אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> כחצי מיליון ש' פיצויים לרופא מתמחה שנפגע בתאונת דרכים

כחצי מיליון ש' פיצויים לרופא מתמחה שנפגע בתאונת דרכים

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 16/06/2019 11:02:00 | גרסת הדפסה

עורך דין תאונות דרכים, כחצי מיליון ש' פיצויים לקרדיולוג מתמחה שנפגע בתאונת דרכיםאילוסטרציה: daisydaisy www.123rf.com

הנפגע סובל מהגבלת תנועה בצוואר ופגיעה עצבית ביד שמאל. חברת הביטוח "שירביט" טענה שהפגיעה התפקודית שלו זניחה אך השופטת קבעה כי מדובר ברופא שעושה שימוש תדיר בידיו, ולכן הוא זכאי לפיצוי על הפגיעה בכושר ההשתכרות.

בית משפט השלום בתל-אביב חייב לאחרונה את חברת הביטוח "שירביט" לשלם כחצי מיליון שקל פיצויים לרופא שנפגע בעמוד השדרה הצווארי בתאונת דרכים שעבר כשהיה מתמחה. השופטת אורלי מור-אל קבעה כי אף שהנפגע הצליח לסיים את ההתמחות ולעבוד כרופא מומחה לאחר התאונה אין ספק כי כושר ההשתכרות שלו נפגע כתוצאה מהתאונה, ונגרמו ויגרמו לו הפסדי שכר.

התאונה אירעה ב-2016. חברת הביטוח אמנם לא התכחשה לכך שעליה לשלם לנפגע פיצויים אולם היא טענה כי נגרמו לו נזקי גוף קלים בלבד, שלא פגעו בצורה מהותית בתפקוד שלו וביכולת שלו לעבוד ולהתפרנס.

בתביעה שהגיש נגד חברת הביטוח באמצעות עו"ד רויטל הורוביץ טען התובע כי התאונה הסבה לו נכות משמעותית שמגבילה ותגביל אותו בעבודתו, ופגעה באפשרותו להתקדם ולממש את פוטנציאל ההשתכרות שלו כרופא מומחה.

חברת הביטוח טענה מנגד כי הפגיעה בתובע כתוצאה מהתאונה זניחה, וכי מגיעים לו פיצויים של  כ-76,000 שקל בלבד.

אורתופד שמונה כמומחה מטעם בית המשפט קבע שנכותו הזמנית בחודש שלאחר התאונה היא בשיעור של 100%, ונכותו הצמיתה הינה בשיעור 10% - 7% בגין ההגבלה בתנועת עמוד השידרה הצווארי ו-3% עקב פגיעה עצבית בידו השמאלית. עוד קבע המומחה כי מדובר בנכויות שגורמות למגבלות תפקודיות ומקשות על עבודה מאומצת, וכי התובע יזקק לטיפולי פיזיותרפיה לאורך חייו.

עבודה תובענית

השופטת מור-אל קיבלה את ממצאי המומחה תוך שדחתה את טענת חברת הביטוח כי אין קשר בין הפגיעה בעמוד השדרה הצווארי לבין התאונה.

השופטת הוסיפה וקבעה כי נכותו התפקודית של התובע זהה לנכותו הרפואית. בהקשר זה השופטת קבעה כי אף שהפגיעה מתונה יחסית, הרי שעדות התובע בנוגע אליה הייתה מהימנה.

השופטת קבעה כי התובע מבצע עבודה חשובה ותובענית וייתכן שהפגיעה תכביד עליו בעתיד ודחתה את טענת חברת הביטוח כי מדובר בפגיעה "זניחה וחסרת משמעות". "המוגבלות בתנועות שתיאר המומחה מטעם בית המשפט, כמו גם חוסר התחושה ביד השמאלית... הן פגיעות בעלות פן תפקודי כאשר המדובר ברופא העושה שימוש תדיר בידיו", כתבה. 

באשר לרכיבי הפיצויים השופטת קבעה כי אף שקשה להעריך את הפסדי השכר של התובע כיוון ששכרו עלה לאורך השנים באופן טבעי, כיוון שממתמחה הפך למומחה, הרי שאין ספק שנגרמו לו הפסדי שכר נוכח הפגיעה התפקודית שלו, במיוחד בשנה הראשונה לאחר התאונה.

עוד נקבע כי מאחר שלתובע נגרמה פגיעה תפקודית ואין ספק כי הוא רופא שעושה שימוש רב בידיו, הרי שהתאונה פגעה חלקית ביכולת ההשתכרות העתידית שלו. בהתאם לכך, הועמד סכום הפיצוי ברכיבים אלו בסך כולל של 410,000 ₪ .

בנוסף השופטת פסקה לתובע החזר הוצאות רפואיות ואחרות, עזרת צד שלישי ונזק לא ממוני בהתאם לתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. בסך הכל נפסקו לתובע 440,500 שקל בצירוף שכר טרחת עו"ד בשיעור של 13% והחזר הוצאות משפט.

לחצו כאן לפסק הדין בתיק ת"א 60780-12-16

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
נפגעתי בתאונת דרכים ‒ מה עושים עכשיו?
עו"ד מרים כפרי קהן. צילום: רובי קהן

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ