אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> הקלה בעבירות קנביס: חודשיים עבודות שירות על 15 ק״ג

הקלה בעבירות קנביס: חודשיים עבודות שירות על 15 ק״ג

מאת: עו"ד ניר ליסטר | תאריך פרסום : 29/10/2017 13:51:00 | גרסת הדפסה

עורך דין פלילי, הקלה בעבירות קנביס: חודשיים עבודות שירות על 15 ק״ג עו"ד ניר ליסטר (צילום: טל קירשנבויים) [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Lukas Gojda, www.123rf.com]

שני גזרי דין שפורסמו באחרונה עשויים להעיד על מגמת הקלה בענישת מגדלי קנביס. הנאשמים, שנתפסה בביתם כמות גדולה של הסם, ירצו תקופה קצרה של עבודות שירות ולא יישלחו למאסר.

לפני כשלוש שנים נתפס אדם כבן 38 מגדל בדירה בירושלים קנביס במשקל של 15,554 גרם (15 ק״ג). כנגד האיש הוגש כתב אישום והוא הודה במעשים והורשע.

במסגרת הטיעונים לעונש הדגישה המדינה את חומרת המעשים והשלכותיהם ההרסניות על החברה כולה. המדינה ציינה שמהציוד שנתפס בביתו של הנאשם ומצורת הגידול ניתן ללמוד על מידת בקיאותו הגבוהה בתחום כך שלא מדובר בשימוש מזדמן.

בנסיבות אלה, המדינה ביקשה להחמיר עם הנאשם ולהטיל עליו מאסר בפועל תוך שהיא מדגישה שהאיש לא שיתף פעולה עם שירות המבחן וחזר להשתמש בסמים מסוג אקסטזי.

מנגד, באת כוח הנאשם הדגישה את בעיותיו האישיות וביקשה להטיל עליו שעות לתועלת הציבור ולא עבודות שירות או מאסר שיפגעו בשיקומו ופרנסתו. היא ציינה שהנאשם עלה לארץ לבדו בשנות השמונים במסגרת תכנית ״ילדי צ׳רנוביל״. משפחתו עלתה כ-10 שנים לאחר מכן ובהיותו בן 26 התייתם משני הוריו וניתק קשר עם אחותו היחידה. למרות זאת לדבריה, הוא הצליח להשתלב בעבודה קבועה. הסנגורית ציינה שהנאשם עובר תהליך שיקומי לגמילה מהסמים והביע חרטה על מעשיו.

במקרה אחר, בספטמבר 2016 נמצאו בביתו של  צעיר בן 31 כ-182 גרם קנביס ב-34 עציצים. ברחבי הדירה נמצאו 900 גרם נוספים של הסם. גם מקרה זה חשף נסיבות חיים מורכבות – האיש עלה ארצה בשנות ה-80, התייתם מאמו וניתק קשר עם אביו.

המדינה ביקשה להטיל על האיש עונש מרתיע של 6-12 חודשי עבודות שירות. ההגנה לעומת זאת הדגישה את ההליך השיקומי החיובי שעבר הנאשם ואת העובדה שכיום הוא נקי מסמים וביקשה להטיל עליו שעות לתועלת הציבור.

״רכבת השיקום״

השופט שמואל הרבסט מבית משפט השלום בירושלים שדן במקרה הראשון ציין שהעבירות שביצע הנאשם חמורות, נפוצות ופגיעתן קשה ביותר. ״קלות ביצוען של עבירות מסוג זה והרווחה הכספי הנובע מהן מחייבות תגובה עונשית הולמת״, כתב.

עם זאת, השופט התחשב בכך שהנאשם נטל אחריות מלאה על מעשיו ושהוא מטפל בבעיותיו באופן ראוי. השופט כתב שמאז ביצוע העבירות הנאשם ״עלה וירד במסלולה של רכבת השיקום״ אך באופן כללי מגמת חייו חיובית.

השופט התחשב בנסיבותיו האישיות של האיש ובעובדה שהוא בודד וערירי בארץ ומצא לנכון לגזור עליו חודשיים עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 1,000 שקל.

השופט דרור קלייטמן מבית משפט השלום בכפר סבא שדן במקרה השני כתב כי ״על בית המשפט להצטרף למלחמה בנגע הסמים באמצעות הטלת עונשים מרתיעים״, במיוחד במקרים של גידול סם במעבדות ביתיות שקשה יותר לחשוף.

השופט הדגיש שלנאשם הרשעה קודם ושהוא לא לקח אחריות על ביצוע העבירות. מנגד כתב השופט שהאיש מצוי בהליך טיפולי חיובי ושחל שינוי משמעותי באורח חייו הכולל הפסקת השימוש בסמים. בנסיבות אלה גזר השופט על הנאשם 6 חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס של 5,000 שקל.

 

  • שמות ב״כ הצדדים במקרה הראשון לא צוינו בגזר הדין 
  • ב״כ המדינה במקרה השני: עו״ד פלילי אבישי רובינשטיין
  • ב״כ הנאשם במקרה השני: עו״ד ניר דוד
עו"ד ניר ליסטר עוסק/ת ב- פלילי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ