אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> נאשם בסחר בנשים שוחרר למעצר בית בניגוד לעמדת המדינה: ״לא ברף הגבוה״

נאשם בסחר בנשים שוחרר למעצר בית בניגוד לעמדת המדינה: ״לא ברף הגבוה״

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 25/10/2018 17:06:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פלילי, נאשם בסחר בנשים שוחרר למעצר בית בניגוד לעמדת המדינה: ״לא ברף הגבוה״אילוסטרציה: Dollarphotoclub

במסגרת הליך שמתנהל נגד ארבעה נאשמים בגין סחר בנשים למטרות זנות ביקשה המדינה לעצור אותם עד תום ההליכים. בנוגע לאחד מהם ביהמ״ש קיבל את עמדת ההגנה וקבע שניתן להסתפק בחלופת מעצר.

בחודש אוגוסט השנה (2018) הוגש כתב אישום נגד ארבעה אנשים החשודים שהביאו ארצה נשים מבלארוס כדי שיעסקו בזנות. בקשת המדינה למעצר עד תום ההליכים נדחתה לאחרונה ביחס לאחד מהם, צעיר ללא עבר פלילי, שחלקו בפרשייה התמצה בארגון לוגיסטי. השופטת שרית זמיר קבעה בהחלטה שהתיק לא מצוי ברף החומרה הגבוה של סחר בנשים.

על פי כתב האישום ארבעת הנאשמים פעלו כרשת מסועפת ומאורגנת להבאת נשים מבלארוס לישראל לשם העסקתן בזנות. הרשת פעלה כך שישראלי ששוהה בבלארוס איתר בחורות ושכנע אותן לעסוק בזנות בישראל. בהמשך הוא העביר להן את מספר הטלפון של אחד הנאשמים, אליו הן התבקשו לשלוח תמונות עירום כדי לבחון את התאמתן לעבודה. לנשים הנבחרות נשלחו כרטיסי טיסה והן נאספו מנמל התעופה לדירה בבת ים שם סיפקו שירותי מין לגברים.

המדינה הגישה בקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים. ביחס לאחד מהם נכתב כי הוא זה שאליו שלחו הנשים את התמונות והוא הנחה אותן איך להתנהל בשדה התעופה.

לטענת המדינה העבירות המיוחסות לנאשם חמורות ומקימות כלפיו חזקת מסוכנות. לדבריה, הנאשם היווה חוליה משמעותית בשרשרת הסחר ומכאן הסכנה הרבה הנשקפת ממנו. היא הוסיפה כי מנסיבות ביצוע העבירות עולה חשש לשיבוש הליכים שכן הנאשם הנחה את המתלוננות איך להונות את רשויות אכיפת החוק כדי לאפשר להן כניסה ״חלקה״ לתחומי המדינה.

ב״כ הנאשם, עו״ד צפריר יגור ועו״ד עופר קופרמן, טענו מנגד כי יש להסתפק במעצר בית. לדבריהם, מדובר בצעיר נעדר עבר פלילי שחווה את מעצרו עד כה בצורה קשה ולמד את הלקח.

הם הוסיפו כי עדות התביעה שעליהן מתבסס התיק עזבו את הארץ ואין בידי המדינה כל ודאות או אפילו אינדיקציה כי יצליחו להביאן בחזרה לישראל לצורך מסירת עדות.

עוד לדבריהם, הנאשם לא היה בקשר עם המתלוננות בזמן שעבדו בישראל ולא קיבל כספים כלשהם כתוצאה מעבודתן. הסנגורים הדגישו כי חלקו של הצעיר התמצה בארגון הלוגיסטי של קבלת התמונות ושליחת כרטיסי הטיסה ותו לא.

הם ציינו כי להבדיל ממקרים קשים של סחר בבני אדם, הנשים במקרה זה ידעו שהן מגיעות לעבוד בזנות, לא הייתה פגיעה בחופש התנועה שלהן או ביכולתן להחזיק דרכון והן אלו שקבעו את היקף עבודתן.

חוויית מעצר קשה

השופטת שרית זמיר מבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבלה את עמדת ההגנה. היא כתבה כי המקרה מאפשר שימוש בחלופת מעצר שתפחית את הסכנה הנשקפת מהנאשם ותפגע בו במידה פחותה. לדבריה, אף שהמעשים המתוארים בכתב האישום חמורים, נסיבות ביצוע העבירות ככל שהן נוגעות לנאשם אינן מצויות ברף חומרה גבוה ביותר.  

השופטת הבהירה כי מכתב האישום לא עולה תמונה של ניצול מחפיר של המתלוננות או של תנאי העסקה נוקשים הכוללים הברחה, רמייה בנוגע למהות העבודה, כליאת הנשים, לקיחת דרכוניהן ואילוצם לקיים יחסי מין בכל עת ובכל שעה.

היא הוסיפה כי חלקו של הנאשם התמצה בארגון הלוגיסטי ומדובר באדם צעיר נטול עבר פלילי שחוויית המעצר הקשה מפחיתה את מסוכנותו.

בנסיבות אלה קבעה השופטת שהנאשם ישוחרר למעצר בית בפיקוח מלא של אמו, אחותו, בת זוגו וקרובת משפחה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ