אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הרבני מזהיר: הקצנה ביישום הלכת המזונות החדשה תוביל ילדים לחרפת רעב

הרבני מזהיר: הקצנה ביישום הלכת המזונות החדשה תוביל ילדים לחרפת רעב

מאת: עו"ד איילת פדרו בר מימון | תאריך פרסום : 21/01/2019 14:21:00 | גרסת הדפסה

עורך דין משפחה, הרבני מזהיר: הקצנה ביישום הלכת המזונות החדשה תוביל ילדים לחרפת רעב אילוסטרציה: Daniel Jędzura, 123rf.com

במסגרת דחיית בקשת אב להפחתת מזונות בית הדין התייחס להלכה החדשה של בית המשפט העליון וכתב כי הקצנת מגמת השוויון תוביל לפגיעה בצרכי הקיום הבסיסיים של ילדים ואימהות.

אב לשני ילדים בני 10 ו-12, תבע הפחתת מזונות לאחר שהוסכם בינו לבין האם על אחריות הורית משותפת. בית הדין הרבני בבאר שבע דחה לאחרונה את הבקשה ברובה וקרא ״לחזור אל דרכם של בתי הדין הרבניים מאז ומעולם ולפסוק כי החיוב שיוטל על האב יהיה סביר ומידתי״.

ההורים התגרשו ב-2014. בהסכם הגירושין נקבע כי מזונות הילדים יעמדו על סך של 1,900 שקל לכל ילד. עוד הוסכם כי משמורת הילדים תהיה בידי אמם ולאב נקבעו זמני שהות.

מאוחר יותר הגיעו הצדדים להסכמה בבית המשפט למשפחה שלפיה האחריות ההורית תהיה משותפת. בפברואר 2017 פנה האב לבית הדין הרבני בתביעה לביטול המזונות ונדחה.

בהמשך הגיש האב תביעה להפחתת המזונות. הוא טען לשינוי נסיבות והסביר כי עם ההסכמה לאחריות הורית משותפת קטנו זמני השהות של הילדים אצל אמם. בהסתמך על הלכת בית המשפט העליון החדשה הוא טען כי במצב בו האחריות ההורית משותפת אין להפלות בין האב ואם מאחר ששני הצדדים נושאים בנטל שווה של גידול הילדים.

עוד הוא טען כי בזמן הגירושין עבד הן כשכיר והן כעצמאי וכיום הפחית את היקף עבודתו לחצי משרה בשל סיבות בריאותיות.

הוא הוסיף כי בזמן אישור הסכם הגירושין האם שכרה דירה וכיום היא גרה בבית אביה כך שיש לבטל את רכיב המדור במזונות. בסיכומו של דבר הוא ביקש להפחית את המזונות לסך של 1,000 שקל לשני הילדים יחד.

האם השיבה כי נאלצה לעבור לגור בבית אביה מאחר שהאב אינו משלם מזונות. כמו כן היא טענה כי האב הוא זה שבחר להפחית את היקף משרתו ואין לכך סיבה רפואית מוצדקת. היא ציינה שהילדים נמצאים יותר אצלה מאשר אצלו וכי האב ״פורק מעליו כל עול הנוגע לגידול הילדים״.

נאנקת תחת העול

הדיינים הרב אליהו אריאל אדרי, הרב אבידן משה שפנייר והרב אברהם הרוש התרשמו שהנטל המרכזי של גידול הילדים נופל על האם. הם כתבו כי בשל אי תשלום המזונות היא והילדים נאלצים לגור עם סב זקן ועם אחיה של האם ״בתנאים קשים ללא כל פרטיות המתבקשת לטובת הילדים״.

עוד הם ציינו כי התיק הרפואי של האב כולל המלצה לעבודה בחצי משרה שתוקפה לשלושה חודשים בלבד, המלצה זמנית שאינה מלמדת דבר על העבר או ההווה. הם קבעו ששכרו ירד בשנים האחרונות בכ-20% בלבד וניכר כי הוא לא אמר אמת בהקשר זה.

בנוסף כתבו הדיינים כי הסכם הגירושין קבע שמעבר לתשלום המזונות האב יישא במחצית מתשלום חוגים לכל אחד מהילדים, מחצית מעלות קייטנה ומחצית מהטיפולים הרפואיים שאינם מכוסים בסל הבריאות. בפועל האב לא נושא במחציות אלה.

לדבריהם, לנוכח ההפחתה המינורית בהכנסות האב יש להשאיר את דמי המזונות על כנם אך לבטל את חיובו במחציות.

בסיום הדברים כתבו הדיינים בעוד האב חוזר על הלכת העליון החדשה ומעלה טענות בשם השוויון והצדק, ילדיו נאלצו לעקור מדירתם השכורה ולאבד את צרכיהם הבסיסיים ואמם נאנקת תחת עול הקיום.

״חיוב מזונות שיקצין אל העבר השני, ויבטל לחלוטין את חיוב האב במזונות כאשר המשמורת משותפת, יוביל ילדים ואימהות לחרפת רעב״, סיכמו.

לא ניתן צו להוצאות.

  • שמות ב״כ הצדדים לא צוינו בהחלטה
עו"ד איילת פדרו בר מימון עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
2

לא נכון

ביהמ"ש העליון לא התכוון לכל המקרים. הוא התכוון, כאשר יש שיוויון בהכנסות או לטובת האם, אז יש לחלק את המזונות, אבל אם אין שיוויון אז אין חלוקה.
1

אני שומעת נשים שמפחדות להביא ילדים לעולם, כי יישארו בלי כלום

אני שומעת נשים חושבות עשר פעמים אם לעשות עוד ילד במקרה של משבר בנישואין הן יישארו בלא כלום וביחד עם יוקר המחייה הילדים באמת יגיעו לחרפת רעב, עניים, אבות שנוטשים את ילדיהם למה להתחתן במצב הזה בכלל ? אם החיים לאישה פה הם גיהנום לא סתם גיל הנישואין עולה
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ