אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> מלון חייב לספק תנאים נאותים ובסיסיים גם אם מדובר בחבילת נופש זולה

מלון חייב לספק תנאים נאותים ובסיסיים גם אם מדובר בחבילת נופש זולה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 11/06/2009 10:16:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אורוביץ אנה נגד ממן י. שירותי תיירות בע"מ (מלון הים האדום)

התובעים טענו כי חדר המלון בו שהו בחופשת פסח היה מלוכלך, ללא מגבות ומצעים, וכי המתינו שעות לארוחת ליל הסדר. ביהמ"ש קבע כי בית המלון יפצה אותם ב 2,000 שקלים.

התובעים התארחו במהלך חופשת הפסח במלון הים האדום באילת במשך ארבעה לילות אשר נכלל בהם ליל הסדר. תמורת חבילת הנופש שילמו 1,510 שקלים. לטענתם, כשהגיעו למלון נאמר להם כי המלון בתפוסה מלאה וכי יהיה עליהם לעבור למלון "אואזיס" הסמוך, אך הם התנגדו לכך כיוון שהמלון היה בשיפוצים. כשעלו לחדרם, גילו כי החדר נסגר "באיקסים של קרשים", וכשנכנסו, מצאו חדר מלוכלך, ללא מגבות, מצעים ומתלים, המזגן היה מקולקל, ובבריכת המלון היו שיירי אוכל בתוך המים.

עוד טענו התובעים כי בארוחת ליל הסדר עמדו בתור כשעה וחצי עד שאיפשרו להם להיכנס ואז המתינו כשעתיים נוספות, ובסופו של דבר בחרו שלא לאכול במלון. התובעים הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות באילת, בה דרשו פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.

בית המלון טען, כי הנופש שהזמינו התובעים היה למלון אואזיס, ונוכח התנגדותם, נמצא להם חדר במלון הים האדום. עוד נטען, כי אכן היו ליקויים אולם התובעים מפריזים ביחס אליהם, וכי מדובר בחבילת נופש במחיר נמוך.

מחיר זול אינו מצדיק שירות ירוד

השופט יואל עדן קבע, כי אכן היו ליקויים בבית המלון, אך הם מתוארים על דרך ההפרזה, ולכן יש לקבל את התביעה בחלקה בלבד.

נקבע, כי מצילומים שצירפו התובעים, אכן ניתן ללמוד על רמת אחזקה ירודה של החדר, אולם אין בהם כדי לתמוך בטענותיהם הקשות בדבר מצב החדר ושיירי אוכל בבריכה, וכי טענתם על המתנה של שלוש וחצי שעות בארוחת ליל הסדר לא נשמעת סבירה.

ביחס לטענת המלון, כי מדובר בחבילת נופש זולה יחסית, נקבע כי אין בכך משום הצדקה לשירות הירוד לו זכו התובעים. "השירות אשר קיבלו התובעים אינו סביר וזאת גם בשים לב לטענת הנתבעת ביחס למחיר האירוח. אין במחיר זול יחסי של אירוח כדי לפטור את הנתבעת מלספק תנאים נאותים ובסיסיים" כתב השופט.

נפסק, כי המלון יפצה את התובעים ב 2,000 שקלים בגין עוגמת הנפש ואי מתן שירות ראוי, מתוך התחשבות בעובדה כי מדובר היה בחופשת חג, ומאידך בהתחשב בכך שהתובעים קיבלו בכל זאת אירוח הכולל ארבעה לילות. המלון אף חויב לשלם לתובעים 500 שקלים עבור הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין אורוביץ אנה נגד ממן י. שירותי תיירות בע"מ (מלון הים האדום)

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ