

עם זאת, לטענתה, אין קשר סיבתי בין העובדה שקו טלפון אחד לא היה פעיל לבין הפסדי ההכנסות שלהן טען התובע, שכן קיימים אמצעי חיפוש נוספים לאיתורו, כמו רשתות חברתיות ומנועי חיפוש, מה גם שהתובע לא הוכיח את נזקיו.

חוסר מקצועיות

השופטת סמדר קולנדר אברמוביץ' קבעה, כי הנתבעת אמנם התרשלה כאשר פעלה בחוסר מקצועיות מול התובע אך הוא, מצידו, לא הוכיח שהנתבעת גרמה לו נזקים.

ממסמכים שהוצגו בפניה, קבעה השופטת כי אמנם ניתן להבחין בירידה בהכנסות התובע, אך לא הוכח שהיא נבעה מהתרשלות הנתבעת.

התובע לא הרים את נטל ההוכחה להוכחת סכום תביעתו, סיכמה השופטת, שכן לא הציג מסמכים התומכים בסכום התביעה ובעלויות ההפסדים שנגרמו לו, כגון ראיות למספר השיחות שהיה מקבל כל חודש.

אין כל ספק שנגרמה לתובע עגמת נפש כאשר קו טלפון המשמש אותו לעסקיו הושבת ולא ניתן היה לקבל בו שיחות, קבעה השופטת, אך פסקה לתקליטן פיצויים בסך 5,000 בלבד לאור כשלי ההוכחה. פלאפון חויבה גם בהוצאות משפט של 2,000 שקל.

נראה כי בתי המשפט אינם פועלים תחת כל דוקטרינה של תחושות או התרשמות, ובבואם לבחון תביעה, הם בודקים את הראיות ופוסקים על פיהן בלבד. העובדה כי ישנה תחושה שניתן להגיש תביעות בלתי מבוססות ובלתי מגובות ולהסתמך על "שיטת מצליח", קיבלה גם במקרה זה את העמדה הברורה שמציגים בתי המשפט, לפיה יוכלו התובעים לבוא בשערי בתי המשפט ולקבל את יומם, ובלבד שיגיעו עם הוכחות לטענותיהם.

לפסק הדין בעניין דהן נ' פלאפון תקשורת בע"מ

* עו"ד קלמי שוחט עוסקת בדיני עבודה.

**המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ