אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> פלאפון לא הסכימה לבטל את העסקה- הלקוח יפוצה

פלאפון לא הסכימה לבטל את העסקה- הלקוח יפוצה

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 15/11/2012 10:14:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין סלאח אלדין זועבי נ' פלאפון תקשורת בע"מ

לקוח שנויד לפלאפון ביקש לבטל את העסקה כבר ביום שלמחרת. פלאפון סירבה בטענה שהלקוח הוחתם כלקוח עסקי, ומשכך לא עומדת לו זכות הביטול. הלקוח פנה לביהמ"ש ודרש את ביטול כל החיובים וכן פיצוי כספי של 3,000 שקל בגין עוגמת נפש. מה קבע ביהמ"ש?

לטענת הלקוח, הגיעו לביתו שני סוכנים של חברת פלאפון וביקשו לשכנעו לנייד חמישה מכשירים מרשת סלקום לרשת פלאפון. הלקוח ביקש לקבל לידיו העתק של מסמכי ההתקשרות, אולם לטענתו, בשל תקלה טכנית לא נמסרו לידיו ההעתקים, והובטח לו שאלו יועברו אליו עוד באותו היום, ועל סמך הבטחה זו הוא הסכים לעסקה, תוך שהוא עומד על זכותו לבטלה אם לא יעמדו בהבטחתם. לטענתו, הנציגים הסכימו לתנאי זה, ואף יידעו אותו בזכותו לביטול בתוך 14 יום.

משלא נשלחו אליו המסמכים על ידי הסוכנים ולא עלה בידו להשיגם דרך הטלפון, החליט הלקוח, לטענתו, לבטל את העסקה, וביום למחרת העביר לפלאפון בקשת ביטול בכתב ואף התייצב באחד ממרכזי השירות על מנת למסור את חמשת המכשירים, אולם כעבור חודש גילה, כי חמשת הקווים נוידו וכי הוא מחויב בתשלום בגינם, ובהמשך נודע לו, כי פלאפון מסרבת לבטל את העסקה.

לפיכך, הגיש הלקוח תביעה נגד פלאפון לבית המשפט לתביעות קטנות בעפולה, בה ביקש כי יורה על ביטול העסקה וכל החיובים בגינה, וכן פיצוי של 3,000 שקל בגין עוגמת הנפש נגרמה לו.

טענתה המרכזית של פלאפון הייתה, כי הלקוח הינו עוסק מורשה, ומשכך הוא 'לקוח עסקי', שקיבל הטבות ותנאים מיוחדים במסגרת העסקה, ולפיכך לא חלות עליה הוראות חוק הגנת הצרכן.

גם לקוח עסקי זכאי לביטול העסקה

השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד קיבלה את התביעה, וציינה כי עדות התובע, כי הינו עובד שכיר, כי חתם על העסקה כצרכן פרטי וכי המכשירים שרכש בעסקה נועדו לשימושו האישי ולשימוש בני משפחתו, הייתה מהימנה, עקבית ופשוטה.

השופטת ציינה, כי אין לעשות שימוש בלתי הוגן באי הבהירות המתקיימת לפעמים בעסקאות כאלה באשר לסיווג הלקוח, וכי גם כאשר לקוח מסווג כעסקי ונקבע לו מסלול עם הטבות ותעריפים מיוחדים, אין בכך כדי לשלול את תחולת חוק הגנת הצרכן על העסקה.

לפיכך נקבע, כי דין העסקה ודין כל החיובים בגינה להתבטל וכי פלאפון תפצה את הלקוח ב 1,200 שקל בגין עגמת הנפש שנגרמה לו, ותשלם 350 שקל עבור הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין סלאח אלדין זועבי נ' פלאפון תקשורת בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ