אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> למרות התנגדות ההורים - ביהמ"ש אישר שילוב פעוטות בסיכון במעון רגיל

למרות התנגדות ההורים - ביהמ"ש אישר שילוב פעוטות בסיכון במעון רגיל

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 02/04/2012 14:27:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין שטראוס ואח' נ' משרד התעשייה המסחר והתעסוקה ואח'

הורים שבגן של בתם שולבו פעוטות בסיכון עתרו להוצאת הפעוטות מהגן בטענה כי כמות הילדים במעון חורגת מהתפוסה המותרת. בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים דחה את העתירה וקבע, כי הפעוטות זכאים להשתלב במעון, גם אם תפוסת הגן חורגת מהנוהל.

הורים שבתם מתחנכת במעון "קן שלום" באשדוד, ביקשו להוציא מהגן שלושה פעוטות בסיכון ששולבו בו, אך נענו בשלילה ע"י משרד התמ"ת והחברה העירונית לתרבות, המנהלת את המעון. לפיכך, הגישו ההורים עתירה, בה ביקשו כי ביהמ"ש יורה על הוצאת הפעוטות מהמעון, אולם לאחר שביהמ"ש הבהיר להם, כי משלא צירפו את הורי הפעוטות לעתירה, לא ניתן להיעתר לבקשתם, ביקשו כסעד חלופי, כי ביהמ"ש יורה על הוספת מטפלת נוספת במשרה מלאה.

ההורים טענו, כי זכות פעוטות בסיכון להשתלב במעון סמוך לביתם היא אינה זכות מוחלטת, וכי נוכח שילובם, מספר הפעוטות בגן עולה התקן המותר. עוד טענו, כי ההחלטה צריכה הייתה להינתן לפני תחילת שנת הלימודים, במיוחד מאחר והחברה העירונית נתנה להם הבטחה מנהלית כי במעון ילמדו 18 פעוטות בלבד, בעוד שכעת מתחנכים במעון 21 פעוטות.

המשיבים טענו, כי שיבוץ הפעוטות במעון אושר לאחר שנמצא כי זהו המעון היחיד הסמוך לביתם, וכי יתר המעונות בעיר גם הם בתפוסה מלאה, כך שממילא הייתה חריגה מהתפוסה לא משנה באיזה מעון היו נקלטים. עוד נטען, כי בשל שילוב הפעוטות, נשכרה מטפלת נוספת במשרה חלקית, וכי אמנם מספר הילדים במעון חורג מהמותר, אולם מאחר והמעון עומד בתקינות הנדרשת בשני היבטים מרכזיים, שהם- שטח המעון ומספר המטפלות ביחס לילד, לא מדובר בהחלטה בלתי סבירה. החברה העירונית הכחישה כי נתנה להורים הבטחה מנהלית לגבי מספר הילדים במעון, וטענה כי ממילא אינה מוסמכת לתת הבטחה שכזו.

"עתירה זו טוב היה לה שלא תוגש משהוגשה", כתבה השופטת נאוה בן אור ודחתה את העתירה. נקבע, כי תכליתו של חוק פעוטות בסיכון, אשר מקנה להם זכאות לשהות במעון יום בקרבת ביתם, הינה החשש שהוריהם לא יסיעו אותו למעון מרוחק, ויעדיפו להשאיר אותם בבית, אשר לעיתים קרובות הינו מוזנח או מצוי בקשיים אחרים.

כן נקבע, כי משרד התמ"ת רשאי היה לשלב את הפעוטות במעון הגם שתפוסתו חורגת מעט מהנוהל, מטעם סביר וענייני כגון סיוע לפעוטות בסיכון, וכי אין כל צורך להעסיק מטפלת נוספת, כשמספר המטפלות ביחס למספר הילדים עומד בתקן, ושעה שהועסקה מטפלת נוספת במשרה חלקית. כן נדחתה טענת ההורים כי הובטח להם כי מספר הילדים במעון לא יעלה על 18.

"כך נאמר במקורותינו: 'וכי ימוך אחיך ומטה ידו עמך והחזקת בו' (ויקרא כה, לה). חוק פעוטות בסיכון ויישומו על ידי המשיבים בענייננו, מקיים ציווי אנושי זה. יושיטו אף העותרים את ידם לפעוטות שנוספו לגן בו לומדת בתם, על מנת שיוכלו אף הם להיות תינוקות של בית רבן.", פנתה השופטת להורים, ודחתה את עתירתם כאמור.

לפסק הדין בעניין שטראוס ואח' נ' משרד התעשייה המסחר והתעסוקה ואח'

למדור: חוקתי ומנהלי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי
הפחתת ארנונה לעסק? לא אם יש לך אופן ספייס
עו"ד נועה טלבי | צילום: ראובן קופיצינסקי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ