אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נשאר מחוץ למועדון ויפוצה ב-5,000 שקל

נשאר מחוץ למועדון ויפוצה ב-5,000 שקל

מאת: עדית אזולאי | תאריך פרסום : 19/05/2013 13:03:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין, שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין עמית נ' הנביאים אחד שתיים בע"מ ואח'

צעיר, שביקש להיכנס למועדון והושאר בחוץ, תבע פיצויים מבעלי המועדון בגין אפליה. בית המשפט פסק שאפליה לא הייתה כאן, אבל יחס פוגעני דווקא כן.

צעיר, שהגיע עם חברו למועדון "הנביאים" ברחוב ירמיהו בתל-אביב וביקש להיכנס למועדון, טען כי לא הותרה כניסתו בעוד מבלים אחרים, שהמתינו גם הם בתור, הוכנסו למועדון בלי שאלות.

לטענתו של הצעיר, עובדת היותו שחום-עור מנעה את כניסתו למועדון ובשל כך זכה גם להתנהגות בלתי הולמת ומשפילה מצד שומר המועדון, וספג קללות ואמירות פוגעניות ומעליבות, ביניהן "הומו", "מזדיין" ו"קוף". את התקרית כולה הוא צילם במכשיר הטלפון שלו.

הצעיר תבע את המועדון ואת בעליו וכן את השומרים בכניסה למועדון מכוח חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים ובכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים. הפיצוי הקבוע בחוק במקרים של אפליה עומד 50,000 שקל. התביעה הוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב.

לטענת השומר הנתבע, באותו ערב התקיים במקום אירוע לרשימת מוזמנים סגורה, והוא הכיר את האנשים שהוזמנו לאירוע ונכנסו אליו.

לטענת הבעלים של המועדון, הוא אינו מפעיל סלקציה בכניסה למועדון, למעט בעניין הגיל. עוד טען, כי מספר המקומות במועדון מוגבל ובאותו ערב לא היה מקום לאורחים שאינם מוזמנים ונאמר לתובע להגיע מאוחר יותר.

הנצחת דעה קדומה

הרשם הבכיר אדי לכנר קיבל את טענות הנתבעים והשתכנע כי המועדון אינו מנהיג מדיניות סלקטיבית בשעריו. הוא ציין, כי לא הובאה בפניו כל ראיה לכך, ולחובת התובע הוסיף, כי לא הביא לעדות את חברו, שגם כניסתו נאסרה.

יחד עם זאת, פסק הרשם, כי התנהגות השומר והקללות שהפנה כלפי התובע, כפי שניתן לראות בסרט שצולם, אינן מתקבלות על הדעת. אין זה סביר, קבע הרשם, ששומר במקום ציבורי יקלל ויאיים על אדם וישתמש בביטויים פוגעניים, משפילים ומעליבים. הרשם ציין, שהביטויים הללו פוגעים בכבוד האדם של התובע וחלקם אף מהווים הטרדה מינית, ועל כן הם מזכים את התובע בפיצוי ללא הוכחת נזק.

בפסיקתו ציין הרשם, כי בית-המשפט שם לו למטרה לפעול למיגור התופעה של התעמרות והתעללות ולכן על בית המשפט לגלות אפס סבלנות לביטויים מהסוג הזה ובמיוחד ל קללה "הומו" שהיא מנציחה דעה קדומה ופוגעת בנו כחברה.

הרשם פסק שעל כל הנתבעים לשלם לתובע פיצוי בסך 5,000 שקל בגין ההשפלה והביזוי.

לפסק הדין בעניין עמית נ' הנביאים אחד שתיים בע"מ ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי פסקדין

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ