אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> חרף מחדלים בהליך: אב לשישה יקבל הפטר

חרף מחדלים בהליך: אב לשישה יקבל הפטר

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 20/03/2023 12:43:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Zac Ong, Unsplash

האיש לא עמד בתשלומים לקופת הנושים וגם לא בתשלומי המזונות. לנוכח הכנסותיו הנמוכות בית המשפט קבע שאין תוחלת לנושים הרגילים בהמשך ההליך. החייב זכה בצו שיקום כלכלי תוך החרגת חוב המזונות

השופטת חוי טוקר הוציאה לאחרונה צו שיקום כלכלי לחייב כבן 61 שמתקיים מקצבת הבטחת הכנסה. האיש יוסיף לקופת הנושים 18,000 שקל בלבד ב-41 תשלומים, ולאחר מכן יקבל הפטר מחובות העבר, למעט חוב המזונות. בתוך כך השופטת דחתה את בקשת בעלי התפקיד לבטל את ההליך לנוכח מחדלי החייב. היא ציינה כי המחדלים ניתנים לריפוי וביטול ההליך לא יועיל לנושים.

החייב, שיוצג על ידי עורכי הדין עידן ליטבק ועמית גבריאלי, הוא בן 61, גרוש ואב לשישה ילדים. עבור שניים מהילדים הוא חויב בתשלום מזונות בסך 911 שקל לילד. בהליך נקבע לו צו תשלומים של 150 שקל לחודש.

בא כוחו של החייב הדגיש שהאיש משתכר סך של 2,680 שקל לחודש במסגרת קצבת הבטחת הכנסה ומקבל סיוע בשכר דירה בסך של 580 שקל לחודש. כמו כן, החייב לא עבד מזה כ-6 שנים, נמצא בדיכאון עמוק וסובל מפריצות דיסק שלא מאפשרות לו להשתלב במעגל העבודה בכל עבודה.

בא כוחו של החייב הוסיף שלנוכ חוב המזונות שהוא בדין קדימה, לנושים הרגילים אין תועלת בהמשך ההליך. הוא ביקש להסתכל על חצי הכוס המלאה ולקדם את שיקומו הכלכלי של החייב תוך מתן הפטר מהחובות הרגילים.

הממונה, שיוצג על ידי מר ולד זבלודה, ציין כי מדובר בהליך שני שמתנהל כנגד החייב, כשהראשון בוטל בשל מחדלים כגון אי הגשת דוחות ואי עמידה בתשלום החודשי. לטענתו, מצב זה לא שונה מהתנהלות החייב היום, כשהדבר החמור ביותר הוא אי תשלום המזונות. הוא הדגיש שהתנהלות זו של אי תשלום מזונות היא התנהלות קשה שאין להקל עימה ואין לקבל אותה. הממונה התנגד להצעה להפטר מהחובות הרגילים וסבר שיש לבטל את ההליך.

אותה תוצאה

השופטת חוי טוקר מבית משפט השלום בירושלים כתבה שאין מחלוקת כי גם אם החייב ימצה את כושר ההשתכרות וירוויח שכר בגובה שכר המינימום, עדיין צו התשלומים יהיה אפס מאחר שהוא מחויב בדמי מזונות בסך של כ-2,000 שקל בחודש ולנוכח החובה להותיר לו סכום למחייה בכבוד.

היא הוסיפה שמחדלי החייב בדבר אי הגשת דוחות וחוב פיגורים ניתנים לריפוי.

למעשה, כתבה השופטת, הצעת בא כוחו של החייב כי יינתן לו הפטר מהחובות הרגילים תוך החרגת חוב המזונות מיטיבה עם הנושים, שעה שהנושים הרגילים ממילא לא ייפרעו חובם, ומנגד, מתן ההפטר בשלב זה יאפשר לביטוח לאומי או לגרושה לפעול לגביית חוב המזונות. מנגד, בשל ההיבט השיקומי של ההליך, יש נפקות לקביעת צו תשלומים, ולו מינימלי, שיהיה בו כדי להביא את החייב להפנמת ההליך ולמחויבותו לתנאיו.

בהתחשב במכלול השיקולים השופטת קבעה צו לשיקום כלכלי באופן שהחייב יוסיף לקופת הנשייה סך של 18,000 שקל שישולמו ב-41 תשלומים חודשיים של 430 שקל ועוד תשלום בסך 370 שקל. 

לחייב הובהר כי נשיאה בדמי המזונות שנקבעו מהווה חלק מחובותיו בהליך.

בכפוף למילוי הוראות אלה יהיה החייב פטור מחובות העבר שלא ניתן לפרוע מנכסי קופת הנשייה. ההפטר לא יחול על חוב המזונות.

לפסק הדין המלא בתיק 18088-09-11

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
פושט רגל? כך תגן על הדירה שלך
עו"ד מיכל שחר | צילום: IF PRODUCTION

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ