אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> מקדונלד'ס וזכייניות ערוץ 2 יפצו את אריאל מקדונלד

מקדונלד'ס וזכייניות ערוץ 2 יפצו את אריאל מקדונלד

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 01/07/2002 18:17:00 | גרסת הדפסה

היום הגיעה לסיומה תביעתו של כדורסלן מכבי תל אביב אריאל מקדונלד כנגד רשת ההמבורגרים העולמית מקדונלד'ס וזכייניות ערוץ 2 רשת, קשת וטלעד. השופטת רות אליעז קבעה בפסק דין ארוך כי מקדונלד'ס והזכייניות פגעו בפרטיותו של השחקן ובשמו הטוב, ואף גרמו להפרת הסכם הפרסום שלו עם מתחרתה של מקדונלד'ס - ברגר קינג. השופטת פסקה כי מקדונלד'ס והזכייניות ישלמו למקדונלד סך של כ-700 אלף שקל.

אריאל מקדונלד חתם על הסכם פרסום עם חברת ריקמור, בעלת רשת ברגר קינג, לפיו נשכרו שירותיו לקידום מכירות ההמבורגרים של הרשת. הקמפיין יצא לדרך ב-12 ביוני 2000, ולמחרת היום יצאה המתחרה מקדונלד'ס בתשדיר משלה, בו עשתה שימוש בקטע מתוך כתבת ראיון שהתקיים עם מקדונלד במקומון "תל אביב" במאי 2000, במסגרתו מצוטט מקדונלד כמי שמעדיף לאכול המבורגרים של מקדונלד'ס.

בעקבות זאת הפסיקה ברגר קינג את ההתקשרות עם מקדונלד, והאחרון הגיש באמצעות עו"ד יוסי גייר ממשרד זיסמן אהרוני גייר תביעה על סך כ-1.54 מיליון שקל, בגין פגיעה בפרטיותו ובשמו וכן בגין הפרת חוזה.

מקדונלד הכחיש כי אמר את הדברים לעיתון, וטען כי השימוש שעושה מקדונלד'ס בשמו בקמפיין שלה אינו בהסכמתו. עוד טען מקדונלד כי בעקבות סעיף בהסכם עם ברגר קינג, שאסר עליו לפרסם חברות מתחרות, הפסיקה ברגר קינג את העסקתו, ובכך הוא הפסיד חלק מהכסף שהובטח לו בהסכם - 45 אלף דולר (בהסכם נקבע כי ישולמו לו 65 אלף דולר) וכן כספים שהיו מגיעים לו במידה שההסכם עימו היה מוארך.

כאמור, היום החליטה השופטת אליעז לקבל את תביעתו של מקדונלד, תוך שהיא קובעת כי אכן מקדונלד'ס פגעה בפרטיותו וגרמה להפרת ההסכם עם ברגר קינג. בעניין הפיצויים פסקה השופטת כי מקדונלד'ס והזכייניות ישלמו לו כ-700 אלף שקל, מתוכם 300 אלף שקל בגין הפגיעה בפרטיותו ו-77.5 אלף דולר בגין הפרת ההסכם עם ברגר קינג.

סכום הפיצוי בגין הפרת ההסכם אותו קבעה השופטת מתחלק כך: 45 אלף דולר הסכום שנותר לברגר קינג לשלם למקדונלד תמורת הקמפיין, ומחצית מההכנסות שהיה צפוי לקבל בשנה השנייה - 32.5 אלף דולר.

א' 002578/00 מקדונלד אריאל נ' מקדונלד'ס (אוליניאל) בע"מ ואח'

למדור הייטק וקניין רוחני

לצפייה בסרטון פרסומת ברגר קינג [8 MB]

לצפייה בסרטון פרסומת מקדונלד'ס [5 MB]

באדיבות www.TheMarker.com

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ