אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> נדחתה תביעת דיבה שהגיש עובד הדואר נגד לקוח בגין כינויו 'עבריין'

נדחתה תביעת דיבה שהגיש עובד הדואר נגד לקוח בגין כינויו 'עבריין'

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 04/07/2011 15:02:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין כהן יובל נ' להב אפי

בעקבות ויכוח בין עובד הדואר לאחד הלקוחות, שלח הלקוח מכתב למנהלת הסניף ולמחלקת פניות הציבור בחברה, בו כינה את העובד בין היתר 'עבריין'. תביעת דיבה שהגיש העובד נדחתה מאחר והמכתב נשלח לרשות המוסמכת לקבל תלונות הנוגעות לעניין.

בעת שעבד התובע בסניף הדואר של מגדיאל, פרץ ויכוח בינו לבין אחד הלקוחות בקשר לטיב השירות, ובעקבות ויכוח זה, התלונן הלקוח במכתב כנגד התובע, ובין היתר כינה אותו 'עבריין'. לטענת התובע, בעקבות מכתב זה הוא פוטר מעבודתו, ובתביעה שהגיש לבית משפט השלום בכפר סבא דרש פיצוי של 180,000 ש"ח בשל הפצת לשון הרע שהביאה בסופו של דבר לפיטוריו.

הלקוח טען כי מכתב התלונה נכון ומשקף את שארע. לטענתו, התובע איים עליו ותוך כדי ויכוח ביניהם הטיח את החבילה שהגיעה עבורו כנגדו, ובנוסף טען כי המכתב נשלח למחלקת פניות הצבור של החברה ולמנהלת הסניף בלבד והוא אף קיבל מכתב התנצלות מהחברה, וכי בשום מקום לא דרש את פיטורי התובע.

לטענתו, ביום האירוע שהו בסניף מספר רב של אזרחים שהמתינו לתורם, וכי לאחר שקיבל חבילה שהמתינה עבורו ועליה הודעה משלטונות המכס, חזר לתור והלין על כך שעליו לחכות זמן רב לתורו, או אז לטענתו, החל התובע לצעוק עליו בנוכחות הקהל ואף אמר לו לצאת החוצה ואיים עליו כי יראה לו את "הצד האפל" שבו. הלקוח הודה כי אמר לתובע כי התנהגותו אינה הולמה חובש כיפה ובעל זקן, אך הכחיש כל כוונה ללעוג לו. התובע הכחיש כי זרק את החבילה או כי איים בצורה כלשהי על הלקוח.

השופט דוד גדול דחה כאמור את התביעה. ראשית, קבע השופט כי לא הייתה כל אמירה בסניף שהתובע עבריין, זולת במכתבים, וכי האמירה המאיימת שאמר כביכול התובע, גם אם נאמרה, לא נשמעה ע"י איש, זולת הלקוח.

"התובע, כמשרת ציבור, ספג אותה תקופה את כל החיצים המופנים מהציבור כלפי חברת הדואר. כל משרת ציבור יכול להעיד כי בשלב כזה או אחר לשירותו הוא עובד בתנאים פיזיים בלתי מתקבלים על הדעת, ובמדינה מתוקנת לא כך היו נוהגים כלפי משרתי ציבור. מאידך גיסא, אסור שתנאים פיזיים ו/או חיצי ביקורת של מי שאתה עתיד לשרתו יגרמו למשרת הציבור לצאת מכליו ולאבד את עשתונותיו. בכך מותר משרת הציבור על פני מקבל השירות, שכן הלקוח צודק תמיד ומי שמצב דברים זה קשה לו, אל יהא משרת ציבור" כתב השופט.

לעניין המכתב נקבע כי השימוש במונח 'עבריין' בו נקט הלקוח היה מופרז וכמובן שעובדתית אינו נכון, וכי גם אם אין לזלזל בזכותו של הלקוח להלין על השירות שקיבל, הרי שחובתו לשמור על כבוד הנילון ולא לכנותו עבריין, ולכן יש לקבוע כי השימוש במונח זה מהווה לשון הרע. עם זאת, נקבע כי מאחר והמכתב נשלח לרשות המוסמכת לקבל תלונות על העובד, הרי שמתקיימת הגנת החוק ויש לדחות את התביעה. בנסיבות המקרה, לא חויב איש בהוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין כהן יובל נ' להב אפי

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
נפגעתי בתאונת דרכים ‒ מה עושים עכשיו?
עו"ד מרים כפרי קהן. צילום: רובי קהן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ