אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> צעירה תובעת: הרופאים לא אבחנו רעלת הריון ונותרתי עם פגיעה מוחית

צעירה תובעת: הרופאים לא אבחנו רעלת הריון ונותרתי עם פגיעה מוחית

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/12/2018 17:16:00 | גרסת הדפסה

עורך דין רשלנות רפואית, נזק מוחי ושיתוק בחצי גוף: צעירה תובעת מיליון ש'[אילוסטרציה חיצונית: dolgachov,123RF.com]

האישה הגיעה למרפאת קופ"ח כללית ימים ספורים לאחר שילדה, עם תסמינים שאמורים היו לעורר את החשד שמדובר ברעלת הריון. אלא שלטענתה הרופא שבדק אותה לא ביצע בדיקות מתבקשות, וכשפנתה בהמשך למרפאת "ביקורופא" - הם רק החמירו את הנזק.

ביהמ"ש המחוזי בחיפה יתבקש לדון בתביעת רשלנות רפואית שהוגשה על ידי אישה כבת 30, במסגרתה היא תובעת פיצויים משמעותיים על נזקים שלטענת התביעה נגרמו כתוצאה מטיפול רשלני שהותיר אותה עם נזק מוחי, הפרעות בדיבור ושיתוק בחצי מגופה.

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד מאי מרקוביץ נגד קופ"ח כללית ונגד חברת "ביקורופא", המעניקה שירותי רפואה דחופה.

התובעת ילדה בת באוגוסט 2017. במהלך ההריון היא סבלה מהשמנת יתר וחשד לרעלת הריון.

מספר ימים לאחר הלידה היא הגיעה אל מרפאת קופת חולים כללית כשהיא סובלת מנפיחות ברגליים, כאבי בטן וגב וקוצר נשימה. לטענת התביעה, הרופא לא ביצע בדיקות בסיסיות מתחייבות בסיטואציה שכזו, וגם לא נתן לה כל טיפול.

למחרת היא הגיעה למרפאת "ביקורופא" בקריות. ונמצא כי לחץ הדם שלה היה גבוה. למרות זאת, היא נתבקשה לשבת בתור ולהמתין לרופאה. כשאמה ביקשה שיקבלו אותה מיד, רופאת המרפאה יצאה מחדרה ונתנה לה "ואבן" – תרופה להרגעה במצבי מתח וחרדה.. זמן קצר לאחר קבלת התרופה חל שינוי במצבה ההכרתי, ירידה ניכרת בתגובות, והפרעות בדיבור.

בהמשך התובעת טופלה באספירין, חמצן ופתיחת וריד, והובהלה אל בית החולים רמב"ם, שם הסתבר שהיא סובלת מדימום מוחי נרחב.

לאחר מכן התובעת הועברה לשיקום של מספר חודשים בבית לוינשטיין. כיום לטענת התביעה, היא סובלת מנזק מוחי בלתי הפיך הכולל הפרעה בשפה, ירידה קוגניטיבית ושיתוק מלא של הגפיים מימין. משכך היא אינה יכולה לחזור לשוק העבודה, וזקוקה לעזרה 24 שעות ביממה, ציוד רפואי, תמיכה נפשית ופיזית, ומטפלת לבתה התינוקת. עוד היא תובעת על הוצאות רפואיות, ניידות וכאב וסבל.

אל התביעה צורפה חוות דעת גניקולוג, בה נמתחה ביקורת על כך שאין עדות שבקופת החולים בדקו או התייחסו למאפיינים של רעלת הריון, או ביצעו בדיקות נדרשות בהתאם לתסמינים. מדובר במקרה חמור במיוחד לנוכח החשד לרעלת הריון והיות התובעת במשכב לידה, הידוע כתקופה מסוכנת לאירועים כמו דימום מוחי.

"טיפול עיוור"

המומחה גם ביקר את העובדה שבאופן תמוה צוות "ביקורופא" בחר לטפל בתובעת באמצעות "ואבן", שהיא תרופת הרגעה שאינה מותווית לטיפול ביתר לחץ דם.

המומחה ציין כי צירוף הכשלים מהווה סטייה משמעותית ובלתי סבירה מסטנדרט רפואי בסיסי, ומדובר בהתרשלות של הצוותים הרפואיים בכללית ובביקורופא. הוא הוסיף כי "אבחון וטיפול תואם היה מונע בסבירות גבוהה את הפגיעה הנוירולוגית הקשה או לפחות מפחית משמעותית את דרגת חומרתה".   

לתביעה צורפה גם חוות דעת נויורולוג, שציין בין היתר כי אסור בשום שלב של אירוע מוחי לתת "טיפול עיוור" על ידי אספירין לפני בדיקת CT, וכי במקרה זה "סביר שהאספירין הגדיל את הדימום המוחי ואת הלחץ שהדימום גרם לרקמת המוח".

חברת "ביקורופא" מסרה בתגובה: "קיבלנו את כתב התביעה, אנו לומדים אותו ונגיב בהתאם. אנו מצרים על מצבה של המטופלת, אך נדגיש כי ביקורופא פינתה אותה לבית החולים תוך שעה מרגע הגעתה למרפאה ואילולא הייתה עושה זאת, יש לשער שמצבה הרפואי היה אף מדרדר."

מ"כללית" נמסר כי כתב התביעה התקבל אצלה רק בימים אלה, והיא תגיב במסגרת ההליך המשפטי.

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים
עו"ד דפנה צדיקריו-אלי, צילום: מיכאל טופיול

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ