אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> התעללה בקשיש באכזריות וערערה על עונש של 9 חודשי מאסר בלבד-הערעור נדחה

התעללה בקשיש באכזריות וערערה על עונש של 9 חודשי מאסר בלבד-הערעור נדחה

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 09/05/2012 11:48:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין דנה בסאייב נגד מדינת ישראל

מטפלת שהתעללה באכזריות בקשיש ונגזרו עליה 9 חודשי מאסר בלבד ערערה על גזר הדין. ביהמ"ש העליון דחה את הערעור וציין כי העבירות שביצעה המטפלת מחייבות ענישה הולמת.

בכתב האישום שהוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע נטען, כי בעת שהנאשמת טיפלה באשתו בת ה 78 של קשיש, התעללו היא ובן זוגה בקשיש. בין היתר, נטען כי המטפלת פיתתה את הקשיש, והשניים צילמו אותו כשהוא ערום ובמצב אינטימי עם המטפלת, ולאחר מכן סחטו את הקשיש ואיימו עליו.

בשל חששותיו, כך נטען, מסר הקשיש לבן זוגה של המטפלת את כרטיס האשראי שלו לרבות הקוד הסודי, ובזמן שבן הזוג יצא לעשות שימוש בכרטיס, הותיר את הקשיש כלוא בחדר ואיים עליו שלא יפנה למשטרה.

כתב אישום ייחס למטפלת עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה, סחיטה באיומים וכליאת שווא, ולאחר שהורשעה בבית המשפט המחוזי, נגזרו עליה 9 חודשי מאסר.

בערעור שהגישה המטפלת על גזר הדין, טענה בין היתר, כי נסיבותיה האישיות הקשות מצדיקות הימנעות ממאסר בפועל, כי חלקה בביצוע המעשים היה משני לחלקו של בן זוגה, וכי נגררה לביצוע המעשים בשל מצוקותיה ואופי היחסים עם בן זוגה. כן טענה, כי יש ליתן משקל לעברה הפלילי הנקי, ולעובדה שהמאסר יסכל את הליך השיקום שהחלה.

המדינה טענה מנגד, כי ביהמ"ש המחוזי כבר לקח בחשבון את הנסיבות להן טוענת המערערת, ונוכח הנזק הרב וההשלכות הקשות של המעשים על הקשיש, אין כל הצדקה לשנות את גזר הדין.

השופט זילברטל דחה את הערעור.

נקבע, כי גם אם חלקה של המטפלת בביצוע המעשים היה משני לעומת זה של בן זוגה, וגם אם מעשיה נעשו בהשפעתו, לא ניתן להתעלם מכך שהיא זו שאפשרה את התרחשות האירועים, נוכח היכרותה המוקדמת עם הקשיש.

"עבירות המבוצעות לשם סחיטת כספים, ובמיוחד כשמתלווים להן מעשים חמורים, כפי שבוצעו במקרה דנן, של חטיפה לשם סחיטה וכליאת שווא, מחייבות ענישה הולמת הכוללת מאסר בפועל. נסיבותיה של המערערת הובאו בחשבון בקביעת משך תקופת המאסר, אך אין בכוחן לגבור על ההכרח ליתן ביטוי עונשי שיהלום את חומרת המעשים. גם אין להתעלם מהחוויה הקשה והמייסרת שעבר המתלונן, אדם קשיש, שמצא עצמו חסר אונים ומושפל, נתון לחסדי מי שהביאוהו בכחש לדירה, כלאו אותו שם ערום ומפוחד וגנבו את כספו. לפיכך, איננו מוצאים עילה להתערב בגזר הדין." כתב השופט.

לפסק הדין בעניין דנה בסאייב נגד מדינת ישראל

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ