אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> וועדה מחוזית אישפזה בכפייה חולה נפש שלא בהתאם לחוק

וועדה מחוזית אישפזה בכפייה חולה נפש שלא בהתאם לחוק

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 19/12/2000 19:09:00 | גרסת הדפסה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, סביונה רוטלוי, קבעה כי במקרה שהובא לפניה, לא שוכנעה כי הוועדה שהחליטה על אישפוזו הכפוי של אדם הלוקה בנפשו, נתנה את דעתה לכל אותם היבטים, שיש בהם כדי להצביע על מילוי התנאים הקבועים בחוק, לאשפוז הכפוי.

השופטת הציעה לבני משפחת החולה, לפנות בנושא זה לבית משפט לענייני משפחה, בבקשה למתן הוראות למציאת סידור מוסדי לחולה. השופטת קבעה גם, כי נוצר ניגוד אינטרסים עם אביו הקשיש והחולה שהנו אפוטרופוסו של חולה הנפש, שכן האב מעוניין לסדר את החולה במוסד שמחוץ לביתו, ולכן יש לשנות את האפוטרופוס. האב ערער על ההחלטה לשחרר את בנו מאשפוז כפוי .

מדובר באדם שכושר שיפוטו לביקורת המציאות פגום, וכן נפגמה גם יכולתו לדאוג לצרכיו הבסיסים בצורה קשה. מן הראוי להדגיש, כי האשפוז לא נעשה על יסוד סיכון פיזי לחולה עצמו או לזולתו. השופטת, מצאה פגמים בהארכת אשפוזו הכפוי, כשהבדיקה הייתה שטחית והארכה נעשתה אוטומטית, מבלי לציין את מספר ימי האשפוז הנוספים.

השופטת קבעה, כי החלטת הוועדה לשחרר את החולה בנימוק שאין אינדיקציה רפואית או משפטית להמשך אשפוזו תמוהה, שכן אם נכון מה שנאמר בהחלטה, כיצד יכלה אותה וועדה להמליץ על טיפול מרפאתי כפוי. השופטת הורתה להחזיר את הדיון לוועדה כדי להעמיד לדיון את ההחלטה לאשפוז כפוי, ולהעביר לאחר מכן את התיק, לבא כוח היועץ המשפטי לממשלה, שיתייחס לתיק זה.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי פסק דין www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ