אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> הרג אדם באמצעות קסדת אופנוע וירצה תשע שנות מאסר בפועל

הרג אדם באמצעות קסדת אופנוע וירצה תשע שנות מאסר בפועל

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 06/07/2011 14:24:00 | גרסת הדפסה

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' סגן

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר תשע שנות מאסר בפועל על שי סגן, אשר הורשע בהריגת אלי איפרגן ז"ל באמצעות קסדת אופנוע.

בכתב האישום שהוגש כנגד הנאשם נטען, כי לאחר שהבחין בזעקות של צעיר שהיה מעורב בתגרה שהתרחשה במתחם מועדונים בתל אביב, הגיע הנאשם רכוב על אופנוע, הוריד את הקסדה שעל ראשו וחבט באמצעותה בחוזקה במנוח, שכתוצאה מכך נפל ונפצע קשה בראשו, וכעבור שבועיים נפטר מחבלותיו. בית המשפט המחוזי הרשיע את הנאשם, אשר הודה במעשיו, בעבירות הריגה וחבלה של ממש.

בטיעוניה לעונש ציינה ב"כ המדינה, כי מדובר באירוע חמור אשר בעקבותיו נגדעו חיי אדם כך סתם, ב'מחי הנפת קסדה', ונגרם צער רב ועמוק למשפחת המנוח. הודגש, כי הנאשם הגיע לזירת האירוע שש אלי קרב, והתערב בויכוח שכלל לא נגע לו, כשהוא נוקט באלימות קשה, וממשיך לחבוט במנוח הגם שזה כבר מעד, ועל כן התבקש ביהמ"ש לגזור על הנאשם עונש מאסר דו ספרתי שיהא בו כדי להרתיע את הציבור מפני נקיטה באלימות לשם אלימות.

ב"כ הנאשם ציין, כי הנאשם הביע חרטה עמוקה וצער רב על הנזק שגרם למנוח ולמשפחתו, וכתוצאה ממעשיו שרוי בדיכאון עמוק, וכי למעשה הגיע למקום התגרה על מנת לעזור ולסייע, ובוודאי שמעולם לא התכוון להרוג.

"בשעת בוקר מוקדמת, בסיומו של בילוי לילי נקלע הנאשם למריבה, מריבה סתמית על לא כלום, שאינה נוגעת לו ולעניינו. הנאשם פרץ לתוככי העימות שנתרחש בסביבתו וללא מחשבה מוקדמת השתמש בקסדה שהייתה בידו להכות בראשו של המנוח, ומיד אחר כך היכה מכה נוספת בראשו של אחר שנכח במקום." כך פתח השופט דוד רוזן את גזר דינו והוסיף, כי מדובר במי שהגיע למקום כשהוא להוט לריב, נטל כלי שאמור להגן על החיים והפך אותו לכלי נשק שגרם למותו של אדם שמעולם לא התגרה בו ולא עשה לו רע, ובמעשיו אלה לא רק שגדע חיים אלא אף מוטט את חיי משפחת המנוח, בהותירו אלמנה ושלושה יתומים. באלימות כזו, כך נפסק, יש להילחם מלחמת חורמה, בין היתר, באמצעות ענישה מחמירה וכואבת שתעביר מסר מרתיע לעבריינים.

בין השיקולים לחומרת העונש התחשב השופט בהרשעותיו הקודמות של הנאשם, ובין השיקולים לקולת העונש התחשב בכך שהנאשם לא חפץ במות המנוח, בחרטתו הכנה ובהודאתו.

לפיכך נגזרו על הנאשם תשע שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי של 100,000 ש"ח למשפחת המנוח.

לגזר הדין בעניין מדינת ישראל נ' סגן

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
עישון קנביס: דעו את הסיכונים (והסיכויים)
עו"ד רוני ברוש. צילום: אילנה ברוש

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ