אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מיסים >> מנהל חשבונות במועדון חשפנות היה שותף להעלמת מס - ביהמ"ש התחשב

מנהל חשבונות במועדון חשפנות היה שותף להעלמת מס - ביהמ"ש התחשב

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 13/12/2023 10:46:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Eric Nopanen on Unsplash

בית המשפט גזר קנס כספי ומאסר על תנאי בלבד על העובד בן ה-70 שעזר בהעלמת הכנסות של לפחות 1.2 מיליון שקל: "אדם נורמטיבי, סייע טכנית בלבד"

3 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 10,000 שקל – זהו העונש שגזר לאחרונה בית משפט השלום בנוף הגליל על מנהל חשבונות לשעבר בחברה שבבעלותה מועדון חשפנות בעפולה. במוקד גזר הדין: העלמות מס מהכנסות בהיקף ניכר להן היה הנאשם שותף בשנים 2017-2018. סגן הנשיא נעמן אדריס קבע שלנוכח חלקו המינורי והטכני של הנאשם בביצוע העבירות, לצד היותו אדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, מוצדק להתחשב בו.

נגד הנאשם, אב לילדים וסב לנכדים, הוגש באפריל אשתקד כתב אישום המייחס לו עבירות של מסירת דו"חות וידיעות לא נכונים. זאת בשל העובדה שהיה שותף להסתרת היקף ההכנסות של המועדון מרשות המסים בשנים 2017 ו-2018, בסכום כולל של לפחות 1.2 מיליון שקל.

מנגנון ההעלמה פעל כך: בעליו של המועדון העביר לנאשם את ההכנסות במזומן על דף נייר והאחרון ערך אותן בטבלאות אקסל, מבלי שהן תועדו בספרי הנהלת החשבונות. בהמשך דיווחו מנהלי המועדון דיווחים חלקיים בלבד לרשויות המס. בדרך זו התנהלה במועדון פעילות בהיקף גדול מבלי שניתן היה להתחקות אחריה. ספציפית ביחס לנאשם נטען כי ערך דו"חות לא נכונים המשפיעים על חיובם של אחרים במס.

בשלב מסוים הגיעו הצדדים להסדר טיעון לפיו הנאשם יודה ויורשע בעבירות שיוחסו לו, ובתמורה לכך יוטלו עליו ענישה מותנית וקנס כספי בלבד. בטיעוניה לקבלת ההסדר ציינה בא כוח המדינה, עו"ד שרית מזרחי, את חלקו המזערי של הנאשם בפרשה שהסתכם בסיוע בפן הטכני בלבד, תוך ביצוע הוראותיהם של בעלי המועדון.

עוד הדגישה ב"כ המדינה, כטעם לקבלת ההסדר, שהנאשם הוא אדם נורמטיבי ונעדר עבר פלילי אשר הביע חרטה על מעשיו.

בא כוח הנאשם, עו"ד אלי סרור, הצטרף לבקשה לקבלת ההסדר תוך שהדגיש נסיבות נוספות שבגינן יש לדעתו להתחשב בלקוחו, כגון שירות צבאי מלא כחובש קרבי, שירות מילואים ארוך שנים והתנדבות במשמר האזרחי ובמד"א.

לא קיבל טובת הנאה

השופט אדריס ציין שניהול המועדון בדרך של פעילות "שחורה" בהיקפים כספיים ניכרים ראויה לכל גינוי בהיותה פוגעת בקופה הציבורית. לצד זאת, כתב השופט, "אין מחלוקת אודות חלקו המינורי של הנאשם בפרשה והעובדה כי לא גרף לכיסו כל רווח או טובת הנאה".

יתרה מזאת, מדובר באיש נורמטיבי, סב לנכדים, שזוהי הסתבכותו הראשונה (והיחידה) עם החוק בשבעים שנות חייו. בנוסף, הוא שיתף פעולה באופן מלא עם רשויות המס ועם ההודאה בעבירות שיוחסו לו, באופן שחסך לבית המשפט זמן שיפוטי יקר ולימד על לקיחת האחריות ועל הבעת החרטה הכנה מצדו.

בסופו של יום אימץ השופט את הסדר הטיעון וגזר על הנאשם 3 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים, קנס בסך 10,000 שקל בעשרה תשלומים וכן התחייבות בסך 8,000 שקל להימנע מעבירות כדוגמת אלה שהורשע בהן למשך שלוש שנים.

לגזר הדין המלא בתיק ת"פ 4928-04-22

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מיסים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מיסים
הלקחים מפרשת קובי פרץ
עו"ד איתי הכהן, צילום: ישראל מלובני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ