אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> מלון שלום פלאז'ה יפצה אדם שנפגע תוך כדי אימון בחדר הכושר של המלון

מלון שלום פלאז'ה יפצה אדם שנפגע תוך כדי אימון בחדר הכושר של המלון

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 06/10/2008 09:26:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין סרוק יצחק נ' הראל חברה לביטוח בע"מ

בית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי מלון שלום פלאז'ה יפצה אדם שנפגע תוך כדי אימון בחדר הכושר של המלון בסך של 10,022 ש"ח.

התובע טען, כי בינואר 2007, תוך כדי אימון בחדר הכושר של מלון שלום פלאז'ה על מכשיר דחיפת רגל, השתחרר הכבל התומך במשקולות, ידית הברזל עפה והוא קבל מכה חזקה בגב יד ימין, שהתלוו אליה דימום וכאבים חזקים מאד.

לטענת התובע, אותו כבל תומך מכשיר הכושר נקרע בפעם הראשונה כ - 10 ימים לפני האירוע נשוא התביעה עת התאמן במכשיר, ובמזל לא נגרם נזק, אך לא הופקו לקחים.

התובע דרש סכום של 17,000 ש"ח (10,022 ש"ח - 5 ימי מחלה; 180 ש"ח - הוצאות חניה בבית חולים, 6,800 ש"ח - פיצוי בשל סבל, כאבים, עוגמת נפש, טרחה והוצאות משפטיות).

המלון וחב' הביטוח הראל טענו, כי אם יש אחריות לגורם כלשהו לפגיעתו של התובע, הרי שהמכשיר נשוא התביעה שווק, נמכר ותוחזק על ידי צד ג', ג'ים סרוויס בע"מ, ואם היה בו פגם הרי שהוא באחריות צד ג'.

צד ג' טען, כי אין קשר בין התקלה שאירעה 10 ימים לפני האירוע נשוא התביעה לבין התקלה בעת האירוע נשוא התביעה. כן נטען, כי עיסוקו של התובע בספורט מסוג זה מהווה הסתכנות מרצון, תוך ידיעה מוחלטת כי בעקבות כך עלול הוא להיפצע.

המלון אחראי לתאונה

השופטת אנה שניידר מביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים קבעה, כי יש לדחות את טענות צד ג' לענין אשמו התורם של התובע לתאונה. יחד עם זאת, קבלה השופטת את טענות צד ג', כי אין קשר בין התקלה הראשונה לתקלה השנייה, וכי לא ניתן היה לצפות בעת התקלה הראשונה את התקלה השנייה.

בהתאם לכך נקבע, כי אין להטיל על צד ג' אחריות כלשהי לתאונה, אלא על המלון וחברת הביטוח.

השופטת קבעה, כי התובע לא הרים את הנטל להוכיח את כל הנזקים הנטענים על ידו, ועל-כן יש לקבל את תביעתו באופן חלקי, ככל שהיא מתייחסת לראש הנזק בדבר ימי מחלה בסכום של 10,022 ש"ח בלבד.

לפסק הדין בעניין סרוק יצחק נ' הראל חברה לביטוח בע"מ

למדור נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ