אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> סכיזופרניה בעקבות השתלת שיער?

סכיזופרניה בעקבות השתלת שיער?

מאת: יעל צבר | תאריך פרסום : 26/09/2002 14:30:00 | גרסת הדפסה

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נסים ישעיה, דן לאחרונה בשאלה האם התקיים קשר סיבתי בין השתלת שיער שעבר התובע לבין מחלת הסכיזופרניה שהתפרצה אצלו.

התובע, אשר ביקש לשפר את חזותו החיצונית, פנה לנתבעים לשם השתלת שיער בעור הקרקפת. ימים ספורים לאחר ביצוע ההשתלה פנה התובע לרופא המשפחה שלו והתלונן על מתח נפשי רב וחרדות התוקפות אותו. התובע נבדק ואובחן כחולה במחלת הסכיזופרניה ובעקבות כך הוכר כבעל נכות נפשית של 100% לצורך גימלת ביטוח לאומי.

התובע טען שהשתלת השיער, אשר בוצעה על ידי הנתבעים לטענתו, באופן רשלני ובלתי מקצועי, היא שגרמה להתפרצות מחלת הנפש בה לקה. הנתבעים טענו, כי לא התקיים קשר סיבתי בין השתלת השיער לבין ההידרדרות במצבו הנפשי של התובע, שלקה בעבר בהפרעות אישיותיות התנהגותיות ונפשיות. עוד טענו הנתבעים כי אין לחייב אותם בחובת הזהירות הקונקרטית, שכן לא ניתן היה לטענתם לצפות את התרחשות הנזק, קרי התפרצות המחלה בעקבות השתלת השיער.

בית המשפט קובע כי אין בהפרעות הנפשיות מהן סבל התובע בגיל צעיר כדי להביא או לגרום לפריצת הסכיזופרניה, סתם כך, וללא כל קשר או זיקה לארוע טראומטי (מבחינתו) שחווה.

בית המשפט קובע כי הטיפול שניתן לתובע, השתלת השיער, הוא טיפול רפואי ומשכך חייבים הנתבעים בחובת זהירות. בדיקה של התובע, קובע השופט, לפני ביצוע ההשתלה, היתה חושפת את עברו הנפשי ומונעת את הנזק, אולם בדיקה, כזו לא הוצגה על ידי הנתבעים.

"שאלות בדבר עברו או מצבו הבריאותי בתחום הנפשי, לא הופנו כלל לתובע וגם בכך יש לראות מחדל והפרת חובת הזהירות מצד הנתבעים. בטיפול מעין זה, אשר במהלכו בוצעו חתכים והשתלות בעור הקרקפת, צריך היה הרופא המטפל לצפות אפשרות של גרימת נזקים נפשיים כתוצאה מכך במיוחד אצל מטופלים בעלי "עבר" בתחום זה".

לאור זאת, קבע בית המשפט כי הנתבעים אחראים לנזקים שנגרמו לתובע כתוצאה מטיפול השתלת השיער שניתן לו על ידם והם חבים לפצותו בשל כך.

א 000933/92 משה קודמן ואח' נ' ד"ר לארי פרימונט ואח'

למדור דיני נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ