אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> יגאל תם: "רפי פרידן אמר שיתקע אותי אם לא אסייע לו"

יגאל תם: "רפי פרידן אמר שיתקע אותי אם לא אסייע לו"

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 25/01/2001 13:56:00 | גרסת הדפסה

היום נמשכה חקירתו הנגדית של עד המדינה במשפטו של עופר נמרודי - יגאל תם. בחקירתו הנגדית, המשיך הסניגור דן אבי-יצחק בהצגת שאלות, שמטרתן כך נראה, לקעקע את אמינותו של עד המדינה הקודם רפי פרידן. נראה שעו"ד אבי יצחק, אינו סבור שעדותו של תם (בשלב זה) תגרום נזק למרשו, ולכן הוא מתרכז בתקיפתו של רפי פרידן.

כך אישר תם, כי שמע מתנ"צ משה מזרחי בפאריס, על כך שפרצו לדירתו בארץ (מדובר בפריצה של המשטרה לשם חיפוש). תם סיפר כי שמע על הפריצה גם מהשכנים וגם מעופר, אך האמין יותר לדברי השכנים.

תם סיפר על שיחה שניהל עם איש השוק האפור שלי נרקיס, בה סיפר לו נרקיס כי הוא יודע שלפרידן קלטות בנוגע נמרודי. רפי פרידן, לדברי העד (תם), הסתובב באיזור רחוב יהודה המכבי, ולכל מי שהיה מעוניין לשמוע, סיפר על הקלטות, ועל כוונתו ללכת לפרקליטות ולמשטרה. פרידן נתן לתם להבין שגם אותו הקליט. בהתאם לכך אמר פרידן לתם, כי אם לא ייסע בידו, הוא "יתקע" אותו.

פרידן רצה שתם יסייע בידו באמצעות סעיף 17, סעיף בו השתמשו במשפט פרידן, סעיף שקבע לגבי יעקב צור כי את העדות שמסר נגד פרידן, לא יוכל להשמיע נגד מישהו אחר. העד סיפר כי ידע שפרידן אמור להקליט אותו, אך הוא לא חשש מכך, ובשלב מסויים אף רצה שהפרשה תתפוצץ כבר. פרידן, לדברי תם, הפיץ ברח' יהודה המכבי וקפה אלכסנדר, כי הוא הקליט אותו (את תם). תם לא יודע על כך בצורה ודאית, אך הערכתו כי כך הדבר, די בטוחה.

לטענתו של תם הוא הביא בחשבון, שפרידן מפיץ ידיעות כדי שהן תגענה אליו (תם) ואל נמרודי. כשפרידן הפיץ שמועה כי המשטרה אינה מעונינת לערוך עמו הסכם של עד מדינה, לקח תם בחשבון, כי זה נאמר כדי שהוא (תם) ישוב לארץ. פרידן הרבה, לדברי תם, להפיץ ידיעות לא נכונות. תם אמר כי סיפר לעופר נמרודי בקפה אקסודוס, כי פרידן הסתובב עם החוקר מאיר פלבסקי, עם עמוס שוקן ועם יעקב צור וברור שהם אלו שאמרו לו ללכת אל המשטרה. בנוגע לקלטת אותה מסר פרידן למשטרה, אמר תם כי לא ידע מאומה מה תכנה, וכי פרידן סיפר לו עליה, משזו הייתה כבר בידי המשטרה.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי פסק דין www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ