אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מאסר על תנאי למפגינה שחסמה ציר תנועה בהפגנה נגד הסדר הטיעון עם משה קצב

מאסר על תנאי למפגינה שחסמה ציר תנועה בהפגנה נגד הסדר הטיעון עם משה קצב

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 07/07/2011 16:34:00 | גרסת הדפסה

להכרעת הדין בעניין מדינת ישראל נ' וינטר ואח'

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' וינטר ואח'

בית משפט השלום בת"א הרשיע מפגינה בעבירה של התקהלות אסורה וגזר עליה עונש של 3 חודשי מאסר על תנאי בגין חסימת ציר תנועה לאחר הפגנה בכיכר רבין נגד החלטת היועמ"ש להגיע להסדר טיעון עם הנשיא לשעבר משה קצב.

ביוני 2007 התקיימה בכיכר רבין הפגנה כנגד הסדר הטיעון אליו הגיעה המדינה עם הנשיא לשעבר משה קצב. בכתב אישום שהוגש כנגד מספר מפגינות נטען, כי עם תום ההפגנה החוקית חסמו המפגינות, יחד עם מפגינים נוספים, את הכביש ברחוב אבן גבירול והפריעו לתנועת הרכבים, על אף שנתבקשו ע"י המשטרה לעלות על המדרכה ולפזר את ההפגנה.

אחת הנאשמות טענה, בין היתר, כי התנהלות המשטרה לוקה בשיקולים זרים וניגוד עניינים, באשר אותה רשות שבחרה להציע הסדר טיעון מקל לקצב היא זו שגם החליטה על העמדתה לדין, ולפיכך יש להורות על ביטול כתב האישום כנגדה מטעמי הגנה מן הצדק. כן טענה, כי ההפגנה לא פגעה בשלום הציבור, אלא נהפוך הוא, זכתה לתמיכתו ואהדתו.

השופטת הדסה נאור הרשיעה כאמור את הנאשמת בעבירה של התקהלות אסורה. נפסק, כי לאחר שהסתיימה ההפגנה החוקית בחרו מספר מפגינים ובהם הנאשמת, לצעוד לאורך הכביש, תוך חסימת ציר התנועה והפרת הסדר הציבורי, התנהגות שלא הייתה חלק מההפגנה שאושרה. הנאשמת, כך נפסק, אשר הייתה אחת המפגינות הדומיננטיות והמתסיסות, התעלמה טוטאלית מבקשות המשטרה להתפזר, ואף קראה למפגינים להמשיך לחסום את הכביש תוך ששילבה ידיה בכח עם מפגינים אחרים, ולפיכך אין ספק, כי בהתנהגותה עברה עבירה של התקהלות אסורה.

עוד נקבע, כי אין לקבל טענת ההגנה מן הצדק, כאשר לא הוכחו ניגוד עניינים ושיקולים זרים, ובכל מקרה, אין רשות אחרת המוסכמת להגיש כתבי אישום זולת התביעה המשטרתית והפרקליטות.

"גם מחאות צודקות ומוצדקות יש לבטא תוך שמירה על הוראות החוק והסדר הציבורי" כתבה השופטת והוסיפה: "משטר דמוקרטי אין משמעו, משטר אנרכי של הפקרת הרחוב להמונים, פורעי חוק, הפוגעים בסדר הציבורי, שבו איש הישר בעיניו יעשה, מבלי להתחשב בזכויותיהם של אחרים, תוך הפרעה לשוטרים בניסיונם להשליט סדר - זהו משטר של איזונים בין זכויות הפרט השונות ולעיתים אף מתנגשות. " על הנאשמת נגזרו כאמור שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 3,000 ש"ח.

 

להכרעת הדין בעניין מדינת ישראל נ' וינטר ואח'

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' וינטר ואח'

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ