אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> מאסר לבעל מרכול ומנהליו בגין הפרת כללי בטיחות שגרמו למות אחד העובדים

מאסר לבעל מרכול ומנהליו בגין הפרת כללי בטיחות שגרמו למות אחד העובדים

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 23/02/2010 15:46:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' פלוני ואח'

בית המשפט המחוזי בירושלים דן למאסר בעל מרכול ומנהליו שהורשעו בעבירות גרם מוות ברשלנות והריגה בשל הפרת כללי הבטיחות בעבודה, שהביאה למותו של עובד. כמו כן, הוטלו על מפעיל המלגזה עבודות שירות משום שציית להוראות המסוכנות של המנהלים.

עובד מרכול נהרג כתוצאה מנפילה ממלגזה. מנהלי המרכול הורשעו בהריגה. בעל המרכול ומפעיל המלגזה הורשעו בגרם מוות ברשלנות. כן הורשעו בעל המרכול והמנהלים באי מסירת מידע לעובד. יודגש, כי בסמוך לקרות התאונה השתתפו המנהלים בהשתלמות הפעלת מלגזות וידעו על הסיכונים הכרוכים בשימוש בהן. בעל המרכול הורשע כיוון שהתווה את נהלי העבודה במרכול ולא עשה דבר כדי למגר את הסכנה שבשימוש כאמור. העובד הורשע, בין היתר, משום שהיה עליו לשים גבול למילוי אחר הוראות המנהלים.

תסקיר שירות המבחן המליץ, כי על בעל המרכול והמנהלים יוטלו עבודות שירות בנוסף למאסר על תנאי. לגבי העובד הומלץ, כי יש להימנע מהרשעה ולהטיל עליו עבודות שירות למען הציבור.

המדינה טענה, כי למרות שלנאשמים לא היה אינטרס לגרום למותו של המנוח, הם היו מודעים לסכנה הכרוכה בשימוש במלגזה אך בחרו להתעלם ממנה והמשיכו להתיר את השימוש בה, וכי רשלנות בעל המרכול, אשר קבע את המדיניות הייתה גבוהה במיוחד. עוד נטען, כי התנהגות העובד הייתה רשלנית, כאשר ציית למנהלים על אף הידיעה, כי עליית המנוח על המלגזה מהווה סכנת חיים. המדינה הוסיפה, כי האינטרס הציבורי מחייב הטלת עונש מאסר "הולם ומרתיע" זאת כדי למנוע ממעבידים לנהוג ברשלנות ובזלזול כלפי כללי הבטיחות בעבודה.

בעל המרכול והמנהלים טענו, כי אין הצדקה למאסרם וכי יש להתחשב באופיים ובעברם. כמו כן, המנוח לא שעה לאזהרותיו של העובד ויש בכך משום אשם תורם. עוד נטען, כי יש להקל בעונשם שכן השלכות הענישה יפגעו בקהל הלקוחות של המרכול, במשפחות ובאנשים נזקקים. העובד טען, כי על בית המשפט לאמץ את המלצת התסקיר וכי יש להתחשב בעובדה, כי הוא מטפל באישתו החולה. בנוסף טען, כי העובד ציית להוראות בעל המרכול ומנהליו ולא הייתה לו ברירה אלא לפעול על פיהן.

השופטת אורית אפעל-גבאי קבעה, כי על אף שהנאשמים הם לא עבריינים אלא "אזרחים... שלזכותם מעשים טובים רבים ופעילות של נתינה ותרומה לציבור", הרי שהפרת כללי הבטיחות על ידם גרמה למות המנוח. לגבי העובד נקבע, כי לא עשה די כדי למנוע את התאונה. כן נקבע, כי לא ננקטו אמצעי בטיחות ראויים ע"י בעל המרכול ומנהליו.

השופטת הדגישה את ערך קדושת החיים כערך מרכזי, משכך בענישה חמורה של בעל המרכול ומנהליו יש כדי לממש אינטרס ציבורי. בנוגע לעובד הזוטר קבעה השופטת, כי עונשו יהא מתון נוכח דרגת האחריות הנמוכה שלו ונסיבותיו המשפחתיות.

לפיכך נקבע, כי בעל המרכול ישא ב-5 חודשי מאסר בפועל ו-7 חודשי מאסר על תנאי, מנהלי המרכול ירצו 10 חודשי מאסר בפועל ו-7 חודשי מאסר על תנאי והעובד ירצה עבודות שירות במשך 3 חודשים ויושת עליו מאסר על תנאי בן 5 חודשים.

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' פלוני ואח'

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ