אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> עונש קל למכור לסמים שסייע לאחיו להעלים 8.6 מיליון שקל

עונש קל למכור לסמים שסייע לאחיו להעלים 8.6 מיליון שקל

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 31/12/2020 13:04:00 | גרסת הדפסה

עו"ד אלי סרור | אילוסטרציה: Mufid Majnun, Unsplash

הנאשם ואחיו הפעילו קיוסק על כביש החוף ולא דיווחו לרשויות המס על הכנסות בהיקף עצום. לנוכח מצבו הבריאותי של הנאשם וחלקו השולי בפרשה אימץ בית המשפט את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים וגזר עליו קנס של 20,000 שקל בלבד

השופטת רקפת סגל מוהר גזרה לאחרונה מאסר על תנאי וקנס של 20,000 שקל על אדם שסייע לאחיו להעלים הכנסות בסך 8.6 מיליון שקל. השופטת התרשמה כי האח, שנרצח בינתיים, ניצל את חולשתו של הנאשם וסיכם איתו כי הוא יציג את עצמו כבעל העסק בתמורה לכך שדאג לצרכיו הבסיסיים. השופטת התחשבה במצבו הבריאותי הקשה של הנאשם ונמנעה מלגזור עליו קנס גבוה.

בכתב האישום המקורי נטען כי במהלך השנים 2001 ו- 2011-2004 הפעיל הנאשם עם אחיו קיוסק על כביש החוף בין חדרה לחיפה. השניים רכשו מוצרים שונים מספקים ושיווקו אותם בסכום של יותר מ-8.6 מיליון שקל מבלי שניהלו פנקסי חשבונות. עוד נטען כי הם לא הגישו דו״חות שנתיים על הוצאות העסק והכנסותיו והעסיקו עובדים מבלי לדווח לרשויות המס. 

הצדדים הגיעו להסדר טיעון וכתב האישום תוקן ונכתב בו כי אחיו של הנאשם (שנרצח בינתיים) היה בעל העסק והוא שנמנע מלדווח לרשויות המס על ההכנסות. הנאשם הודה שידע על העלמות המס ואחיו סיכם איתו כי הוא יעבוד בעסק ויציג את עצמו כבעליו במטרה לסייע לו להתחמק מתשלום מיסים.  

במסגרת הטיעונים לעונש באת כוח המדינה, עו״ד דורית לוי פרנק, הסכימה כי חלקו של הנאשם בביצוע העבירות היה יחסית שולי וכי בעל ההכנסות בפועל היה אחיו. היא הסתפקה בעתירה למאסר על תנאי מרתיע וקנס שיגלם את חלקו של הנאשם בעבירות.

ב״כ הנאשם, עו״ד אליהו סרור, הדגיש כי הנאשם לא היה שותף מלא למעשי אחיו ורק סייע לו מכיוון שהיה תלוי בו על רגע התמכרותו הקשה לסמים. הסנגור ביקש מהשופטת לחוס על הנאשם ולהתחשב בנסיבותיו האישיות הקשות והמורכבות, בעיקר בקביעת גובה הקנס.

לא למצות את הדין

השופטת רקפת סגל מוהר מבית משפט השלום בחדרה הבהירה כי הערך החברתי העיקרי הנפגע כתוצאה מעבירות המס הוא השוויון בנטל המס. כשאדם משתמט מתשלום מס בכל דרך שהיא, המשמעות הכלכלית של מעשהו היא שציבור משלמי המסים נדרש לשלם מס נוסף.

עם זאת, בנסיבותיו המיוחדות של המקרה מידת פגיעתו של הנאשם בערכים המוגנים אינה מן הגבוהות ביותר, חרף הסכום הגבוה מאוד של ההכנסות שבגינן לא שולמו המיסים.

השופטת הבהירה כי ככלל בעבירות מסוג זה השיקולים האינדיבידואליים הנוגעים לנאשם נסוגים מפני השיקולים הנוגעים לאינטרס הציבורי. עם זאת, לנוכח עדויות לא מעטות אודות האופן בו נוצלה חולשת הנאשם על ידי אחיו, שבמקביל כך נראה דאג למחסורו אך לא הרבה מעבר לכך, ולנוכח מצבו הבריאותי הקשה של הנאשם, החליטה השופטת לכבד את הסדר ולא למצות את הדין עמו.

בסופו של דבר גזרה השופטת על הנאשם 3 חודשים מאסר על תנאי וקנס של 20,000 שקל שישולם ב-20 תשלומים.

לגזר הדין המלא בתיק 9521-03-16

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

מגוחך

לעבריין סמים מותר להעלים מס. ולהיפך?
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ