אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> העלים הכנסות של 2 מיליון שקל ולא ישב בכלא: ״תורם לחברה ומוערך מאוד״

העלים הכנסות של 2 מיליון שקל ולא ישב בכלא: ״תורם לחברה ומוערך מאוד״

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 18/09/2017 09:23:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Andriy Popov, www.123rf.com

בית משפט השלום בעכו גזר באחרונה עונש קל במיוחד על קבלן שיפוצים שלא דיווח למס הכנסה על הכנסות בהיקף נרחב. השופט יעקב בכר התחשב בנסיבותיו האישיות ובעובדה שהגיע להסדר מול מס הכנסה.

על פי כתב האישום שהוגש ב-2014 נגד הקבלן בשנים 2005-2009 הוא לא דיווח בדו״חות האישיים שהגיש למס הכנסה על הכנסות בסכום של יותר מ-1.8 מיליון שקל. כדי להסוות את ההעלמות הקבלן השתמש בשני פנקסי חשבוניות הנושאים כל אחד לוגו שונה ובספרי הנהלת החשבונות שלו כלל רק חשבוניות מפנקס אחד.

הקבלן הודה והורשע בשלושה אישומים: השמטת הכנסה מדו״ח, ניהול פנקסי חשבונות כוזבים ושימוש במרמה, עורמה ותחבולה.

במסגרת הטיעונים לעונש ב״כ המדינה, עו״ד יוסי גימפל, טען שיש להשית עליו מאסר בפועל של 15-30 חודשים. הוא הדגיש את חומרת העבירות והפגיעה שלהם בכלכלת המדינה ובכיס התושבים.

מנגד, הסנגור עו״ד אליהו סרור טען שיש לגזור על הנאשם לא יותר מ-6 חודשי עבודות שירות. הסנגור הדגיש את נסיבות חייו המיוחדות של מרשו ואת העובדה שלאחר הגשת כתב האישום הוא הגיע להסדר עם מס הכנסה וכיום חובותיו הם בהיקף נמוך יחסית ועומדים על 350,000 שקל בלבד, שמתוכם הוא כבר שילם 50,000 שקל.

מפרנס יחיד

השופט הבכיר יעקב בכר מבית משפט השלום בעכו הדגיש שעבירות מס מתאפיינות בחומרה יתרה לנוכח פגיעתן הישירה בקופה הציבורית והשפעתן העקיפה על  כיסו של כל אזרח. הוא הוסיף שמדובר בעבירות החותרות תחת ערך השוויון בנשיאת נטל המס. בנסיבות אלה לדבריו, בדרך כלל מדיניות הענישה כלפי עברייני מס היא חמורה ונהוג שלא להסתפק בעבודות שירות אלא למצות את הדין עמם באמצעות מאסר בפועל.

עוד ציין השופט שחומרת העבירות במקרה זה אינה מבוטלת לנוכח היקף ההעלמות ומספר השנים שבהן ניהל הנאשם פנקסים כוזבים.  

עם זאת, השופט ציין את נסיבותיו האישיות המיוחדות של האיש – נאשם ללא עבר פלילי, אב לשלוש בנות חירשות מלידה. השופט הוסיף שהאיש תומך כלכלית בבנותיו ובנכדיו ואף באמו החולה. עוד לדבריו, הנאשם המשיך לעבוד כפועל על אף פציעה בגבו ונמצא בהליכי הוצאה לפועל מזה 8 שנים לאחר שעסק עצמאי אותו ניסה לפתח קרס וגרם לו לחובות. עוד כתב השופט שמדובר בנאשם שתורם לחברה ומוערך מאוד בכפרו ושבסופו של דבר, הוא הגיע לסיכום עם רשויות המס והסדיר את המחדל.

לפיכך, ואף שבדרך כלל מי שביצע עבירות מסוג זה ירצה מאסר מאחורי סורג ובריח, בנסיבות אלה ניתן להסתפק ב-6 חודשי עבודות שירות כתב השופט והוסיף שנראה כי הנאשם הפנים את חומרת מעשיו, הביע חרטה אמיתית וכנה ופעל לתיקון הנזק אותו גרם.

בנוסף נגזרו על האיש קנס של 60,000 שקל, מאסר על תנאי וחתימה על התחייבות כספית להימנע מעבירה דומה.

לגזר הדין המלא לחצ/י כאן

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי
קנאביס לשימוש עצמי: מהיום קנס במקום תיק פלילי
עו״ד נדב גרינולד (צילום: עומר לוי)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ