אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מורה שביצע מעשה סדום בתלמידו ירצה 10 שנות מאסר בפועל

מורה שביצע מעשה סדום בתלמידו ירצה 10 שנות מאסר בפועל

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 11/07/2012 15:38:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד עתאד סאלח

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על מורה בבית ספר יסודי 10 שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בביצוע מעשה סדום ומעשה מגונה בשניים מתלמידיו. ביהמ"ש ציין את הבזוי במעשיו של המורה, אך התחשב בכך שהודה במעשיו והביע עליהם חרטה.

בכתב אישום שהוגש נגד מורה בבית ספר יסודי נטען, כי חיבק ונישק את התלמיד כששהה יחד עמו במקלט ובמחסן בית הספר, השמיע באזניו גילויי אהבה וביצע בו מעשי סדום. כן נטען, כי המורה ביצע מעשה מגונה בתלמיד אחר, שהיה אז כבן 11.5 בלבד.

המדינה והמורה הגיעו להסדר טיעון לפיו המורה יודה בכתב אישום מתוקן המייחס לו עבירה של מעשה סדום ומעשה מגונה, ולעניין העונש הסכימו הצדדים, כי המדינה תעתור לעונש של 11 שנות מאסר בפועל ואילו ההגנה תבקש להסתפק בעונש של 7 שנות מאסר בפועל ומאסר מותנה, כשהטיעון בעניין הפיצוי לתלמידים יהא חופשי.

בטיעוניה לעונש ציינה המדינה, כי בבסיס ההחלטה להגיע להסדר טיעון עמד הרצון לחסוך מהמתלונן באישום השני את העדות, וביקשה כי ביהמ"ש יאמץ את העונש ברף העליון שבהסדר הטיעון, לאור העובדה כי מדובר בעבירות רבות שהתפרשו על פני זמן מתמשך בשני תלמידים צעירים.

יש להתייחס בחומרה יתרה למקרה, טענה עוד, כיוון שהמורה ניצל את קרבתו לתלמידיו לצורך סיפוק יצריו המיניים, ופגע בהם נפשית וגופנת.

באת-כוחו של המורה ציינה כי הודה במעשיו והביע עליהם חרטה, כי בחר מרצונו לשוב לתנאי מעצר מלאים עד למתן גזר הדין, והדגישה את העובדה כי הודייתו ייתרה את העדת המתלונן בביהמ"ש.

עוד טענה, כי המורה הינו איש ציבור מכובד, אשר לאורך שנים פעל למען המדינה, ילדים ותלמידים, ובעקבות מעשיו פוטר מעבודתו, ומצבו הכלכלי והמשפחתי נפגע קשות, שכן אשתו מעוניינת להתגרש ממנו.

בית המשפט גזר על הנאשם 10 שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי, פיצוי של 50,000 ש"ח למתלונן הראשון ו- 15,000 ש"ח למתלונן השני.

"הנאשם במעשיו פגע בכבודם ובבטחונם של מתלוננים רכים בשנים, שפגשו בנאשם בתוך מיתחם בית הספר, במסגרת היחסים של מורה ותלמיד ובאופן טבעי נתנו בו אמון.",נכתב בגזר הדין.

נקבע, כי במעשיו, גרם הנאשם לנזק משמעותי לקטינים, אשר חווים עד היום את אותות הפגיעה בהם. לבסוף אימץ ביהמ"ש את הסדר הטיעון בשל הנסיבות העומדות לזכות הנאשם, ובהן- העובדה שהודה ונטל אחריות על מעשיו וחסך מהמתלונים את העדות בביהמ"ש.

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נגד עתאד סאלח

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
התמדה, נחישות ועזרה לזולת: על הדמיון שבין עורך הדין הפלילי ואמן הלחימה
עו"ד דניאל כפיר, צילום: ענת קובי [אילוסטרציה חיצונית: uriel-soberanes, unsplash.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ