אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> מתקין מזגנים שהחליק מגג קניון רמת אביב יפוצה ב-7 מיליון שקל

מתקין מזגנים שהחליק מגג קניון רמת אביב יפוצה ב-7 מיליון שקל

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 20/08/2020 09:54:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Guilherme Cunha, Unsplash

בית המשפט קבע שהקניון התרשל כשלא התקין מעקה שיכול היה למנוע את הנפילה. אחריות הוטלה גם על קבלני הפרויקט ומעסיקיו של העובד שנותר משותק

ב-2014 עובד שביצע התקנת מיזוג אוויר על גג קניון רמת אביב נפל מגובה 12 מטר. הוא נפצע קשה מאוד ונותר משותק ב-4 גפיים. השופטת אסתר שטמר קיבלה לאחרונה תביעה שהגישו העובד ואשתו וחילקה את האחריות בין הקניון לבין הקבלן הראשי של הפרויקט, קבלן המיזוג ומעסיקו הישיר של התובע. את הגורם העיקרי לתאונה תלתה השופטת בכך שעל חלק מהגג, שעליו עמד העובד, לא הותקן מעקה.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו״ד שירה פינקלשטיין, באפריל 2014 הגיעו התובע ושני עובדים נוספים לקניון לצורך התקנת צנרת מיזוג אויר על גג המבנה, במסגרת עבודות שיפוץ שנערכו במסעדה בקניון. תוך כדי ביצוע העבודה החליק התובע אל מעבר למעקה הגג, ונפל מגובה של כ- 12 מטרים אל הקרקע. התובע סבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד.

הוא הובהל לבית החולים איכילוב בתל אביב, כשהוא מורדם ומונשם. בהמשך הוא עבר שני ניתוחים דחופים ואושפז במחלקת טיפול נמרץ. לאחר שלא חל שינוי במצבו הנוירולוגי הוא הועבר לאשפוז במרכז הרפואי לשיקום  לוינשטיין, שם הוא אובחן במצב של הכרה מינימאלית, ללא תנועות ב-4 הגפיים, וללא שליטה בסוגרים.

התובעים הגישו שתי חוות דעת שלפיהן היה על הקניון לגדר את גגון הפח שעליו טיפס התובע לצורך ביצוע העבודה וממנו החליק כלפי חזית הבניין. חוות הדעת מנתה כשלים נוספים כגון אי מינוי מנהל עבודה מוסמך שהיה יכול לזהות את הסיכון.

הנתבעים טענו שאין להם אחריות להתרחשות האירוע, וכל נתבע הטיל את האחריות על היתר.

הקניון, שיוצג על ידי עו״ד אבי אלרום ועו"ד אסתר הלחמי, טען כי קבלן הפרויקט, קבלן המיזוג והמעסיק כשלו במתן הוראות בטיחות מתאימות, באספקת ציוד מתאים ובפיקוח על העובדים.

המעסיק, שיוצג על ידי עו״ד עו"ד אלי לוי, טען כי לקניון אחריות לאירוע שכן במקום היו ליקויים מבניים ובעיות בטיחות שהוא לא התריע עליהן.

כל הנתבעים ביקשו לייחס לתובע אשם תורם משמעותי מאחר שהיה ראש הצוות.

לא סופקו אמצעי בטיחות

השופטת אסתר שטמר מבית המשפט המחוזי מרכז-לוד קבעה כי לאירוע גרמו מספר כשלי בטיחות כשהעיקרי שבהם הוא המחדל שבאי התקנת מעקה לגגון הפח שעליו עמד התובע.

בהקשר זה כתבה השופטת כי גובהו של גגון הפח הוא כגובה המעקה החיצוני של החניון שעל גג הקניון שבו בוצעו העבודות, כך שהוא למעשה מבטל את קיומו של המעקה. 

עוד נקבע כי לתובע לא סופקו אמצעי בטיחות אף שעבד בגובה. בין היתר כתבה השופטת שכל המומחים קבעו כי היה צורך בהצבת סולם אל גג הקניון כדי לעמוד בתקנות הבטיחות. כמו כן, לא ניתנו לתובע הנחיות מיוחדות לביצוע העבודות ולא הוראות בטיחות.

השופטת קבעה כי רוב האחריות (60%) מוטלת על הקניון. הקבלן הראשי יישא באחריות של 20%, המעסיקה 10% וקבלן המיזוג 5%. על התובע עצמו הוטל אשם תורם של 5%.

עוד קיבלה השופטת את טענת התובעים כי לאשת התובע נגרמה פגיעה נפשית עקב התאונה והיא ״ניזוקה משנית״ על פי הלכת אלסוחה.

בסיכומו של דבר פסקה השופטת לטובת התובע סך של 6,939,428 שקל בניכוי תגמולי המל״ל והשתתפות קופת החולים. אשתו תפוצה ב-965,541 שקל.

לטובת התובעים נפסקו בנוסף הוצאות ושכ״ט עו״ד בשיעור 20% מהפיצוי.

  • ב״כ התובעים: עו״ד שירה פינקלשטיין
  • ב״כ המעסיק: עו"ד אלי לוי
  • ב״כ הקבלן הראשי: עו"ד מרדכי זוכוביצקי
  • ב״כ הקניון: עו"ד אבי אלרום ועו"ד אסתר הלחמי
  • ב״כ מזמינת העבודה: עו"ד מרדכי זוכוביצקי
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

מעקה לגגון פח?

עבודה בגובה בכל תנאי מחייבת זהירות הכל מצב. בגלל שהקניון עשיר הוא יצא חייב.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ